تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815484648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاه ايران به توانمندي غني‌سازي اورانيوم -1 فروزنده: غني‌سازي اورانيوم از مولفه‌هاي قدرتمندي ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاه ايران به توانمندي غني‌سازي اورانيوم -1 فروزنده: غني‌سازي اورانيوم از مولفه‌هاي قدرتمندي ايران است
خبرگزاري فارس: عضو جمعيت ايثارگران گفت: توانمندي غني‌سازي اورانيوم يكي از مولفه‌هاي حضور ايران به عنوان يك قدرت در جهان است.


لطف‌الله فروزنده عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران پس از انقلاب اسلامي جايگاه واقعي خود را با طرح تئوري "انقلاب اسلامي" و "مبارزه با نظام سلطه" در منطقه و جهان پيدا كرده است، گفت: پس از انقلاب اسلامي بستري فراهم شد تا جمهوري اسلامي الگويي براي حركت‌هاي آزاديبخش در جهان به ويژه در منطقه باشد.
وي افزود: اگر امروز فلسطين توانست به موفقيت‌هايي در مقابل اسرائيل دست يابد يا لبنان با حداقل امكانات مقاومت جانانه‌اي در مقابل اسرائيل انجام داد و استكبار جهاني را به زانو درآورد و يا اينكه آمريكا در افغانستان و عراق گرفتار شد به دليل اين است كه از الگوي جمهوري اسلامي كه در حقيقت برگشت به گفتمان اصلي انقلاب اسلامي و مقاومت در مقابل نظام سلطه و رسيدن به هويت آزادي و استقلال است، پيروي مي‌كنند.
فروزنده با بيان اينكه نقش نظام جمهوري اسلامي يك "نقش تئوريكي" براي دنيا به ويژه مستضعفين و مسلمانان است، يادآور شد: اين تاثير نه تنها با هيچ چيز قابل مهار نيست بلكه روز به روز نيز گسترش پيدا مي‌كند.
وي در عين حال به موضوع هسته‌اي ايران اشاره كرد و افزود: در بسته پيشنهادي 1+5 به ايران توصيه شده كه در ازاي صرف نظر از توانمندي غني‌سازي اورانيوم با ايران همچون ساير كشورهاي جهان برخورد شود، اما اين به هيچ وجه معقول و منطقي نيست چرا كه زيربنا و زيرساخت توسعه و پيشرفت علمي كشور به موضوع هسته‌اي بستگي دارد.
عضو جمعيت ايثارگران تصريح كرد: مهمترين پيام غني‌سازي خودباوري، استقلال علمي، استقلال سياسي و استقلال اقتصادي است بنابراين اين حق با هيچ چيز قابل تعويض نيست.
وي بر ضرورت مذاكرات ميان ايران و 1+5 تاكيد كرد و گفت: اينكه به حق مسلم هسته‌اي كوچكترين خدشه‌اي وارد شود به هيچ وجه قابل پذيرش نيست و در حقيقت نظام استكبار نيز از اين معنا مي‌ترسد چون ايران هر چه در زمينه علمي و فناوري جايگاه بهتر و بالاتري در دنيا پيدا مي‌كند الگويي براي همه كشورها مي‌شود لذا تعليق غني‌سازي را نه ايران و نه هيچ كشور مستقل و متعهدي ديگري نبايد بپذيرد.
فروزنده در خصوص راه‌هاي برون رفت ايالات متحده از بحران‌هاي خودساخته نيز با اشاره به اينكه ماهيت نظام آمريكا نظام سلطه است،‌ اظهار داشت: عقلاي قوم آمريكا بايد توجه كنند كه اين كشور بايد دست از تجاوز و سلطه بردارد و حق ملت‌ها را به رسميت بشناسد.
وي خاطرنشان كرد: امروز ديگر جهان قرون وسطي نيست بلكه عصر ارتباطات است و ملت‌ها روشن هستند و طبيعتاً زيربار سلطه آمريكا نمي‌روند لذا اگر آمريكا بخواهد به حيات خود ادامه دهد بايد در شيوه و روش خود تغيير بنيادي بدهد.
عضو جمعيت ايثارگران گفت: من معتقدم نظام سلطه محكوم به اين مشي است تا نابود شود و از بين برود اما ملت آمريكا به مسائل بشري معتقد هستند بنابراين خود مي‌بايست زمينه‌اي مهيا كنند تا افرادي حكومت را به دست بگيرند كه نسبت به حقوق بشر و حقوق انساني التزام داشته باشند.
انتهاي پيام/ي
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن