تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815446964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيين‌نامه اجرايي حضور زن در سينماي ايران تدوين شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آيين‌نامه اجرايي حضور زن در سينماي ايران تدوين شد


سينماي‌ايران- همشهري آنلاين:
معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اقدام به تهيه و تدوين آيين‌نامه اجرايي اصول و سياست‌هاي بهينه سازي حضور زن در سينما كرده است

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، اين آيين نامه در سه فصل با عناوين كلي، اهداف تفصيلي، اصول سياست‌ها و سياست‌هاي راهبردي تهيه شده است.

آيين نامه اجرايي اصول و سياست‌هاي حضور زن در سينما به استناد مصوبه سال 82 شوراي عالي انقلاب فرهنگي تهيه شده است.

اين آيين نامه با هدف ارتقاي و تعميق آگاهي جامعه از موضوع جايگاه، شخصيت، حقوق و نقش زن از منظر اسلام در عرصه‌هاي مختلف زندگي و حضور شايسته زن در سينما تدوين شده است.

ترسيم وضعيت مطلوب در خصوص زنان فعال در سينما از نظر كمي و كيفي بر اساس ارزش‌هاي والاي انقلاب اسلامي، ‌اصلاح نگرش‌هاي منفي و فاقد اصالت و غير تخصصي در زمينه حضور زن در سينما و ارايه الگويي مناسب از زن مسلمان متناسب با زمان معاصر همراه با بازنمايي كليه ارزش‌هاي انساني از اهداف تفصيلي اين آيين نامه است.

همچنين تقويت حضور زنان متعهد و شايسته هنرمند در عرصه سينما و فراهم كردن شرايط فرهنگي جهت توسعه فعاليت‌هاي سالم سازنده و پوياي آنان از ديگر اهداف تدوين اين آيين نامه است.

در بخش ديگري از اين آيين نامه به اصول و نحوه حضور زن در سينما پرداخته شده كه استفاده صحيح و اصولي از حجاب به عنوان نماد فرهنگ ديني و ضامن مصونيت اخلاقي و رواني در جامعه، حذف خشونت و عدم تلقي آن به عنوان ماهيت ذاتي سينما، پرهيز از تشكيك در اصول و مباني و احكام شريعت تحت عنوان دفاع ازحقوق زنان و اصل بهره‌مندي و لزوم توجه به فتواهاي فقهي و رهنمودهاي حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري در خصوص جايگاه و نقش زنان از جمله اين اصول است.

تاريخ درج: 18 مرداد 1387 ساعت 23:40 تاريخ تاييد: 19 مرداد 1387 ساعت 00:03 تاريخ به روز رساني: 19 مرداد 1387 ساعت 00:03
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن