تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820016717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كدخدايي در پاسخ ايكنا:حكم سنگسار به صورت موقت معلق شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: كدخدايي در پاسخ ايكنا:حكم سنگسار به صورت موقت معلق شده است
گروه سياسي: سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ ايكنا درباره حذف برخي احكام در قانون جديد مجازات اسلامي كه سخنگوي قوه قضاييه هفته پيش خبر داده بودّ، گفت: ايشان از تعليق حكم سنگسار خبر داده و درباره تغيير قانون مجازات اسلامي اظهارنظري نكرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، عباسعلي كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان صبح امروز، شنبه 19 مرداد در نشست خبري هفتگي خود به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره سخنان اخير سخنگوي قوه قضاييه درباره قانون مجازات اسلامي و تعليق حكم سنگسار تصريح كرد: تا جايي كه بنده در مطبوعات مطالعه كرده‌ام، سخنگوي قوه قضاييه اعلام كرده طي بخشنامه‌اي از سوي رئيس‌ قوه قضاييه اجراي حكم سنگسار موقتا معلق شده است.

كدخدايي افزود: جمشيدي در رابطه با قوانين اظهارنظري نكرده است و از طرفي ديگر نسخه جديد قانون مجازات اسلامي در دست بررسي است كه بايد ديد مجلس شوراي اسلامي چه چيزي را تصويب مي‌كند و قبل از تصويب نمي‌توانم نظري بدهم.

اين درحالي است كه جمشيدي سخنگوي قوه قضاييه در نشست خبري 15 مرداد خود در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اين‌كه شنيده مي‌شود سياست قوه قضاييه اجرا نشدن مجازات‌هايي از قبيل سنگسار، قطع دست و... است اما عملا در لايحه مجازات اسلامي اين موارد پيش‌بيني شده، گفته بود: آخرين نسخه لايحه مربوط به مجازات اسلامي كه اصلاحات فراواني بر روي آن انجام شده است، روز گذشته (14 مرداد) از سوي رئيس قوه قضاييه به اعضاي كميسيون حقوقي ـ قضايي مجلس شوراي اسلامي داده شد كه اين مسائل در آن مطرح نيست.

سخنگوي شوراي نگهبان همچنين در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه آيا تعليق حكم سنگسار در اثر فشارهاي خارجي و اتهاماتي كه درباره مسئله حقوق بشر به ايران نسبت داده مي‌شود بوده، ابراز كرد: جمهوري اسلامي ايران هميشه نشان داده كه تابع فشارها و فضاسازي‌هاي خارجي نبوده و اين تحليل صحيح نيست.

كدخدايي اظهار اميدواري كرد متصديان امر با دقت بيشتري در خصوص احكام اسلامي اظهارنظر كرده و هم قانون مدون و متقني را تهيه كنند كه پاسخگويي اين شايعات و ابهامات باشد.

كدخدايي با اعلام اينكه هيئت‌رئيسه شوراي نگهبان در جلسه گذشته اين شورا در سمت‌هاي خود ابقا شده‌اند، اضافه كرد: آيت‌الله جنتي به عنوان دبير و محمدرضا عليزاده به عنوان قائم‌مقام شورا در سمت‌هاي خود ابقا شده و بنده نيز مجددا به عنوان سخنگوي شوراي نگهبان انتخاب شدم.

خبرنگاري درباره اصلاحيه قانون انتخابات رياست‌جمهوري و همچنين قانون جامع انتخابات كشور سؤال كرد كه وي پاسخ داد: ما مترصد هستيم كه شاهد قانون جامع انتخابات باشيم و اميدواريم اين كار هرچه سريع‌تر انجام شود.

كدخدايي تأكيد كرد: اميدواريم هر اصلاحي منجر به حضور گسترده مردم، جناح‌ها و گرو‌ه‌هاي مختلف در انتخابات شود و وضعيت حال حاضر را تسهيل كند.

سخنگوي شوراي نگهبان همچنين با بيان اينكه اين شورا با نفس برگزاري رايانه‌اي انتخابات در كشور مخالفتي ندارد، حل اشكالات اين امر را از سوي وزارت كشور خواستار شد.

بنابراين گزارش وي در ابتداي نشست خبري خود با تبريك اعياد شعبانيه و روز خبرنگار به تشريح آخرين وضعيت قوانين مصوب مجلس در شوراي نگهبان پرداخت.

كدخدايي با اشاره به نامه وزير دادگستري به شوراي نگهبان درباره نظر اين شورا در ارتباط با ممنوعيت مرور زمان در دعاوي اظهار كرد: شوراي نگهبان در سال 1361 اعلام كرده بوده كه مرور زمان در دعاوي داخل كشور خلاف شرع است.

وي افزود: با توجه به اينكه بحث مرور زمان فقط در كشورهاي اسلامي مطرح است، اين شورا در سال 1371 در پاسخ به درخواست دولت وقت مبني بر اينكه ممنوعيت مرور زمان فقط در دعاوي داخل كشور قابل استناد است يا در دعاوي خارج از كشور نيز مي‌توان از آن استفاده كرد، تأكيد كرد كه اين ممنوعيت فقط شامل دعاوي داخل كشور بوده و در دعاويي كه با كشورها و افراد غيرمسلمان مطرح است، حكم مروز زمان مي‌تواند جاري باشد.

سخنگوي شوراي نگهبان ادامه داد: با توجه به اينكه در طول اين چند سال قوانين مختلفي وضع شده، وزير دادگستري اخيرا طي نامه‌اي مجددا نظر شورا را جويا شد كه شوراي نگهبان نيز در پاسخ به اين نامه اعلام كرد، نظريه سال 1371 شورا راجع به دعاوي اشخاص حقيقي و حقوقي كه در قوانين و مقررات كشورشان مرور زمان پذيرفته شده، همچنان به قوت خود باقي بوده و قابل استناد است.
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن