تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820989941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كشتي فرنگي و گذر از طلسم 36 ساله


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كشتي فرنگي و گذر از طلسم 36 ساله
سرانجام پس از سال ها كه كشتي فرنگي ايران در المپيك بدون مدال مانده است همگان چشم به درخشش پنج فرنگي كار پر اميد در المپيك پكن دارند.
كشتي فرنگي در طول تاريخ تنها صاحب دو مدال المپيك شده است كه بر خلاف تاريخچه اين رشته فرنگي كاران مي توانند به اندازه تعداد مدال هاي 48 سال قبل و حتي بيشتر از آن صاحب افتخار شوند .
مرحوم محمد پذيرايي در المپيك 1960 رم صاحب مدال برنز شد تا اولين مدال آور المپيكي كشتي فرنگي لقب بگيرد . 12 سال طول كشيد تا مدال پذيرايي تكرار شود و اين بار رحيم علي آبادي در المپيك 1972 مونيخ مدال نقره را بر سينه زد . پس از آن كشتي فرنگي ركود عجيبي در المپيك ها داشت و 36 سال است كه بي مدال مانده است . از سال 2005 كشتي فرنگي ايران در جهان نفس دوباره اي كشيد و در سه سال گذشته صاحب سه طلا يك نقره و سه برنز شده است تا ديگر ايران در كشتي فرنگي زنگ تفريح نباشد و در المپيك يكي از رقيبان قدرتمند به شمار رود.
كشتي فرنگي با پنج سهميه اما پر اميد
تيم ملي كشتي فرنگي در مسابقات جهاني باكو موفق تر از آزاد بود و با سه مدال صاحب سه سهميه شد . در 55 كيلوگرم حميد سوريان براي سومين سال متوالي مدال طلا گرفت تا يكي از شانس هاي مسلم مدال طلاي كاروان ايران محسوب شود. سامان طهماسبي در 84 كيلو و قاسم رضايي در 96 كيلو نيز بر سكوي سوم جهان ايستادند و در المپيك مي توانند شگفتي ساز شوند .
پس از اين سه سهميه مسعود هاشم زاده با قهرماني در مسابقات آسيايي كره در سنگين وزن جواز حضور در المپيك را گرفت و در 66 كيلو نيز علي محمدي از مسابقات گزينشي رم با دست پر برگشت تا با مدال نقره پنجمين و آخرين سهميه كشتي فرنگي را صاحب شود.
برنامه رقابت هاي كشتي گيران در پكن
حميد سوريان سه شنبه 22 مرداد به عنوان اولين ملي پوش كشتي فرنگي در وزن 55 كيلوگرم به روي تشك مي رود .
در روز پنجم بازي هاي المپيك (چهارشنبه 23 مرداد) علي محمدي ملي پوش وزن 66 كيلوگرم با حريفان مبارزه مي كند . پنج شنبه 24 مرداد نيز سامان طهماسبي قاسم رضايي و مسعود هاشم زاده به ترتيب در اوزان 84 96 و 120 كيلوگرم كشتي فرنگي مبارزه مي كنند.
معزي پور : كشتي نياز به حمايت روحي دارد
سرمربي تيم ملي كشتي آزاد كشورمان ورزش اول ايران را در آستانه بازيهاي المپيك 2008 پكن نيازمند حمايت رسانه هاو مسئوولان ورزش دانست .
محمود معزي پور با بيان اين مطلب افزود : كشتي اعتبار و آبروي ورزش ايران در المپيك ها بوده وهست بنابراين براي تداوم موفقيت ها و افتخار آفريني هاي ملي پوشان كشتي ايران در المپيك پكن همه از جمله رسانه ها و مسئولان بايد به حمايت از تيم ملي كشتي آزاد بپردازند.
سرمربي كهنه كار تيم ملي كشتي آزاد كشورمان با ابراز رضايت از وضعيت آمادگي اعضاي اين تيم در فاصله كمتر از دو هفته مانده به آغاز مسابقات كشتي المپيك 2008 پكن گفت : با نزديك شدن به المپيك از شدت تمرينات كاسته شده است تا ملي پوشان با بازيافتن قواي جسماني خود به بالاترين سطح آمادگي برسند خوشبختانه مصدوميت و مشكلي وجود ندارد و منتظر هنرنمايي كشتي ايران در المپيك هستيم .
معزي پور در مورد بي تجربه بودن اكثر اعضاي تيم ملي كشتي آزاد ادامه داد : كشتي ايران داراي پتانسيل و توانايي هاي زيادي است و هميشه در جهان مدعي بوده واقعيت كنوني كشتي آزاد ايران همين است و ما سعي كرده ايم بهترين نفرات ممكن را به ميدان ببريم . جوانگرايي اتفاقي است كه از سالها پيش در كشتي ايران بايد رخ مي داد و من معتقدم جوانان جوياي نام مي توانند شگفتي ساز شوند.
سرمربي تيم ملي كشتي آزاد كشورمان ادامه داد : ممكن است برخي كشتي گيران تيم ملي جوان و كم تجربه باشند اما به طور حتم از قابليت هاي بالايي برخوردارند درجهان كشتي هميشه از سوي رقبا روي ايران حساب بالايي مي شود و تاريخ نشان داده كه جوانان مستعد ايران بارها توانسته اند شگفتي ساز شوند.
آخرين تمرين تيم ملي كشتي آزاد امروز برگزار مي شود
شاگردان محمود معزي پور آخرين تمرين خود راامروز پشت سر مي گذارند.
تيم ملي آزاد روز بيست و سوم مرداد تهران را به مقصد پكن ترك خواهد كرد. در اين راستا آخرين تمرين اين تيم امروز (شنبه ) برگزار مي شود.
تركيب تيم ايران را در اين مسابقات عباس دباغي در 55 كيلو سيد مراد محمدي در 60 كيلو مهدي تقوي در 66 كيلو ميثم مصطفي جوكار در 74 كيلو رضا يزداني در 84 كيلو سعيد ابراهيمي در 96 كيلو و فردين معصومي در 120 كيلو تشكيل مي دهند .
كشتي آزاد در المپيك قبلي توسط مسعود مصطفي جوكار در 60 كيلو عليرضا حيدري در 96 كيلو و عليرضا رضايي در 120 كيلو به دو مدال نقره و يك برنز دست يافته بود.
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن