تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805533924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ركوردشكني رب در فصل ارزاني گوجه!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ركوردشكني رب در فصل ارزاني گوجه!
طي سه هفته گذشته قيمت هر كيلو رب 30 تا 40 درصد افزايش يافته است.

به گزارش سرمايه، افزايش قيمت رب در شرايطي رخ داده كه قيمت گوجه فرنگي نسبت به گذشته كاهش يافته است، به گونه اي كه قيمت عمده فروشي هر كيلو گوجه فرنگي براي استفاده در كارخانه هاي توليد رب به 150 تومان رسيد.

براساس اين گزارش هر قوطي يك كيلويي رب كه در ابتداي سال به قيمت 1200 تا 1300 تومان به دست مصرف كننده مي رسيد، اواخر بهار به قيمت 1400 تا 1600 تومان افزايش يافت و در حال حاضر نيز قيمت قوطي رب يك كيلويي در مارك هاي مختلف از 1800 تا 2100 تومان متغير است. دفتر آمارهاي اقتصادي بانك مركزي نيز از افزايش 5/12 درصدي متوسط نرخ خرده فروشي رب در تيرماه امسال خبر داده است.

دلايل افزايش قيمت رب

در حال حاضر 100 كارخانه توليدكننده رب در كشور وجود دارد كه بخشي از 5/4 ميليون تن گوجه فرنگي توليدي كشاورزان را به رب تبديل مي كنند. بسياري از كارخانجات توليد رب علت افزايش قيمت اين محصول را عمدتاً به مشكل واردات ورق خام از ژاپن و افزايش قيمت قوطي هاي رب ربط مي دهند قيمت قوطي خالي مورداستفاده در اين كارخانجات سال گذشته 90 تومان بود اما هم اكنون به 200 تومان افزايش يافته است.

از سوي ديگر به گزارش تابناك برخي كارخانه هاي توليدكننده رب به همراه برخي دلالان محصولات كشاورزي در يك اقدام هماهنگ از خريد و تحويل گوجه در طول چند روز از خريداران خرد مستقر در روستاها امتناع كردند و چون گوجه محصولي است كه دوام چندان زيادي در برابر گرماي تابستان و زير نور آفتاب ندارد و در صورت عدم فروش از ميان مي رود، كشاورزان با قيمت هاي بسيار پايين حاضر به فروش محصول باارزش خود به اين سودجويان شدند. براي مثال امسال در عرض تنها يك روز قيمت تحويلي اين محصول به واسطه ها از 180 تومان به 80 تومان كاهش يافت. حال آنكه اين سودجويان قيمت محصولات خود را در ابتداي تابستان تقريباً 55 درصد افزايش دادند به طوري كه قيمت رب يك كيلويي از 1100 تومان به 1700 تومان افزايش يافت.

نوسان قيمت ها در بازار رب

يكي از فروشندگان مواد غذايي در مورد وضعيت نوسان قيمت رب به خبرنگار ما گفت: «در حال حاضر بسياري از عمده فروشان هر كيلو رب را با قيمت هايي از 1600 تا 1900 تومان عرضه مي كنند در اين شرايط مصرف كننده نيز بايد هر كيلو رب را به قيمت هايي بيشتر از 1900 تومان خريداري كند در شرايطي كه دو، سه هفته قبل قيمت خريد رب براي مصرف كننده 1400 تا 1600 تومان بود.»

وي همچنين خاطرنشان كرد: «سال گذشته در همين ايام قيمت رب يك كيلويي 900 تا 1000 تومان بود ولي در ابتداي سال جاري اين نرخ به 1200 تومان رسيد. در ارديبهشت ماه نيز با افزايش مجدد قيمت آن، قوطي هاي يك كيلويي رب به قيمت 1400 تا 1600 تومان فروخته شد.»

اين فروشنده مواد غذايي همچنين افزود: «قيمت هاي جديد رب نيز با برچسب هايي روي قيمت هاي قبلي به مصرف كننده گوشزد مي شود.»مصطفي كمالي يكي ديگر از فروشندگان مواد غذايي در مورد وضعيت فعلي بازار رب به خبرنگار ما گفت: «از سه هفته گذشته تاكنون حدود 300 تومان به قيمت هر كيلو رب افزوده شده است.»

وي افزود: «پرفروش ترين مارك رب آتا، يك و يك و رب چاشني بوده و رب تبرك نيز از جمله ارزان ترين ها محسوب مي شود.»

وي تصريح كرد: «هم اكنون رب يك كيلويي يك و يك به قيمت 2100 تومان، آتا 1950 تومان، چاشني 1900 تومان و تبرك به قيمت 1700 تومان عرضه مي شود.»

وي يادآور شد: «همچنين قيمت رب هاي نيم كيلويي كه پيش از اين 850 تومان بود به 1150 تومان تغيير يافته است.»

وي تاكيد كرد: «روي قوطي هاي رب قيمت 1400 تومان نوشته شده ولي با توجه به اينكه قيمت عمده فروشي اين كالا در حال حاضر حدود 1750 تومان است قيمت فروش آن با ليبل جديد 1950 تومان است.»

كمالي با اشاره به اينكه قيمت رب در ابتداي سال جاري كيلويي 1250 تا 1300 تومان بود، تاكيد كرد: «اولين افزايش قيمت در بازار رب به ميزان 350 تا 400 تومان در هر كيلو بود، پس از آن بار ديگر و به فاصله كمتر از يك ماه 50 تومان به اين قيمت ها افزوده شده تا اينكه براي سومين بار اواخر تيرماه قيمت هر كيلو رب با افزايش 250 تا 300 توماني به 1950 تومان رسيد.»

وي تصريح كرد: «سال گذشته نيز حدود 50 تا 100 تومان به قيمت هر كيلو رب افزوده شد ولي امسال ميزان افزايش قيمت ها در اين بازار بسيار چشمگير بوده است.»

وي در ادامه افزود: «افزايش شديد قيمت گوجه فرنگي اواخر تابستان سال گذشته موجب شد تا بسياري از كارخانجات توليدكننده رب آمار توليد خود را كاهش داده يا متوقف كنند. حال پس از گذشت حدود 9 ماه از اين امر، توليدات جديد اين كارخانجات با قيمت هاي افزايش يافته و جديد وارد بازارهاي مصرف مي شود.»

رب چيني جايگزين نمونه ايراني

يكي از كارشناسان صنايع غذايي در رابطه با بازارهاي هدف صادراتي براي محصول رب كشور گفت: «كشورهاي عراق، افغانستان، آسياي ميانه، شمال آفريقا و كشورهاي عربي از جمله بازارهاي هدف رب ايران هستند اما متاسفانه رب چيني در كشورهاي عربي جايگزين رب ايراني شده است.»

وي اظهار داشت: «رب چيني اواخر سال 83 و اوايل سال 1384 وارد بازار ايران شد اما از آن زمان ديگر وارداتي صورت نگرفت.» لطفا فرم زير را پر كنيد. فيلد هاي الزامي با ستاره مشخص شده اند.
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن