تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816494848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

20 دانشگاه برتر جهان اسلام معرفي مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: 20 دانشگاه برتر جهان اسلام معرفي مي‌شوند


عالي- همشهري آنلاين:
معاون پژوهشي وزير علوم، تحقيقات و فناوري از انتخاب 20 دانشگاه برتر جهان اسلام در نظام رتبه بندي دانشگاه هاي جهان اسلام در آينده نزديك خبر داد.

به گزارش روابط عمومي روابط عمومي وزارت علوم،دكتر منصور كبگانيان كه در حاشيه سي و ششمين گردهمايي معاونان پژوهشي دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارك هاي علم و فناوري در جمع خبرنگاران سخن مي گفت افزود:موضوع نظام رتبه بندي دانشگاه هاي كشورهاي اسلامي كه از وظايف وزارت علوم تحقيقات و فناوري مي باشد در داخل كشور با اولويت بندي بين المللي آغاز شده است.

وي در خصوص جايگاه دانشگاه هاي كشور ايران در جهان گفت:دانشگاه هاي ايران در سطح جهاني داراي رتبه هاي علمي بالايي را دارا هستند چرا كه دانشگاه هاي رتبه اول جهان استقبال خيلي خوبي از فارغ التحصيلان دانشگاه هاي ما دارند كه در مقاطع دكتري به عنوان هيئت علمي اين دانشگاه ها همكاري كنند

دكتر كبگانيان در عين حال خاطرنشان كرد:به دليل آنكه اطلاعات دانشگاه هاي ايران به طور جامع بر روي سايت هاي اينترنتي و بين المللي قرار نگرفته و حضور جدي در اين زمينه نداشته ايم دانشگاه هاي ايران در سايت هاي بين المللي جزء 500 دانشگاه برتر دنيا معرفي نشده است.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده براي معرفي دانشگاه هاي ايران در سطح جهان افزود: خوشبختانه اين كار از دو سال قبل آغاز شده است و در اين راستا اين موضوع در سازمان كنفرانس اسلامي مطرح شد كه بودجه اي گذاشته شود كه 20 دانشگاه برتر جهان اسلام انتخاب بشوند و بورس ويژه اي به آنها داده شود تا بتوانند رقابت جهاني نمايند.

به گفته دكتر كبگانيان اين موضوع مقدمه اي شد كه در سازمان كنفرانس اسلامي نهادي براي رتبه بندي دانشگاه هاي جهان اسلام ايجاد شود.

معاون پژوهشي وزير علوم تحقيقات و فناوري يادآور شد: چون اطلاعات وسيعي بايد از تمامي دانشگاه هاي جهان اسلام منتقل شود تا اين سازمان بتواند اين اطلاعات را پردازش كند كه در نوع خود كار بسيار عظيمي است و در اين راستا جمهوري اسلامي ايران داوطلبانه به اين موضوع وارد شده است.

وي افزود: قبلا اين امر در كشور تركيه صورت مي گرفت ولي امسال وزارت علوم تحقيقات و فناوري از طريق يكي از موسسات اين وزارتخانه اين كار را شروع كرده است و اين نهاد در حال شكل گرفتن است كه البته بايد حمايت جدي از آن صورت بگيرد.

دكتر كبگانيان از تصويب اساسنامه اين نهاد ازسوي نمايندگان كشورهاي عضو رتبه بندي دانشگاه هاي برتر جهان اسلام در اين زمينه خبر داد و گفت: با بررسي تمامي پيشنهادها و شاخص هاي ارايه شده از تمامي كشورهاي عضو در اين رتبه بندي تلاش شد اين شاخص ها در حد بين المللي باشد تا اين امر منجر به آن شود كه دانشگاه هاي جهان اسلام در اين مرحله بتوانند با دانشگاه هاي ديگر جهان رقابت كنند.

وي تعدادكشور هاي عضو رتبه بندي دانشگاه هاي برتر جهان اسلام را 57 كشور اعلام كرد و افزود: تعدادي از اين كشورها دانشگاه هاي برتر و قابل رقابت جهاني ندارند كه پيش بيني مي كنيم اين تعداد حداكثر به 40 كشور برسد.

دكتر كبگانيان يادآور شد ما از تمامي دانشگاه هاي كشورهاي مسلمان دعوت كرده ايم كه در نظام رتبه بندي دانشگاه هاي جهان اسلام شركت كنند چرا كه علاوه بر گرفتن بورس اين نهاد، تبادل اطلاعات ، دانشجو و هيئت علمي از ديگر مزيت هاي آن است كه دانشگاه ها مي توانند براي گسترش و توسعه آموزش عالي كشور خود از آن استفاده كنند.

به گفته وي در اين راستا با پيگيري هاي انجام شده از سوي وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري به همه دانشگاه ها اعلام شده است كه آمارشان را به روز نگاه دارند و هم اكنون بيش از 38 دانشگاه آمارشان كامل شده است.

معاون پژوهشي وزير علوم تحقيقات و فناوري همچنين از تاسيس پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) خبر داد و افزود: اين موضوع خبر خوشي براي دانشمندان و محققان كشورمان است كه قبلا مجبور بودند مقاله هاي خود را براي استناد علمي به ساير پايگاه هاي علمي دنيا بفرستند.

وي با بيان اينكه كليه سياست ها ، ضوابط وشرح وظايف اين پايگاه به تصويب شوراي انقلاب فرهنگي رسيده است ، افزود: شوراي راهبردي كاملي براي اين پايگاه تعيين شده است كه وزير علوم ، تحقيقات و فناوري ، معاونان پژوهشي وزارتخانه ها ، ساير معاونان مرتبط وزارتخانه ها از جمله وزارت امور خارجه، سازمان تبليغات اسلامي ، آموزش و پرورش و تعدادي از سازمان هاي بين المللي كه نياز به همكاري آنها در اين زمينه داريم و تعداد زيادي از سردبيران نشريات داخلي و خارجي در آن عضويت دارند.

دكتر كبگانيان افزود: بسياري از نشريات داخلي در كشور داريم كه حقشان اين است كه به عضويت ISC درآيند و از اعتبار ويژه آن برخوردار شوند.

وي با اشاره به راه اندازي پايگاه ISC افزود: توليد علم بحث جهاني است و بايستي نظريات علمي كه توسط دانشمندان كشورها ارايه مي شود از سوي ديگر محققان بررسي و نكات مثبت و منفي آن را ببينند و به اصطلاح نمايه شوند كه چقدر اين مقالات مورد استفاده قرار مي گيرد.

به گفته وي نمايه كردن مقالات جزء سنت هاي دانشمندان است كه دانشمندان كشورمان در پايگاه هاي خارجي اين كار را مي كردند كه به دليل محدوديت هايي كه داشت سال گذشته كشورهاي عضو ISC تصميم گرفتند اين پايگاه علمي در ايران باشد كه شوراي انقلاب فرهنگي اجراي آن را تصويب كرد.

دكتر كبگانيان تصريح كردتاسيس اين پايگاه علمي مي تواند جايگاه واقعي دانشمندان كشورهاي عضو و از جمله ايران را مشخص كند.

وي همچنين ضعف و بهينه نبودن مديريت پژوهش در كشورمان را بزگترين چالش موجود در اين زمينه خواند وگفت:در اين راستا لازم است نهادهاي مرتبط پژوهشي مديريت شده تا تداخل وظايف آنان رفع شود كه امسال وظيفه ما اين است كه شرح وظايف مشخص و شفاف را براي آنها تدوين كنيم كه اميدواريم با تدوين نقشه جامع علمي كشور اين موضوع رفع شود.

دكتر كبگانيان پژوهش و توسعه علم در حوزه علوم انساني را از ديگر اولويت هاي جدي وزارت علوم تحقيقات و فناوري در سالجاري عنوان كرد و افزود: از آنجا كه بحث علوم انساني در همه حوزه هاي ديگر نظير صنعت،سلامت و ساير حوزه ها اثرگذار است وزارت علوم تحقيقات و فناوري با بسيج نيروها در دانشگاه ها و حوزه ها توجه ويژه اي را به اين موضوع دارد.

تاريخ درج: 19 مرداد 1387 ساعت 17:35 تاريخ تاييد: 19 مرداد 1387 ساعت 18:35 تاريخ به روز رساني: 19 مرداد 1387 ساعت 18:35
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن