تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815508257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نامه جديد جليلي به سولانا منتشر شد ؛ « پاسخ روشن » در برابر « پاسخ روشن »


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: نامه جديد جليلي به سولانا منتشر شد ؛ « پاسخ روشن » در برابر « پاسخ روشن »
خبرگزاري فرانسه متني را به عنوان متن نامه روز سه شنبه سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان به خاوير سولانا، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا منتشر كرد.

به گزارش ايسنا، متن كامل اين نامه كه از سوي خبرگزاري فرانسه منتشر شده، به شرح زير است:

بسم ا... الرحمن الرحيم
در پي گفتگوهاي سازنده ژنو و پيشنهاد ارايه شده جمهوري اسلامي ايران درباره مداليته تداوم مذاكرات و با نظر به مشتركات موجود در هر دو طرح پيشنهاد شده، آن طور كه حاضران در آن نشست مطرح كردند، توافقي براي بررسي بيشتر در راستاي ارايه پاسخي روشن به يكديگر حاصل شد.
جمهوري اسلامي ايران با حسن نيت، رويكردي سازنده و اراده استراتژيك براي تداوم مذاكرات، يك بار ديگر به طور دقيق ديدگاه هاي مطرح شده در نشست ژنو براي ايجاد توافق جامع همكاري كه بتواند به نگرانيهاي مشترك مان پاسخ دهد و مبناي الزامات جمعي مان باشد و دستور كاري براي مشورت با همه طرفهاي مربوطه براي رسيدن به نتيجه اي قابل پذيرش تعيين كند را با دقت بررسي كرد.
اكنون جمهوري اسلامي ايران حاضر است پاسخي روشن به پيشنهاد شما در نزديك ترين فرصت ممكن ارايه دهد، درحالي كه به طور همزمان، انتظار دريافت پاسخ روشن شما به سؤالات و نيز ابهامات ما را دارد.
بدون ترديد، چنين توضيحات دو جانبه اي مي تواند راه را براي يك روند مذاكراتي سريع و شفاف با آينده اي روشن بگشايد و زمينه هاي همكاري را فراهم كند.
فاز دوم در مذاكرات مي تواند در اسرع وقت در صورتي كه چنين تمايلي از جانب شما وجود داشته باشد، آغاز شود.

فضاسازي آمريكاييها درباره نامه اخير جليلي به سولانا
مقامات آمريكايي در تداوم موضع خصمانه خود در قبال تهران و جوسازي تبليغاتي درباره نامه اخير ايران به سولانا، گفتند آنچه از آن به عنوان پاسخ ايران به بسته پيشنهادي پنج عضو دايم شوراي امنيت سازمان ملل و آلمان نام مي برند، غيرقابل قبول است.
به گزارش ايسنا، مقامات آمريكايي در گفتگو با آسوشيتدپرس گفتند كه سند يك صفحه اي كه ايران به خاوير سولانا، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا در بروكسل ارايه كرد، برخلاف آنچه به دنبال آن بودند، يك پاسخ مقطعي به پيشنهاد شش قدرت جهاني نبود.
اين در حالي است كه سندي كه از سوي ايران به خاوير سولانا و نمايندگان شش كشور ارائه شده، متن صحبتهاي دكتر جليلي و سولانا در جريان مذاكرات تلفني اخيرشان بوده ، نه پاسخ ايران به بسته پيشنهادي 1+5.
همچنين مقامات آمريكايي گفته اند كه سند ارايه شده توسط ايران، تكرار موضوع اوليه ايران در زمينه داشتن حق انجام فعاليتهاي هسته اي صلح آميز بوده و به طور عمده متن بخشهايي از گفتگوي اخير سولانا و سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي و نماينده ارشد هسته اي ايران است.
مقامات آمريكايي در راستاي ايجاد تبليغات كاذب درباره نامه اخير ايران، آن را عامل پيچيدگي و تأخير بيشتر خواندند.
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن