تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816934589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گذشتن از خط پايان المپيك در پاى ديوار چين - آرزويى كه برآورده شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: گذشتن از خط پايان المپيك در پاى ديوار چين - آرزويى كه برآورده شد
قادر ميزبانى:
بيست نفر اول دوپينگ كرده بودند!

ايران ورزشى- قادر ميزبانى پس از گذشتن از خط پايان مسابقه هاى دوچرخه سوارى جاده بازيش هاى المپيك پكن گفت: به نظر من بيست نفر اول دوپينگ كرده بودند و اگر ما هم مدال مى خواهيم بايد براساس علم روز دنيا دوپينگ كنيم.
ميزبانى مى گويد: مسابقه سخت و بسيار سنگينى بود اما فرق ما به عنوان دوچرخه سواران درجه دوم دنيا با دوچرخه سواران حرفه اى دنيا اين است كه آنها از علم تغذيه، دارو و مسائل پزشكى حرفه اى در دنيا استفاده مى كنند و ما اين تمرين ها را نداريم.
ما همان تمرين هايى را انجام مى دهيم كه سايرين انجام مى دهند و در همان مسابقه هايى شركت مى كنيم كه سايرين شركت مى كنند اما من فكر مى كنم نقطه برترى آنها به علم دارو و دوپينگ برمى گردد. من فكر مى كنم دوپينگ در بين دوچرخه سواران حرفه اى غير قابل انكار است و همه بيست دوچرخه سوار برتر رقابت ها دوپينگ كرده اند البته آنها از داروهايى استفاده مى كنند كه در نمونه گيرى ها نمى توان آنها را رديابى كرد. بيست نفر اول دنيا با ما فرقى نمى كنند. ما نه از لحاظ تجربه مشكل داشتيم و نه از لحاظ آمادگى.
وى در پايان گفت: تيم ايران در اين رقابت ها تمام تلاش خود را كرد كه بهترين نتيجه را با بهترين زمان كسب كند و من خودم به عنوان يكى از اعضاى اين تيم نهايت تلاشم را انجام دادم.

ركابزنان ايران در پاى ديوار چين به آرزويشان رسيدند. بعد از ركاب زدن در مسير كفى ۸۰ كيلومترى كه از داخل شهر پكن شروع شده قرار بود كه تيم ۳ نفره ايران در رقابت با مدعيان دوچرخه سوارى دنيا و اروپا، مسير ۲۳ كيلومترى طول ديوار چين را ۷ بار دور بزنند و به خط پايان المپيك برسند. اتفاقى كه تا به حال در تاريخ دوچرخه سوارى ايران ثبت نشده بود. اما ديروز حسين عسگرى كاپيتان تيم ملى دوچرخه سوارى با قادر ميزبانى و مهدى سهرابى مسير ۲۴۶ كيلومترى را در كنار ۱۴۲ شركت كننده جورى ركاب زدند كه گذشتن از خط پايان المپيك ديگر آرزوى دوچرخه سوارى ايران نباشد. حسين عسگرى كه بهترين نتيجه را در بين ايرانى ها گرفت، تنها با اختلاف ۱۰ دقيقه در زمان ۶ ساعت و ۳۴ دقيقه و ۲۲ صدم ثانيه از خط پايان گذشت و در بين ۱۴۲ شركت كننده، عنوان پنجاه و دومى را مال خود كرد. عسگرى كاپيتان تيم ملى مى گويد: فكر مى كنم بهترين نتيجه را گرفتيم. گذشتن از خط پايان براى ما بى سابقه بود. بچه ها واقعا خوب همكارى كردند كه توانستيم به كمك هم چنين نتيجه اى را به نام ايران بزنيم. مسير خيلى سختى بود. ركاب زدن در مسافت ۲۴۶ كيلومترى در هواى بسيار گرم پكن واقعا طاقت فرسا بود. تا دور آخر و ۲۵ كيلومتر پايانى شرايط خوب پيش مى رفت. با گروه پيشتاز ركاب مى زدم اما يك دفعه از ۲۰ نفر اول جدا شدم. رسيدن به حرفه اى هاى دنيا كه هر كدام از آنها مدعى قهرمانى بودند و صاحبنام، كار سختى بود. اما خوشحالم كه بالاخره از خط پايان گذشتيم و فهميديم اختلاف ما با دنيا زياد نيست. همراهان تيم آقاى خالقى، ناصرى و آريانفر در جريان مسابقه حسابى كمك مان كردند. مسابقه استقامت جاده با قهرمانى ساموئل سانچز اسپانيايى تمام شد. او در ۶ ساعت و ۲۳ دقيقه و ۴۹ صدم ثانيه به عنوان نفر اول از خط پايان گذشت. ديويد دبلين ايتاليايى قهرمان ورلدكاپ جاده دوم شد و فانين كنسلارا به عنوان سومين ركابزن از خط گذشت. اما حسين فقط با ۱۰ دقيقه اختلاف نسبت به نفر اول عنوان ۵۲ را مال خود كرد. در واقع كاپيتان ركابزنان ايران در سومين تجربه المپيكى خود بهترين نتيجه را مال خود كرد تا خداحافظى باشكوهى از المپيك داشته باشد. چيزى كه مهدى سهرابى و قادر ميزبانى قولش را داده بودند، حمايت از كاپيتان براى رسيدن به خط پايان.
اما قادر ميزبانى سلطان كوهستان ايران و آسيا و ركابزن آذربايجانى هم در اولين حضور المپيكى آنقدر خوب شروع كرد كه با گذشتن از خط پايان در پاى ديوار چين با تجربيات خوبى به ايران بيايد. قادر مى گويد: مسابقه خيلى سنگينى بود. حضور دوچرخه سواران صاحبنام، حساسيت مسابقه را بيشتر كرده بود. رقابت نزديك و فشرده بود فكر مى كنم بهترين نتيجه اى كه مى شد، گرفتيم. در شرايطى كه المپيك الان حرفه اى شده و شرايط خوبى براى رقابت ركابزنان آماتور با حرفه اى فراهم شده، در بحث حرفه اى گرى پاى نكات ريزى وسط مى آيد. بايد بگويم با توجه به تداركات، تمرين و امكاناتى كه داشتيم عالى بود.
قادر ميزبانى با ۱۵ دقيقه اختلاف نسبت به نفر اول يعنى سانچز اسپانيايى از خط پايان گذشت و در بين ۱۴۲ شركت كننده هفتاد و نهم شد.
مجيد ناصرى مربى تيم ايران هم از نتيجه شاگردانش راضى است :كار ارزشمندى بود. اكثر شركت كننده ها مدعى قهرمانى بودند و حداقل چندين قهرمانى در مسابقه هاى حرفه اى داشتند. به چيزى كه از قبل تصورش را مى كرديم رسيديم. حالا با گذشتن از خط پايان باور جديدى براى دوچرخه سوارى ايجاد شده، اينكه مى توانند با اميدوارى بيشترى براى رسيدن به سطح دوچرخه سوارى جهان ركاب بزنند. اما مهدى سهرابى جوانترين ركابزن ايران در دومين المپيك بدشانسى آورد. مهدى در دور آخر پايش گرفت و با بدشانسى از اين مرحله خارج شد. اما سهرابى خوب مى داند كه آينده مال اوست. هنوز جوان است و حرف هاى زيادى براى گفتن دارد. او به قولى كه داده بود يعنى حمايت از حسين عسگرى عمل كرد.
اما اصغر خالقى دبير فدراسيون كه به عنوان سرپرست تيم ۳ نفره ايران را به پكن همراهى مى كند هم از نتيجه راضى است: «رسيدن به خط پايان در سايه همكارى خوب سه ركابزن ما به دست آمد در حالى كه كشورهاى صاحبنام دنيا با ۵ نفر و يك تيم كامل شرايط خيلى بهترى داشتند. طى كردن مسير سربالايى و سرپايينى ديوار چين و ۸۰ كيلومتر مسير كفى، كار خيلى سختى بود. بچه ها عالى كار كردند.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن