تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816504091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهمترين مفاد برنامه كاري دولت وحدت ملي لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مهمترين مفاد برنامه كاري دولت وحدت ملي لبنان
خبرگزاري فارس: مجلس نمايندگان لبنان امروز درحالي بررسي و تصويب برنامه كاري دولت وحدت ملي لبنان را آغاز مي‌كند كه از مهمترين مفاد آن تاكيد بر حق مردم، ارتش و مقاومت لبنان در آزادسازي سرزمين اشغالي اين كشور از چنگال رژيم صهيونيستي و تلاش بي وقفه براي پيگري پرونده امام موسي صدر است.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين برنامه كاري در 40 صفحه تهيه شده و شامل يك مقدمه و چند بخش است كه خط مشي سياسي دولت را ترسيم مي كند.
بخش اول برنامه كاري سياست كلي دولت وحدت ملي را تعيين و بر نقش دولت تاكيد مي كند، به گونه اي كه دولت درخصوص همه مفاد آن مرجع مي باشد.
درمقدمه برنامه كاري دولت لبنان مفاد توافقنامه گروه‌هاي لبناني درشهر دوحه قطر آورده شده و بر"پايبندي "دولت در اجراي "كامل و بدون ابهام آن" تاكيد شده است زيرا اين امر لبنان را "به سمت ثبات سياسي وآشتي ملي رهنمون مي سازد."
توافقنامه دوحه در ماه 21 مه سال جاري ميان گروههاي لبناني به امضا رسيد و به بحران سياسي 18 ماهه لبنان پايان داد و اين گروهها درباره انتخاب رئيس جمهور جديد، تشكيل دولت وحدت ملي و مسئله قانون انتخابات به توافق رسيدند.
دولت وحدت ملي لبنان در برنامه كاري خود تاكيد مي كند كه وظيفه دارد تا درقبال "هرگونه برهم خوردن آرامش و امنيت داخلي يا تروريسم" اغماض نكند و درباره مقوله امنيت سازش يا باج خواهي سياسي مطرح نيست.
برنامه كاري دولت همچنين بر "تقويت اعتماد به نيروهاي مسلح قانوني و تامين حمايت سياسي براي اداي وظيفه خود تاكيد مي كند".
دولت وحدت ملي لبنان همچنين تاكيد مي كند كه به "حمايت از نيروهاي مسلح قانوني لبنان و تامين بهترين امكانات براي آنها به منظور انجام وظايف ملي محوله شده مطابق قوانين و براساس مصوبات دستگاه سياسي و تصميم گيري هاي آن ملتزم است."
دولت درباره قانون انتخابات پارلماني بهار آينده نيز تاكيد مي كند كه "زمينه سازي و مقدمات آن در صدر مسئوليت هاي دولت است و به اجراي اين انتخابات در موعد آن مطابق قانون جديدي كه مجلس نمايندگان در راستاي اجراي توافقنامه دوحه تصويب خواهد كرد، ملتزم است".
برنامه كاري دولت لبنان دربخش ديگري از برنامه خود براعتقاد راسخ خويش مبني "بر ضرورت فعال سازي فعاليت مشترك عربي درچارچوب اتحاديه عرب تاكيد مي كند و اعلام مي دارد كه در اين زمينه كار خواهد كرد و بار ديگر بر التزام خود به طرح صلح عربي مصوب اجلاس سران عرب در سال 2002 ميلادي تاكيد مي كند".
دولت لبنان در برنامه كاري خود درباره روابط با سوريه آورده است كه "چشم انتظار برقراري بهترين روابط برمباني احترام دوجانبه به حاكميت دو كشور و استقلال آنها، اعتماد، دوستي و عمق روابط برادرانه است".
دولت لبنان همچنين خواستار "استفاده از تجارب گذشته در راستاي تمايل فراوان به منافع مشترك شده است".
اين برنامه يادآور مي شود كه "لبناني ها در گفتگوي خود در سال 2006 ميلادي توافق كردند كه اين روابط از طريق برقراري روابطي ديپلماتيك درسطح سفارتخانه ها تجلي مي يابد".
برنامه كاري دولت وحدت ملي لبنان همچنين بر ضرورت ترسيم مرزهاي لبنان و سوريه تاكيد مي كند.
دولت لبنان درباره پرونده ناپديد شدگان و بازداشت شدگان در سوريه تاكيد مي كند كه به پيگيري اين پرونده تا بسته شدن آن در سريعترين زمان ممكن متلزم است زيرا روشن شدن سرنوشت اين افراد و آزادي آنها يا بازگرداندن اجساد آنها تاحدي يكي از پيش زمينه هاي مهم در سازماندهي روابط لبنان وسوريه و تحكيم آن به شمار مي رود.
دولت وحدت ملي لبنان همچنين در بخش ديگري از برنامه كاري خود بر حق مردم، ارتش و مقاومت لبنان در آزاد سازي اراضي اشغالي يا بازپس گيري آن و دفاع از لبنان در برابر هرگونه تعدي و پايبندي به حق لبنان درمنابع آبي خود از طريق همه وسايل مشروع و در دسترس تاكيد مي كند.
اين برنامه اشاره مي كند كه دولت براي تحقق بخشيدن به خروج اسرائيل از جمله امكان قرار گرفتن "موقت اراضي اشغالي تحت سرپرستي سازمان ملل متحد" كار خواهد كرد.
دولت لبنان همچنين "بر التزام خود به قطعنامه 1701 شوراي امنيت با همه مفاد آن" تاكيد كرده و در "زمينه تدوين يك استراتژي ملي فراگير براي حفاظت از لبنان و دفاع كار خواهد كرد كه درباره اين استراتژي درگفتگوهايي كه "ميشل سليمان" رئيس جمهور لبنان با مشاركت اتحاديه عرب بعد از كسب راي اعتماد دولت از پارلمان خواستار برگزاري آن خواهد كرد، توافق نظر خواهد شد". در چارچوب اين استراتژي دفاعي نقش سلاح مقاومت مشخص خواهد شد.
دولت لبنان همچنين بر "التزام خود به دادگاه بين المللي ويژه رسيدگي به جنايت ترور شهيد رفيق حريري نخست وزير پيشين لبنان و همراهانش و ساير ترورها بدور از انتقام جويي يا سياسي كاري تاكيد كرده است".
برنامه كاري دولت لبنان در بخش ديگري بر "موضع مخالف دولت در اسكان دائمي آوارگان فلسطيني" تاكيد كرده و گفته است كه براي تدوين برنامه اي كاري در سطح سياسي و ديپلماتيك با هدف "احقاق اين حق" كار خواهد كرد.
دولت در برنامه كاري خود درباره موضوع سلاح آوارگان فلسطيني در خارج از اردوگاهها در لبنان توضيح داده است كه "براي پايان دادن به حضور سلاح فلسطيني ها در خارج از اردوگاهها در راستاي اجراي توافق گروههاي لبناني در جريان گفتگوهاي سال 2006 ميلادي كار خواهد كرد".
اين برنامه بر ادامه تلاش هاي صورت گرفته براي حل و فصل مشكلات انساني و اجتماعي فلسطيني‌ها در داخل و خارج از اردوگاهها تاكيد مي كند.
دولت همچنين به همه تلاش هاي ضروري براي بازسازي اردوگاه نهرالبارد به منظور تامين سرپناه تاكيد كرده است.
دولت لبنان در برنامه كاري خود همچنين تاكيد كرده است كه "تلاش هاي بي وقفه اي" را براي روشن شدن سرنوشت امام موسي صدر و مجازات مسئولان اين جنايت مبذول خواهد داشت.
انتهاي پيام/.
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن