تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815338163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کلهر: تکیه سینما به دولت سبب تکرار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: تهران-مشاور هنری سابق رئیس جمهور با تاکید بر حضور هرچه بیشتر بخش خصوصی در سینمای ایران گفت: تکیه سینما به حمایت اقتصادی و فکری از دولت سبب تکرار در سینمای ایران می شود. به گزارش ایرنا، مهدی کلهر در نشست خبری چشم انداز بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر که با حضوروی، مسعود فراستی منتقد سینمای ایران، حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده سینما و محمد تقی فهیم از دیگر منتقدان سینمای ایران در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، با اشاره به سینمای ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: برخی بر این اعتقاد بودند که سینما پس از انقلاب باید تعطیل شود زیرا این هنر متناسب با انقلاب ما نبود.
وی تصریح کرد: با توجه به شکست سینمای تجاری در اواسط دهه ‪۵۰‬کمتر کسی تمایل به سرمایه گذاری در سینما و ساخت فیلم پس از انقلاب را داشت و یکی از دلایلی که ما در آن زمان اقدام به راه اندازی جشنواره فیلم میلاد کردیم تلاش برای زنده نگاه داشتن سینما بود، اگرچه برخی واکنش های تندی به راه اندازی این جشنواره نشان دادند.
به گفته کلهر، برگزاری جشنواره فیلم میلاد قدم اول بود و در حقیقت این رویداد سینمایی و تجربیات حاصل از برگزاری آن مقدمات برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر را فراهم کرد تا در نهایت سال بعد و در ایام پیروزی انقلاب اسلامی نخستین دوره جشنواره فیلم فجر در بهمن سال ‪۶۰‬برگزار شد.
وی با اشاره به قوانین دوره اول جشنواره فیلم فجر یادآور شد: دوری از هرگونه خشونت در آثار ارائه شده و رعایت شئونات اسلامی از جمله شروط ما برای حضور یک اثر سینمایی در جشنواره فیلم فجر بود.
کلهر با تاکید بر حضور بخش خصوصی در سینمای ایران گفت: دولتی شدن سینما سبب می شود تا به تکرار در ساخت آثر سینمایی مبتلا شویم و تلاش ما از همان دوره های نخست این بود تا بخش خصوصی بیشتر وارد کار شود.
وی ادامه داد: در دوره های بعدی تلاش هایی برای احیای سینمای بین الملل شد اما من به دوستان دوران اصلاحات تاکید داشتم که دیگر این اتفاق نخواهد افتاد.
کلهر خاطر نشان کرد: سینمای ایران بیمار است وتا زمانی که دولت نقش اصلی را بازی می کند نمی توان توقع داشت این اوضاع تغییر کند. باید بپذیریم سینما در ابتدا یک سرگرمی است و در ادامه می توان از آن به عنوان یک رسانه استفاده کرد.
در ادامه این نشست، مسعود فراستی نیز با اشاره به وضعیت کنونی سینمای ایران گفت: هنوز بسیاری با مقوله سینما مشکل دارند و تنها به دنبال سینمای دولتی و خنثی هستند که اساسا این نوع سینما جذابیتی ندارد.
وی افزود: سینمای دولتی ما از سال ‪۶۳‬به لحاظ اقتصادی و فکری تقریبا تثبیت شد و تفکرات سینمای عرفانی بر سینمای ایران سایه انداخت.
این منتقد سینمای ایران تاکید کرد: تفکر تحقق سینمای روشنفکری و در عین حال غیر سرگرم کننده سینمای ما را تخریب کرد و با این روند در سال های ابتدایی علاوه بر حذف سینمای سرگرمی مردم دیگر به فیلم های سینمایی اقبالی از خود نشان ندادند و حاصل این تفکر تولید فیلم های جشنواره ای بود.
به گفته فراستی، امروز برای آنکه جشنواره های خارجی به فیلم های سینمایی ایرانی توجه کنند باید الزاما در آنها سیاه نمایی از شرایط کشور وجود داشته باشد و نگاه سینمایی به فیلم ها از بین رفته است.
این منتقد سینما ادامه داد: جشنواره هایی که ما در این دوره داریم به معنای حقیقی بین المللی نیستند . حتی خط مشی مشخصی در آنها دیده نمی شود و تولیدات حاضر در جشنواره های ما بر اساس داوری ساخته می شوند.
حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده سینما نیز با اشاره به حضور جوانان در جشنواره های سینمایی گفت: متاسفانه شرایط به گونه ای شده که فیلمسازان جوان ما تلاش می کنند تا بر اساس سلیقه داوران فیلم بسازند که این آسیب بزرگی است.
وی افزود: همچنین در هر دوره از جشنواره شاهد افزوده شدن یا حذف بخش هایی به جشنواره فیلم فجر بوده ایم و این امر سبب شده است تا تجربه ای در دوره های مختلف این رویداد سینمایی منتقل نشود.
بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ‪۱۶‬تا ‪۲۶‬بهمن ماه در برج میلاد تهران برگزار می شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن