تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821208687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ادبي و هنري


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: اخبار ادبي و هنري
آيين نامه حضور زن در سينماي ايران
آيين نامه اجرايي اصول و سياست هاي بهينه سازي حضور زن در سينما در 3 فصل در معاونت سينمايي وزارت ارشاد اسلامي تنظيم شده است.
ترسيم وضعيت مطلوب درخصوص زنان در سينما از نظر كمي و كيفي براساس ارزش هاي والاي اسلام و انقلاب اسلامي، اصلاح نگرش هاي منفي و فاقد اصالت و غيرتخصصي در زمينه حضور زن در سينما و ارائه الگويي مناسب از زن مسلمان متناسب با زمان معاصر همراه با بازنمايي كليه ارزش هاي انساني، تقويت حضور زنان متعهد و شايسته هنرمند در عرصه سينما و فراهم نمودن شرايط فرهنگي جهت توسعه فعاليت هاي سالم سازنده و پوياي آنان، به عنوان اهداف تفصيلي آن مشخص شده اند.
بنابر گزارش فارس، در بخش اصول و سياست ها نيز طي 10 اصل به نحوه حضور زن در سينما پرداخته شده است از جمله: اصل استفاده صحيح و اصولي از حجاب به عنوان نماد فرهنگ ديني و ضامن مصونيت اخلاقي و رواني در جامعه، اصل حذف سكس و خشونت و عدم تلقي آن به عنوان ماهيت ذاتي سينما، اصل پرهيز از تشكيك در اصول و مباني و احكام شريعت تحت عنوان دفاع از حقوق زنان و اصل بهره مندي و لزوم توجه به فتاواي فقهي و رهنمودهاي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري درخصوص جايگاه و نقش زنان.
پيام وزير ارشاد براي جشنواره عروسكي
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي براي دوازدهمين جشنواره بين المللي تئاتر عروسكي-مبارك پيامي را صادر كرد.
در بخشي از متن پيام محمدحسن صفارهرندي آمده است: نمايش عروسكي طي ساليان عمر بشري از اعمال نيايشي و نمايشي، از حركات خنده دار و غمناك همواره وسيله اي موثر براي ابلاغ پيام هاي مختلف سياسي، ديني، اجتماعي و فرهنگي بوده است.
وي افزود: اين گونه نمايشي ظرفيت آن را دارد كه حتي از پس سخت ترين و پيچيده ترين مفاهيم انساني نيز سربلند بيرون آيد، هم چنان كه بر ساده ترين ابزار كودكانه نيز گاه قناعت مي كند و به عنوان همدم و همراز انسان نيز ظاهر مي شود.
گفتني است: مراسم افتتاحيه دوازدهمين جشنواره بين المللي تئاتر عروسكي، امروز (شنبه 19 مردادماه) و از ساعت 19 در فضاي باز مجموعه تئاتر شهر برپا مي شود.
سبزواري: زمان معرفي ادبيات متعهد رسيده است
سراينده نغمه هاي ماندگار انقلاب و دفاع مقدس، گفت: اكنون كه در آستانه سي سالگي انقلاب اسلامي قرار داريم، جا دارد با تمام توان از ظرفيت هاي ادبيات متعهد بگوئيم، از پيام هاي معنوي و انساني آن دفاع كنيم و درصدد ترويج آن در بين نسل هايي باشيم كه انقلاب و دفاع مقدس را نديده اند.
حميد سبزواري در گفت وگو با ايرنا، با بيان اين مطلب افزود: شاعران و سخنوران ما با درك عظمت امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي، گام هاي بلندي در عرصه فرهنگ و ادبيات برداشته اند و اين تلاش صادقانه، به عنوان يك الگو پيش روي نسل هاي جديد ادبيات خواهد بود.
شاعر سرودهايي ماندگار چون: «الله اكبر خميني رهبر» و «خميني اي امام» با تاكيد بر ضرورت اشاعه ادبيات انقلاب و مفاهيم ارزشي و معنوي در قالب داستان، شعر و رمان، تصريح كرد: گفتن و نوشتن صادقانه از مبارزه با كفر و حقيقت طلبي و آزادگي در ذات همه نويسندگان و شاعران ماست، مرور كارنامه سي ساله شعر ما نيز مويد اين واقعيت است.
نمايشگاه استادان بزرگ نستعليق در يك كتاب
دبير نمايشگاه استادان بزرگ نستعليق از تدوين و انتشار كتاب پژوهشي نمايشگاه استادان بزرگ نستعليق، دربرگيرنده مقالات بخش پژوهشي اين نمايشگاه خبر داد.
امير عبدالحسيني، دراين باره گفت: اين كتاب اثري پژوهشي و در خور اعتنا در عرصه خوشنويسي ايراني، به خصوص خط نستعليق است كه ابداع و گسترش آن خاص حوزه فرهنگي ايران است.
به گفته او، ويرايش و هماهنگ سازي مقالات مندرج در كتاب پژوهشي نمايشگاه بزرگ استادان نستعليق توسط حميدرضا قليچ خاني مدرس خوشنويسي و عضو هيات بازبين آثار نمايشگاه استادان بزرگ نستعليق انجام مي شود.
همايش رسانه و معماري
نخستين همايش رسانه و معماري در سالجاري توسط دفتر آرمانشهر برگزار مي شود.
دفتر آرمانشهر حوزه هنري كه متولي فعاليت هاي معماري و شهرسازي در حوزه هنري است با اين هدف اين همايش را برگزار مي كند كه در سايه همدلي و همنوايي متوليان فرهنگ و هنر با اهالي رسانه و اصحاب مطبوعات براي تحقق جامعه و تمدني برخوردار از شاخص هاي رشد و تعالي انساني-اسلامي و همچنين رساندن اين تفكر و تمدن به جايگاهي متناسب حركت جدي تري انجام گيرد.
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن