تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816470113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايان دوره قهرماني هشت كشتي گير بعد از المپيك آتن


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پايان دوره قهرماني هشت كشتي گير بعد از المپيك آتن
خبرگزاري فارس: از تركيب 2 تيم آزاد و فرنگي شركت كننده در بازي هاي المپيك 2004، تاكنون هشت كشتي گير از دنياي قهرماني خداحافظي كرده اند.


به گزارش خبرگزاري فارس،‌ بابك نورزاد، مسعود مصطفي جوكار، عليرضا دبير، مهدي حاجي زاده، مجيد خدايي، عليرضا حيدري و عليرضا رضايي آزادكاراني بودند كه تيم ملي را در المپيك قبلي همراهي كردند.
در تيم فرنگي نيز حسن رنگرز، علي اشكاني، پرويز زيدوند، بهروز جمشيدي،‌ مسعود هاشم زاده و سجاد برزي نفراتي بودند كه در رقابت هاي آتن حضور داشتند.
هر كدام از اين نفرات سرنوشت هاي متفاوتي بعد از المپيك داشتند كه در نوع خود جالب توجه است:
كشتي آزاد
نورزاد: بعد از سه سال ناكامي او جاي خود را براي سه سال به ناكامي ديگر به نام تقي داداشي داد. نايب قهرمان مسابقات جهاني 2001 صوفيه ديگر هيچ گاه نتوانست خودش را به عنوان مدعي شماره يك وزن اول معرفي كند. او همچنان كشتي مي گيرد؛ اما بعد از المپيك هيچ مبارزه اش حكمي براي حضور در تيم ملي را صادر نكرد.

جوكار: او با خاطره تلخ بازي هاي آسيايي پوسان، عازم بزرگ ترين مسابقه زندگي اش شد و بهترين نتيجه ممكن را گرفت. او مقابل ياندرو كينتانا شكست خورد و به مدال نقره بسنده كرد. بعد از المپيك، جوكار به وزن جديد عزيمت كرد؛ اما ديگر هيچ گاه نتوانست تجربه خوب المپيكش را تكرار كند. او اين بار چشم به كشتي هاي برادرش در پكن دارد كه كارنامه خوب او را تكرار كند.

دبير: مردي كه پنج فينال مسابقات جهاني و المپيك را تجربه كرده بود قبل از المپيك سوژه شماره يك كشتي بود. مصدوميت شديد كتف، اختلاف با منصور برزگر و شكست تلخ در يونان، او را در سال 2004 در صدر اخبار قرا داد. اعزام او به آتن با حرف و حديث بسياري همراه بود. دبير بعد از المپيك از دنياي كشتي نيز خداحافظي كرد.

حاجي زاده: او هم بعد از قهرماني در سال 2002 بيش از مسائل فني، درگير حاشيه هاي كشتي با حريفانش بود. انتظار مي رفت اين كشتي گير تكنيكي افتخار آفريني هاي ببر مازندران را بار ديگر تكرار كند؛ اما او هم رفته رفته از صحنه اول دور شد. بعد از مسابقات جهاني 2005 بوداپست، حاجي زاده تغيير وزن داد. او در وزن جديد موفق عمل نكرده است.

خدايي: او كه با يك شكست تلخ برابر كارل ساندرسون امريكايي به مقام پنجم المپيك بسنده كرد،‌ اين روزها سرمربيگري تيم ملي آزاد جوانان را بر عهده دارد و ديگر رسما به جرگه مربيان پيوسته است.

حيدري: او بعد از كسب مدال برنز المپيك آتن، اتفاقات بي شماري را پشت سر گذاشت. دوري چندين ماهه از تمرين و پس از آن داعيه عضويت در تيم اعزامي به رقابت هاي جهاني بوداپست، تا مدت ها كشتي را درگير پرونده حيدري و چهار مربي جوان آن زمان تيم ملي كرد. در سال 2006 او 96 كيلوي تيم ملي بود؛ اما در سال 2007 بدون اين كه از كشتي گرفتن اشباع شده باشد سرمربيگري تيم ملي را پذيرفت؛‌ اما بعد از آن دوباره اعلام كرد قصد كشتي گرفتن دارد و تمرينات سنگيني را پشت سر گذاشت تا روياي مبارزه با حاجي مراد گاتسالوف را محقق سازد. اين رويا هيچ گاه به حقيقت تبديل نشد و او در جام تختي به دوران قهرماني اش پايان داد.

رضايي: بعد از كسب مدال برنز جهاني 2003 نيويورك و نقره المپيك، مصدوميت زانوي اين سنگين وزن ديگر اجازه نداد كه مدال هايش را بيشتر كند.
كشتي فرنگي
رنگرز: او شايستگي كسب مدال هاي بيشتري را داد؛ اما در اوج جواني و با كسب 2 مدال طلا و برنز جهان، به دليل مصدوميت مجبور به خداحافظي از كشتي شد. گرچه او هرگز اردوي قبل از مسابقات جهاني 2005 بوداپست را فراموش نمي كند؛ اما موفقيت سه ساله حميد سوريان باعث شد برخورد بد با قهرمان سابق جهان نيز به سرعت به دست فراموشي سپرده شود. او نيز سرمربيگري تيم ملي جوانان فرنگي را بر عهده دارد.

اشكاني: شايد اگر از او در مسابقات گزينشي استفاده مي شد امروز تيم فرنگي با سهميه بيشتري عازم چين مي شد. اشكاني هنوز هم قصد كشتي گرفتن دارد.

زيدوند: او بعد از المپيك ديگر در كشتي آفتابي نشد جز چند ديدار از رقابت هاي ليگ و مسابقاتي بي اهميت. زيدوند بدون آن كه مدالي در كارنامه اش ثبت شود با كشتي به صورت غير رسمي خداحافظي كرد.

جمشيدي: او هم بعد از المپيك جاي خود را به جوانان داد و ديگر در ميادين رسمي كشتي ديده نشد.

هاشم زاده: اين كشتي گير ميانه اي از 13 كشتي گير شركت كننده در المپيك قبلي تنها مردي است كه بخت حضور در المپيك 2008 را پيدا كرد.

برزي: همانند قبل از المپيك 2004، وزنش آن قدر بالا رفته كه ديگر به سختي مي توان متصور شد او در قالب يك سنگين وزن به عضويت تيم ملي درآيد.
مربيان 2 تيم آزاد و فرنگي هم تغيير كرده اند. محمود معزي پور يار غار آن روزهاي منصور برزگر و رضا سيم خواه منتقد كادر فني قبلي، جايگزين برزگر و بابك شده اند.
انتهاي پيام/
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن