تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814990307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وقوع سيل در ماكو 3 كشته بر جاي گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: وقوع سيل در ماكو 3 كشته بر جاي گذاشت
جام جم آنلاين: فرماندار شهرستان ماكو گفت: بر اثر جاري شدن سيل در اين شهرستان، 3 نفر جان باختند. صفر آثري‌ با اعلام اين خبر به ايسنا، افزود:‌ از ظهر روز پنجشنبه، بر اثر بارش شديد باران و تگرگ، حدود 300 واحد مسكوني در اين شهرستان تخريب و حدود 80 نفر زخمي‌شدند.


وي با بيان اين كه در ساعات اوليه حادثه، عمليات امداد و نجات شروع شد، اظهار كرد: آسيب‌ديدگان در مدارس اسكان داده شدند.

آثري افزود: جلسه ستاد حوادث غيرمترقبه ستاد آذربايجان غربي و شهرستان ماكو به صورت همزمان در ماكو تشكيل شد و آذوقه يك ماهه خانوارهاي آسيب‌ديده نيز آماده شد.

رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان ماكو نيز درباره خسارات اين حادثه، گفت: در اثر وقوع سيل در ماكو، حدود 200 خودرو در اين حادثه خسارت ديدند.

حاجي‌زاده افزود:‌ از 300 منزل مسكوني آسيب‌ديده، حدود 15 منزل به كلي تخريب شدند و حدود 3 نفر از 80 مصدوم نيز به اتاق عمل رفته و بقيه به صورت سرپايي مداوا شدند.

وي با بيان اين كه نيروهاي امداد و نجات حدود 6 نفر را از سيل نجات دادند، اظهار كرد:‌ مشكل عمده امدادرساني به مناطق آسيب‌ديده، انسداد مسير بر اثر تصادف خودروها بود كه عمليات امدادرساني را 2 ساعت به تاخير انداخت.

حاجي‌زاده ادامه داد:‌ ميزان خسارات وارد شده، توسط كارشناسان در دست بررسي است.

وي همچنين از تخريب زمين‌هاي زراعي حدود 12 روستا خبر داد و گفت:‌ در سومين جلسه‌ ستاد حوادث غيرمترقبه، آمار دقيق در اين زمينه مشخص خواهد شد.

حاجي‌زاده در خاتمه تصريح كرد: نشت گاز و قطعي برق در مناطق سيل‌زده، برطرف شده و تمامي ‌شهرستان‌هاي اطراف با تمام قوا مشغول امدادرساني به آسيب‌ديدگان هستند.

از سوي ديگر فرماندار ماكو به مهر گفت: با توجه به وضعيت ناپايدار هوا در اين شهرستان احتمال وقوع مجدد حوادث غيرمترقبه از جمله سيل وجود دارد.

آثري افزود: در اين راستا جلسات مشترك ستاد حوادث غيرمترقبه استان و شهرستان در حال برگزاري است و تمامي نهاد و دستگاه‌هاي اجرايي با امكانات مورد نياز در حالت آماده باش قرار دارند.

وي با بيان اين‌كه هم‌اكنون حالت عادي در سطح شهرستان برقرار شده است، اضافه كرد: تردد خودرو و مردم در خيابان‌هاي اصلي شهر از ظهر امروز امكانپذير شده و كار بازگشايي معابر فرعي و شستشوي خيابان‌ها و تخليه و نجات‌دهي خانه‌ها و اماكن تجاري و مسكوني نيز هم‌اكنون با سرعت زياد در حال انجام است.

وي ادامه داد: مدارس شهر براي اسكان موقت سيل‌زدگان تجهيز شده و بسياري از خانواده‌هاي آسيب‌ديده در اين اماكن اسكان يافته‌اند و براي اسكان كساني كه خانه‌هايشان در معرض سقوط سنگ قرار دارند ظرفيت‌هاي لازم ايجاد شده است.

آثري از توزيع مواد غذايي و اقلام مورد نياز براي 60 خانوار آسيب‌ديده خبر داد و گفت: مديريت شهرستان با تسلط كامل بخوبي توانسته است كار امدادرساني به حادثه‌ديدگان و انتقال خانوارهاي در معرض خطر را انجام دهد و تاكنون مشكل خاصي در شهرستان وجود ندارد.

وي خاطرنشان كرد: كارشناسان ستاد حوادث غيرمترقبه استان در حال بررسي خسارات اين حادثه هستند كه پيش‌بيني مي‌شود دهها ميليارد ريال به مزارع، واحدهاي مسكوني و تجاري اين شهرستان خسارت وارده شده باشد.

وي تصريح كرد: پيش‌بيني مي‌شود امروز وضعيت شهر كاملا به وضع عادي بازگردد.
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن