تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816276105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس شوراي ملي سرمايه‌گذاري عراق: بازار مصرفي عراق، عامل مهمي براي جذب سرمايه‌گذاران خارجي است آماده انعقاد قرارداد با متخصصان انرژي‌هاي نو هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس شوراي ملي سرمايه‌گذاري عراق: بازار مصرفي عراق، عامل مهمي براي جذب سرمايه‌گذاران خارجي است آماده انعقاد قرارداد با متخصصان انرژي‌هاي نو هستيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اقتصاد

عراق به دليل بازار مصرفي، زمين حاصلخيز و منابع طبيعي مي‌تواند مركز سرمايه‌گذاري خاورميانه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ابراهيم بغدادي ـ رييس هيات عراقي و رييس شوراي ملي سرمايه‌گذاري عراق در سومين همايش و نمايشگاه بين‌المللي سرمايه‌گذاري ـ تجارت و بازاريابي در كشورهاي اسلامي ضمن تشكر و قدرداني از برگزار كنندگان همايش گفت: اين همايش نتيجه همكاري‌ها و نقاط مشترك ديني و تاريخي و فرهنگ اصيل دو كشور ايران و عراق است.

وي منابع اقتصادي مشترك بين ايران و عراق را مايه افتخار دانست و افزود: ايران در بين كشورهاي همسايه عراق، بيشترين مرز را با اين كشور دارد.

بغدادي ضمن اشاره به تحولات ايجاد شده در عراق تصريح كرد: عراقي‌ها مصمم هستند كه عملكرد اقتصادي اين كشور را دگرگون كرده و اقتصاد بسته و سياسي آن را به اقتصادي آزاد كه درب آن بر روي دروازه‌هاي جهاني باز است تبديل كنند.

رييس هيات عراقي در ادامه به قانون 13 كه قانون سرمايه‌گذاري است اشاره و اظهار كرد: اين قانون كه سرمايه‌گذاران را تشويق به سرمايه‌گذاري در عراق مي‌كند امكانات، تسهيلات و امتيازات بسياري را در اختيار سرمايه‌گذاران در عراق قرار مي‌دهد.

رييس شوراي ملي سرمايه‌گذاري در عراق، اين كشور را سرزمين مناسبي براي سرمايه‌گذاري دانست و ابراز كرد: بازار مصرفي عراق، عامل مهمي براي جذب سرمايه گذاران است. همچنين عراق يكي از ثروتمندترين كشورهاي جهان است زيرا علاوه بر ذخاير نفتي داراي ثروت‌هي طبيعي چون گاز طبيعي، معدن گوگرد و فسفر ، زمين‌هاي كشاورزي است.

بغدادي اشاره كرد: بارگاه ائمه اطهار در عراق موجب شده تا اولين كشور، از نظر توريسم ديني باشيم به همين دليل نياز به پروژه‌هاي اسكاني و هتلداري عظيم داريم، بنابراين سرمايه‌گذاران مي‌توانند در اين زمينه نيز سرمايه‌گذاري كنند.

رئيس هيات عراقي به توضيح قانون سرمايه‌گذاري در عراق پرداخت و گفت: اين قانون به سرمايه‌گذار خارجي اجازه مي‌دهد، زميني را به مدت 100 سال اجاره كند. همچنين نرخ كرايه‌ها ناچيز است و با توافق سرمايه‌گذار و قانون‌گذار تعيين مي‌شود.

رئيس شوراي ملي سرمايه‌گذاري عراق خاطرنشان كرد: با هر 10 درصد افزايش مشاركت طرف عراقي در پروژه، سالهاي معافيت مالي تا سقف 15 سال افزايش مي‌يابد. همچنين ابزار و تجهيزات بدون دريافت ماليات و حق گمركي وارد خاك عراق مي‌شود.

بغدادي ضمن اشاره به اينكه سرمايه‌گذار خارجي مي‌تواند حساب پس‌انداز خود را به دلار يا پول رايج‌ عراق تبديل كند اظهار كرد: سرمايه‌گذار مي‌تواند تمام سرمايه خود را بيمه كند و مهم نيست كه شركت بيمه عراقي بوده و يا در خارج از عراق باشد.

به گفته او به سرمايه‌گذار كارشناس و خانواده آنها امكان اقامت رسمي از زمان آغاز پروژه تا پايان آن داده مي‌شود.

وي افزود: سرمايه‌گذار مي‌تواند تا 30 درصد از كناركنان پروژه را با خود به عراق ببرد و هرگونه توسعه پروژه نيز مشمول تسهيلات ذكر شده است.

رئيس هيات عراقي خاطرنشان كرد: سرمايه‌گذاران در پروژه‌هاي هتل سازي و احداث اماكن تفريحي مي‌توانند مواد و ابزار مورد نياز خود را هر چهار سال يكبار، بدون پرداخت ماليات و حق گمركي به عراق وارد كنند.

بغدادي در ادامه ضمن اشاره به اينكه اين سرمايه‌گذاران مي‌توانند پروژه خود را به صورت سهام در بازار عراق عرضه كنند تصريح كرد: هر سرمايه‌گذار خارجي مي‌تواند مانند يك شهروند عراقي در بازار بورس و سهام عراق فعاليت كند.

وي گفت: دولت عراق به سرمايه‌گذار تعهد داده و با قراردادي مبني بر اينكه پروژه‌ او به هيچ وجه مصادره و ملي نخواهد شد، امضا مي‌كند كه اين امر باعث افزايش اطمينان سرمايه‌گذار خارجي مي‌شود.

رئيس شواري ملي سرمايه‌گذاري عراق قانون سرمايه‌گذاري را در خصوص سرمايه‌گذاري و استخراج نفت و مشاركت در سرمايه‌گذاري بانك‌ها و شركت‌هاي بيمه غير قابل اجرا دانست و افزود: اين دو مورد به ترتيب در اختيار وزارت گاز و نفت و وزارت امور اقتصادي و دارايي عراق است.

رييس هيات عراقي درباره شرايط سرمايه‌گذاران خارجي اظهار كرد: پروژه ارائه شده توسط سرمايه‌گذار، بايد ضرورت داشته باشد، سرمايه‌گذار ثابت ‌كند اطلاعات و تجربه لازم براي اجراي پروژه را داراست و در نهايت صورت حساب‌هايي كه ارائه مي‌دهد توسط حسابرس قانوني در عراق تاييد شود.

وي در پايان درباره انرژي‌هاي نو افزود: درحال حاضر اكثر خيابان‌هاي عراق را با انرژي خورشيدي روشن مي‌كنيم و آماده انعقاد قرارداد با متخصصان در زمينه انرژي‌هاي نو هستيم.

انتهاي پيام
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 297]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن