تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814737959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراف 4 متهم به قتل در حضور بازپرسان جنايي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: اعتراف 4 متهم به قتل در حضور بازپرسان جنايي
اعتماد ملي: 4 متهم به قتل روز گذشته در دادسراي جنايي تهران بازجويي و تفهيم اتهام شدند. قتل برادرزن؛ اولين متهم به قتل كه پيش از اين نيز به ارتكاب قتل اعتراف كرده است، صادق نام دارد و روز گذشته در شعبه اول دادسراي جنايي تهران حضور يافت تا پس از تفهيم اتهام با ابقاي قرار بازداشت به اداره آگاهي تهران بازگردد.بازپرس محمدحسين شاملو پس از جلسه بازجويي از متهم گفت: همسر اين مرد 51 ساله كه صادق نام دارد نيز تا پيش از اين در مظان اتهام قرار داشت و با توجه به شواهد و نحوه ارتكاب جرم، همدستي او با شوهرش دور از ذهن به نظر نمي‌رسيد، با اين حال با توجه به اينكه همسر اين زن تمام اتهامات را پذيرفته است و دخالت همسرش در قتل را انكار مي‌كند، خواهر مقتول با قرار كفالت آزاد شده است.

از طرفي متهم ادعا كرد سر مقتول را در سطل زباله انداخته است به همين دليل بازپرس پرونده دستور داد با همكاري شهرداري تحقيقات براي سر و ديگر بقاياي جسد آغاز شود همچنين ماموران اداره آگاهي تهران دستور دارند در روزهاي آينده صحنه قتل را بازسازي كنند.صادق 51 ساله كه در حال حاضر در اختيار ماموران اداره دهم پليس آگاهي تهران است پيش از اين اعتراف كرده بود كه برادرزن خود را كشته و مثله كرده است.جسد قرباني اين جنايت كه شاهين نام دارد 27 تيرماه سال جاري در فاز دو شهرك پرديس كشف شد و پس از آن بود كه تحقيقات جنايي براي دستگيري عامل يا عاملا‌‌ن اين جنايت آغاز شد. شوهرخواهر شاهين كه صادق نام دارد و 51 ساله است به ارتكاب اين قتل اعتراف كرد و گفت به دليل اينكه او سربار من بود، با او اختلا‌‌ف داشتم و روز حادثه نيز با نقشه قبلي او را به خانه عمه‌اش بردم و با طناب خفه كردم. وي در تشريح ماجرا گفت: حدود 15 سالي بود كه شاهين با ما زندگي مي‌كرد و علا‌‌وه بر هزينه‌هاي جاري زندگي اعتياد او از نظر مالي به من فشار مي‌آورد به همين دليل روز حادثه به بهانه اينكه مي‌خواهم درباره زندگي مجزا با او صحبت كنم او را به خانه عمه‌اش بردم، وقتي به زيرزمين رفتيم، او را خفه كردم بعد هم با مثله كردن جسد، آن را از زيرزمين خارج كردم.يك روز كه همسرم خانه نبود جسد را در باغچه خانه خودمان دفن كردم اما وقتي ديدم كه همسرم بيقراري مي‌كند، تصميم گرفتم خيالش را راحت كنم. اين متهم ادامه داد: در اولين اقدام از او خواستم براي طرح شكايت به پليس مراجعه كند و مدتي پس از آغاز تحقيقات پليس بود كه قطعاتي از بدن شاهين را در نزديكي خانه‌مان در يك جاي خلوت گذاشتم تا عابران آن را پيدا كنند.پس از پيدا شدن جسد، من به عنوان مظنون بازداشت شدم اما تصور مي‌كردم كه با چند سوال ساده يا در نهايت بازداشت چندروزه ماجرا تمام خواهد شد، اما وقتي پي بردم ماجرا جدي‌تر از آن چيزي است كه فكر مي‌كردم، مجبور به اعتراف شدم.

قتل به خاطر بدبيني

در اين پرونده كه در شعبه هفتم دادسراي جنايي تهران در حال رسيدگي است بازپرس شهرياري روز گذشته پس از تفهيم اتهام و ابقاي قرار متهم كه به تازگي به قتل اعتراف كرده، دستور بازسازي صحنه قتل و ادامه تحقيقات را صادر كرد.

متهم اين پرونده جواني 23 ساله به نام محسن است كه در اولين روزهاي دستگيري وارد كردن ضربات قمه به مقتول و دوستانش را پذيرفته بود اما قتل را منكر بود.در آغاز انگيزه محسن معلوم نبود و او تنها به دليل حمله به 3 جوان و مجروح كردن آنها با قمه بازداشت شد. اين در حالي بود كه يكي از مجروحان بر اثر ضربه قمه در بيمارستان جان سپرده بود.

پيش از آن نيز ماموران با حضور در خيابان امام خميني دريافتند 3 جوان بر اثر اصابت ضربات قمه به شدت مجروح شده‌اند و به بيمارستان انتقال يافته‌اند. جواني كه در پي ضربات قمه جان سپرده بود سعيد نام داشت و 24 ساله بود‌. ‌ با آغاز تحقيقات از شاهدان و دو مصدوم ديگر پرونده معلوم شد يك جوان كه سوار موتورسيكلت بوده است با حمله به اين 3 جوان آنها را مجروح و فرار كرده است. در ادامه تحقيقات نيز ماموران با حضور در بيمارستان از دو مصدوم بازجويي كردند و مشخصات فرد متهم به ارتكاب قتل را به دست آوردند. پس از آن براساس اطلا‌‌عات به دست آمده از دو مجروح، تحقيقات ماموران براي دستگيري قاتل آغاز شد و ماموران در بيمارستان موفق شدند محسن 23 ساله را كه براي اطلا‌‌ع از وضعيت مجروحان به بيمارستان آمده بود دستگير كنند. ‌محسن در مراحل اوليه بازجويي به درگيري و وارد كردن ضربه قمه بر بدن 3 جوان اعتراف كرده ولي درباره انگيزه‌اش چيزي نگفت، تا اينكه با ادامه تحقيقات به قتل اعتراف كرد و در مورد انگيزه خود گفت: مدتي قبل من به اتهام سرقت زنداني شدم. پس از آزادي فهميدم سعيد مرا لو داده و همين باعث زنداني‌شدنم شده، بنابراين تصميم به انتقام گرفتم اما نمي‌خواستم او را بكشم. هم‌اكنون نيز به دستور بازپرس شهرياري بازسازي صحنه براي تكميل تحقيقات به زودي انجام خواهد شد.

قاتل باجناق

در پرونده سوم مردي كه باجناق خود را پس از قتل در اتوبان آزادگان رها كرده بود در شعبه سوم بازپرس جنايي حضور يافت و اتهام خود را پذيرفت.جسد مجهول‌الهويه باجناق اين متهم به قتل، بامداد پنجم مردادماه سال جاري كشف شد و پس از آن با وجود سرنخ‌هاي موجود تحقيقات جنايي آغاز شد.

مهم‌ترين سرنخي كه وجود داشت كارت‌هاي هتل اميركبير كرج بود. بنابراين ماموران اداره دهم پليس آگاهي تهران با نيابت قضايي به كرج رفتند و تحقيقات خود را آغاز كردند. ماموران با ارائه مشخصات جسد كشف شده پي بردند مقتول در آن هتل اقامت داشته و هويت او صادق است كه 24 سال داشته و از اهالي كرمانشاه است.

مسوولا‌ن هتل گفتند: او همراه فردي به نام فريبرز حدود يك هفته در آن هتل اقامت داشته است، همچنين كارگران هتل گفتند آخرين روز اقامت آنها فريبرز در تماس تلفني با دفتر هتل گفته كه صادق خودزني كرده و بايد هرچه زودتر او را به بيمارستان ببرم. ‌

كارگران ادامه دادند: ما براي او آژانس گرفتيم اما پس از آن فريبرز بازنگشت و ما نيز پيگير موضوع نشديم.

با به دست آمدن اين اطلا‌عات فريبرز به عنوان مظنون به قتل تحت تعقيب قرار گرفت و ماموران پليس آگاهي تهران اين بار با نيابت قضايي به كرمانشاه رفتند و فريبرز را پس از دستگيري به تهران آوردند.فريبرز در اولين بازجويي‌ها به قتل اعتراف كرد و گفت: مدتي قبل قطعه زميني به ارزش 80 ميليون به صادق ارث رسيد. او با فروش ارثيه پدري تصميم گرفت براي كار به مالزي برود قرار شد من هم او را همراهي كنم. اما يك هفته پس از رسيدن به آنجا به ايران بازگشتيم تا اين بار پس از يادگيري زبان به يونان برويم. شب حادثه قصد داشتم مانع مصرف مواد مخدر از سوي او شوم اما درگيري به‌وجود آمد و من سر او را به تخت كوبيدم، وقتي ديدم از سرش خون مي‌آيد ترسيدم و او را خفه كردم و با آژانسي كه گرفته بودم جسد را زير پل بردم.

اين متهم نيز با ابقاي قرار بازداشت به اداره آگاهي فرستاده شد تا بازسازي صحنه و ادامه تحقيقات در دستوركار قرار گيرد.

قتل مادر در نيمه‌شب

در آخرين پرونده نيز جواني كه مادر خود را به قتل رسانده بود در حضور بازپرس ارتكاب قتل را پذيرفت و او نيز با ابقاي قرار به بازداشتگاه اداره آگاهي بازگشت.

تحقيقات اين پرونده حدود نيمه‌شب 13 مردادماه سال جاري به دستور بازپرس حسين اصغرزاده آغاز شد و در اولين مراحل معلوم شد ماموران در پي تماس تلفني دختر خانواده در جريان ماجرا قرار گرفته‌اند، بنابراين دختر خانواده مورد بازجويي قرار گرفت و گفت: وقتي به خانه آمدم متوجه شدم كسي در خانه حضور ندارد وقتي به داخل خانه آمدم، خيس بودن يكي از فرش‌ها توجهم را جلب كرد، اين در حالي بود كه چند لكه خون نيز روي ديوارهاي خانه ديدم. اين موارد و اختلا‌‌ف قديمي برادر و مادرم احتمال وقوع جنايت را در ذهنم تقويت كرد و به همين دليل با پليس تماس گرفتم. در ادامه پدر خانواده كه در پونك سرايدار بود بازجويي شد و در مورد آخرين باري كه همسر خود را ديده بود گفت: روز دوشنبه من سركار خود در ساختمان پونك بودم و همسر و پسر كوچكم پيش من آمده بودند. آخر شب پسر بزرگم پيش ما آمد، وقتي قرار شد بروند و همسرم با هم به خانه رفتند و حدود ساعت 4 بامداد حسين در حالي كه به شدت مضطرب بود نزد من آمد. او از من شلوار خواست. با اظهارات همسر رقيه و شواهد، پسر بزرگ خانواده كه در مظان اتهام قرار گرفته بود بازجويي شد و گفت: وقتي به خانه رسيديم مادرم گفت اينجا امنيت ندارد، بهتر است خودرو را در پاركينگ ساختماني كه پدرت سرايدار آن است بگذاري. در مسير با يك خودروي نيسان تصادف كردم و با راننده آن درگير شدم و شلوارم پاره شد. ساعت 2 پيش پدرم رسيدم و از او شلوار خواستم و شلوار پاره را دور انداختم. اين اظهارات پسر جوان در حالي بود كه ماموران در بررسي‌ها، شواهدي مبني بر احتمال انجام قتل از سوي او به دست آورده بودند. بنابراين با توجه به اظهارات متناقض پدر و پسر، به دستور بازپرس اصغرزاده، حسين به اتهام قتل مادرش بازداشت شد. ‌بازپرس اصغرزاده روز گذشته در اين مورد گفت: وي در آغاز قتل را انكار مي‌كرد اما با شواهد موجود مجبور به اعتراف شد و گفت: مادرم را با چاقو به قتل رساندم و جسد را در حاشيه رودخانه كن انداخته‌ام. با اعتراف متهم جسد كشف شد و دستورات لا‌زم در اين مورد از سوي بازپرس اصغرزاده صادر شد. ‌ اين متهم همچنين گفت: من و مادرم اختلا‌ف چند ساله داشتيم. پدرم با اين تصور كه اگر مدتي از هم دور باشيم وضعم بهتر مي‌شود مرا به تركيه فرستاد اما احساس دلتنگي اجازه نداد بيش از يك هفته در آنجا بمانم و مدت كوتاهي پس از بازگشت بود كه قتل اتفاق افتاد.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 366]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن