تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816171752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

المپيك بيست نهم/نگاهي به حضور جودو در المپيك/ پنجمي بهترين عنوان جودوكاران ايران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: المپيك بيست نهم/نگاهي به حضور جودو در المپيك/ پنجمي بهترين عنوان جودوكاران ايران
جودو به طور رسمي از سال 1964 وارد المپيك شد و جودوكاران كشورمان تنها در سه دوره اخير اين مسابقات حضور داشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، اميررضا قمي نخستين جودوكار ايراني بود كه در المپيك 1996 آتلانتا شركت كرد و با دو پيروزي و يك شكست به كار خود در اين رقابت ها پايان داد.

آرش ميراسماعيلي، كاظم ساريخاني و محمود ميران نمايندگان جودو ايران در المپيك 2000 سيدني بودند. ميراسماعيلي در نخستين پيكار خود برابر "حسين اورگن" از تركيه كه در اين وزن به مدال طلا دست يافت، شكست خورد. ميراسماعيلي در گروه بازنده ها "گئورگي گئورگيف" از بلغارستان را با امتياز ضربه فني شكست داد، در مبارزه دوم نيز بر "ژانگ گوانگ" از چين غلبه كرد و در دور بعد مقابل "ناكامورا"چهره شاخص ژاپني ها با امتياز ضربه فني پيروز شد. ميراسماعيلي براي كسب مدال برنز برابر "جيروجيونيازو" از ايتاليا قرار گرفت و پس از مقابل اين جودو كار ايتاليايي به مقام پنجم المپيك دست يافت.

كاظم ساريخاني نماينده ايران در وزن 81- كيلوگرم مسابقات جودو المپيك سيدني بود كه در دورهاي اول و دوم به ترتيب "گواندر" از مالي و "رندل" از انگليس را شكست داد. وي در دور سوم مقابل" بلگادو" ازپرتقال نتيجه را واگذار كرد و به گروه بازنده ها رفت. ساريخاني در اين مرحله توانست "چكي" از استراليا را با وجود حمايت تماشاگران شكست دهد. نماينده جودو كشورمان در پيكار بعدي خود به مصاف "بودني" از استوني رفت و با قبول شكست مقابل اين حريف اروپايي در مكان هفتم جدول رده بندي مسابقات جودو المپيك قرار گرفت.

سيد محمود ميران، كاپيتان تيم ملي جودو در دسته سنگين وزن يكي از اميدهاي كاروان ايران براي كسب مدال در المپيك سيدني بود كه در مسابقه اول خود مغلوب فرانك مولر از آلمان شد و از ادامه رقابت ها باز ماند.

چهارسال بعد، ايران با 7 سهميه كامل در بازيهاي المپيك 2004 آتن حضور يافت. در فاصله دو المپيك تيم ايران در مسابقات جهاني 2001 و 2003 با دو مدال طلا ميراسماعيلي و برنز ميران حضوري موثر در جودو جهان داشت و اين اميد مي رفت كه در عرصه المپيك هم جودو ايران صاحب مدال شود.

در بازيهاي المپيك 2008 پكن مسعود حاجي آخوندزاده نماينده ايران در وزن 60- كيلوگرم پنجم شد، آرش ميراسماعيلي به قيد قرعه مي بايست در دور اول برابر حريفي از رژيم صهيونيستي قرار مي گرفت كه از انجام مبارزه با وي خودداري كرد و حذف شد،در وزن 73- كيلوگرم حامد ملك محمدي در مكان هفتم المپيك قرار گرفت و رضا چاه خندق در وزن 81- كيلوگرم با يك برد و دو باخت از دور مسابقات كنار رفت.

عباس فلاح جودوكار وزن 90- كيلوگرم كشورمان نيز با شكست مقابل "مورگان" از كانادا در دور اول حذف شد. مسعود خسروي نژاد در وزن 100- كيلوگرم در دور اول به "ديميتري ماكسيموف" از روسيه باخت و از دور مسابقات كنار رفت. در وزن 100+ كيلوگرم نيز ميرمحمود ميران كاپيتان تيم ملي جودو حضور داشت كه پس از غلبه بر حريفاني از هائيتي، تركيه و استراليا در دور چهارم و پنجم به حريفاني از روسيه و هلند با امتياز ضربه فني باخت و شانس دستيابي به مدال را از دست داد. بدين ترتيب جودو ايران در سومين حضور المپيكي خود هم موفق به دريافت مدال نشد.

ايران در بازيهاي المپيك پكن با شش جودوكار حضور يافته كه انتظار مي رود با توجه با تدارك خوب و برگزاري اردوي اروپايي و همچنين كسب عنوان قهرماني آسيا در سال 2008 بتواند به نتايج خوبي دست پيدا كند.

- در حاشيه مسابقات جودو المپيك 29

ناكامي "مونيتا"
"ياسوكه مونيتا" براي مردم ورزش دوست ايران جودوكاري شناخته شده است. وي كه در فينال رقابت هاي 2006 دوحه مقابل رودكي به پيروزي دست يافت براي دومين دوره پياپي شانس حضور در المپيك را از دست داد. مونيتا بيشترين مدال طلا را طي سالهاي قبل براي ژاپني ها كسب كرده اما در المپيك آتن به دليل مصدوميت غيبت داشت و در پكن نيز به علت شكست مقابل"ساتوشي" جوان در در ديدارهاي انتخابي، حضور پيدا نمي كند.

"سوزوكي" در وزني جديد
"كيجي سوزوكي" را نيز بايد از نوادر جهان جودو ناميد. وي كه چند مدال طلاي جهان و آسيا را در كارنامه دارد و در آتن نيز در وزن 100+ كيلوگرم طلا گرفت به دليل باخت به "ساتوشي" مجبور شد وزن خود را كم كرده به دسته 100- كيلوگرم برود تا شانس حضور در المپيك را پيدا كند.

بهترينهاي المپيك
جودو يك رشته اصيل ژاپني است كه تلاش مسئولان اين كشور هم باعث شد تا از المپيك 1964 توكيو اين رشته وارد بازيهاي المپيك شود. با نگاهي به ادوار گذشته مي توان دريافت كه تنها يك جودوكار توانسته مدال طلاي خود را در سه دوره پياپي تكرار كند. "تاداهيرو نامورا" در المپيك هاي 96 ، 2000 و 2004 در وزن 60- كيلوگرم موفق به كسب مدال طلا شده است. اما در كنار او بايد از ""ديويد دويليت" از فرانسه نيز نام برد كه در المپيك 92 بارسلون برنز گرفت و در دو المپيك 96 آتلانتا و 2000 سيدني موفق به كسب مدال طلا وزن 100+ كيلوگرم شد.

بازماندگان سيدني
از جمع 28 جودوكاري كه در المپيك 2000 سيدني موفق به كسب مدال شدند تنها چهار نفر اين شانس را دارند كه در پكن هم به مدال دست پيدا كنند. يكي از آنها"مارك هيوزينگا" از هلند است كه در المپيك سيدني مدال طلا كسب كرد و در المپيك آتن به مدال برنزرسيد. وي در پكن به قيد قرعه دور نخست با "ايلياديس" از يونان مبارزه خواهد كه در صورت گذر از اين حريف سرسخت و عنوان دار مي تواند در سومين حضور خود در المپيك سومين مدال را كسب كند.

"زيليچ" از اسلووني كه در سيدني به مدال برنز وزن 66- كيلوگرم دست يافت و در آتن راهي به سكو پيدا نكرد در پكن شانس خود را در وزن 73- كيلوگرم آزمايش مي كند."كامليو تياگو" از برزيل كه در سيدني مدال طلا وزن 73- كيلوگرم دست يافت، پس از غيبت در آتن با كسب طلا جهان در سال 2007 با هدف كسب مدال در وزن 81- به پكن آمده است. وي نيز در دور نخست يك ژاپني سرسخت را پيش رو دارد كه در صورت برتري بايد با ملك محمدي از ايران مبارزه كند. در اين جمع آخرين نفر " تمنوف" روس است كه از دو المپيك قبلي دو مدال نقره و برنز كسب كرده است. او هم در دور نخست يك مبارزه سخت با "ون درگيست" هلندي دارد.

جوانترين و مسن ترين جودوكاران
در المپيك 2008 پكن دو جودوكار به عنوان جوانترين و مسن ترين جودوكاران شناخته شده اند. "كارمن چالا" جودوكار تيم بانوان اكوادور كه با 42 سال سن در وزن 78+ كيلوگرم مبارزه مي كند و "علي خسروف" از يمن كه با 16 سال سن و با سهميه فدراسيون جهاني به پكن راه يافته اين عناوين را به خود اختصاص داده اند.
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 372]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن