تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816427394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس ‌پليس آگاهي خوزستان: گرماي طاقت‌فرسا،اهميت سرقت سيم‌برق را دوچندان مي‌كند‌ بعضي مردم با ديده اغماض از ارايه گزارش يا معرفي عاملان خودداري مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس ‌پليس آگاهي خوزستان: گرماي طاقت‌فرسا،اهميت سرقت سيم‌برق را دوچندان مي‌كند‌ بعضي مردم با ديده اغماض از ارايه گزارش يا معرفي عاملان خودداري مي‌كنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: شهرستان‌ها

رييس پليس آگاهي استان خوزستان اظهار كرد: گرماي طاقت‌فرساي فصل تابستان در استان خوزستان و استفاده و كاربرد حياتي انرژي برق در بعضي مراكز درماني، صنعتي و ... اهميت موضوع سرقت سيم برق و انسداد جريان آن را دو چندان كرده و بايد به هر طريق ممكن از وقوع آن پيشگيري كرد.

سرهنگ مختاري‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خوزستان - گفت: با توجه به آنچه گفته شد، اولين گام موثري كه به نظر مي‌رسد بايد ابتدا مردم را متوجه آن كرد و سپس از مشاركت آنها در امر پيشگيري بهره جست اينست كه در استان خوزستان برخي از مردم به‌واسطه تعصبات قومي و قبيله‌اي و نيز به پنداشت اين كه ضرر و زيان ناشي از اين امر متوجه دولت مي‌شود و متوجه شخص خاصي نمي‌شود با ديده اغماض از گزارش يا عنوان كردن مشخصات مسببين و عاملان بزه به پليس صرفنظر مي‌كنند.

وي عنوان كرد: در تحقيقات و بررسي‌هاي گسترده‌اي كه عوامل اين يگان در جهت ريشه‌يابي و پيدايش دلايل وقوع سرقت سيم برق در استان خوزستان به‌عمل آورده‌اند، مشخص شد، سرقت سيم برق عمدتا در مناطق حاشيه‌اي شهر كه داراي بافت جمعيتي عشايري بوده و از نظر اقتصادي از شرايط مطلوبي برخوردار نيستند و بدلايلي محل اختفاء مجرمان هستند، رخ مي‌دهد. جالب اين كه بيشتر سرقت‌ها در ساعات روز به وقوع مي‌پيوندد.

سرهنگ مختاري‌فرد افزود: در تحقيقات نامحسوسي كه از اهالي اين مناطق به‌ عمل آمد، يكي از شهروندان عنوان كرد بعضي از سارقان در ساعات اوليه روز مبادرت به قطع سيم و كابل‌هاي انتقال نيروي برق در مجاورت منازل خود مي‌كنند و بلافاصله طي تماس تلفني با پليس و نهايتا پيگيري از طريق سازمان برق، سيم‌هاي موصوف را جايگزين مي‌كنند. از اين نكته مي‌توان در رابطه با كشف اموال مسروقه ضمن تفويض اختيارات قانوني از مقامات قضايي و بازرسي از منازل مجاور محل سرقت استفاده كرد.

وي با اشاره به ارزيابي تيم كارشناسي اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان خوزستان، برخي از دلايل سرقت سيم برق در اين استان را اين گونه عنوان كرد: استان خوزستان در چند سال اخير در معرض تحركات و تنش‌هايي متاثر از دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بوده است و اغلب افراد فرصت‌طلب و سودجو اعتراضات خود را در قالب تخريب و ضربه‌زدن به اموال دولتي بروز مي‌دهند، از اين رو وقوع درصد كمي از سرقت‌هاي سيم برق ناشي از بهانه‌جويي اين افراد است.

سرهنگ مختاري‌فرد خاطرنشان كرد: دو سوم آب‌هاي سطح كشور در استان خوزستان جاري بوده و به دنبال آن سدسازي و افتتاح نيروگاه‌هاي زيادي در استان خوزستان نسبت به استان‌هاي ديگر صورت گرفته و شبكه برق‌رساني فشار قوي را گسترش داده است و همين امر بستر مناسبي براي عاملان بزه محسوب مي‌شود؛ چرا كه انتقال نيروي برق از استان خوزستان به ساير استان‌هاي كشور از طريق شبكه‌هاي فشار قوي به صورت پراكنده و در فواصل قابل ملاحظه‌اي از مناطق مسكوني صورت مي‌گيرد كه كنترل آنها در رابطه با پيشگيري از سرقت عملا امكانپذير نيست و متاسفانه سرقت اين شبكه‌ها، افت فشار برق و ايجاد مشكلات عديده‌اي را در استان‌هاي ديگر بدنبال دارد. كنترل نكردن گاراژهاي ضايعاتي و شناسايي و دستگيري مالخران سيم‌ برق نقش بسيار مهمي در وقوع سرقت سيم برق دارد.

رييس‌ پليس آگاهي خوزستان راهكارهاي اجرايي اين امر را بازديد مستمر از گاراژهاي ضايعاتي به منظور كشف اموال مسروقه سيم برق و شناسايي و دستگيري مالخران، كمين در محل وقوع سرقت‌هاي متوالي سيم برق و تعقيب و مراقبت نامحسوس سارقان و دستگيري آنان، استفاده از امكانات و تجهيزات سازمان برق در راستاي پيشگيري از وقوع سرقت سيم برق، گشت‌زني مداوم با برآوردهاي اطلاعاتي مبني بر زمان و مكان وقوع سرقت‌ها، به‌كارگيري منابع و مخبرين محلي مورد وثوق، انجام تورهاي ايست و بازرسي مقطعي در ساعاتي كه امكان تردد اين سارقان وجود دارد و كنترل سارقان آزاد شده سيم برق، دانست.

وي اعلام كرد: در 4 ماهه نخست سال جاري، بيش از 16 تن سيم برق در سطح استان خوزستان كشف و ضبط شده است كه اين امر از اهميت موضوع و وقوع يكي از جرايم مورد توجه سارقان و افراد فرصت‌طلب نشان دارد كه به لحاظ ارزش اقتصادي و منفعت‌هاي حاصله با ريسك خطر بالا اقدام به سرقت سيم برق مي‌كنند.

انتهاي پيام
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن