تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816446520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

95 درصد از مساحت استان در شرايط متوسط تا بسيار شديد خشكسالي قرار دا


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: خبرگزاري آريا- مديركل مديريت بحران استان خراسان رضوي گفت: 95 درصد از مساحت استان در شرايط متوسط تا بسيار شديد خشكسالي قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري آريا، جواد عرفانيان با بيان اين مطلب اظهار داشت: براساس بررسي هاي صورت گرفته توسط ايستگاه هاي باران سنجي و هواشناسي با شاخصSPI استان خراسان رضوي در سال زراعي جاري پاييز 89، 11.8 ميليمتر بارندگي داشته كه اين ميزان در سال گذشته 44.6 ميليمتر بوده است كه براين اساس در مقايسه با سال گذشته 75.5 درصد كاهش بارندگي داشته ايم و نسبت به دوره آماري بلندمدت شاهد 76.5 درصد كاهش بارندگي بوده ايم.
وي افزود: در اين مدت از ميان شهرستان هاي استان در گناباد هيچگونه بارندگي گزارش نشده و در مشهد 9.1 ميليمتر بوده كه 68 درصد كاهش بارندگي در مقايسه با مدت مشابه و 79 درصد در دوره آماري كاهش را نشان مي دهد.
عرفانيان گفت: به لحاظ تغيير دما نيز در تمامي نقاط استان شاهد افزايش حداقل 0.9 تا 2.1 درجه هستيم كه ميانگين بلندمدت آن هم حداقل 0.8 تا 2.2 افزايش دما داشته ايم كه باعث تبخير و تعرق رطوبت زمين و افزايش مصرف آب مي شود.
مديركل مديريت بحران استان خراسان رضوي گفت: براساس محاسبات ايستگاه هاي باران سنجي شركت سهامي آب منطقه اي كه ميزان خشكسالي هيدرولوژيكي را مشخص مي كند در طول مدت فصل پاييز در سطح استان، 6.5 ميليمتر بارندگي گزارش شده كه در مقايسه با پاييز سال گذشته 18.2 ميليمتر كاهش و نسبت به دوره متوسط آماري 73.6 درصد كاهش را نشان مي دهد.
وي خاطرنشان كرد: به غير از شهرستان هاي درگز، مشهد و قوچان كه خشكسالي در آنها به صورت نرمال تا ضعيف است، 23 شهرستان ديگر استان در وضعيت خشكسالي متوسط تا بسيار شديد قرار دارند.
عرفانيان تصريح كرد: حجم روان آب هاي رودخانه هاي استان در مقايسه با مدت متوسط بلندمدت 72 كاهش يافته كه بسيار نگران كننده است و با ادامه اين روند شاهد كاهش قابل ملاحظه آبدهي قنوات فصلي و چشمه هاي واقع در ارتفاعات و احتمالا خشك شدن آن ها خواهيم بود.
مديركل مديريت بحران استان خراسان رضوي گفت: به منظور اجراي كامل پروژه هاي مقابله با حوادث غيرمترقبه مصوب و ابلاغ شده سال جاري، تاكنون حدود 80 ميليارد تومان از محل اعتبارات ويژه خشكسالي و تملك دارايي استان تامين و پرداخت شده است لذا اين پروژه ها بايد در اسرع وقت به اتمام برسد.
وي از كليه دستگاه هاي اجرايي ذيربط خواست با اتخاذ تصميمات مناسب، خشكسالي را مديريت نمايند تا قبل از ورود به مرحله بحران از بروز آن جلوگيري شود.
عرفانيان اظهار داشت: بايد اولويت هاي مصرف آب و نحوه صرفه جويي با توجه به ميزان آب موجود استان، تعيين شود و سهم آب شرب از غيرشرب و همچنين آب مورد نياز انسان و دام و آب مورد مصرف در بخش كشاورزي و صنعت تعيين گردد تا بتوان از محل صرفه جويي آنها بر منابع آبي مديريت كنيم.
مديركل مديريت بحران استان خراسان رضوي گفت: مديريت خشكسالي در بخش كشاورزي نيز با تعيين اولويت سطح زيركشت زراعي و باغات بايد تعيين شود و در اين زمينه از افزايش بي رويه كشت و زراعت جلوگيري و با كاشت بذرهاي مقاوم در برابر خشكسالي و ترويج كشت گلخانه اي و آْبياري هاي نوين و همچنين توزيع كود مناسب نسبت به صرفه جويي در حوزه آب كشاورزي برنامه ريزي شود.
وي همچنين در خصوص حمايت از دامداري هاي صنعتي و سنتي و تعيين اولويت هاي آن گفت: بايد هم اكنون براي تامين علوفه مورد نياز و تامين آب شرب دام برنامه ريزي در جهت حفظ و كنترل مراتع و اراضي محيط زيست سخت گيري و جديت بيشتر به عمل آيد.
عرفانيان به كميته هاي برنامه ريزي شهرستان هاي استان توصيه نمود تا با توجه به پيش بيني ادامه خشكسالي در سال زراعي جاري در بوجه سال 90 تدبيري اتخاذ شود تا از محل اعتبارات استاني پروژه هاي مناسب در جهت مديريت خشكسالي به شوراي توسعه و برنامه ريزي استان پيشنهاد نمايند تا بتوان از ميزان خسارت ناشي از خشكسالي كاست و از بروز بحران جلوگيري نمود.
وي در خاتمه اظهار اميدواري كرد: با توجه به اهميت مديريت خشكسالي قبل از بروز بحران از سوي رياست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان دستورات موكدي براي تخصيص كامل اعتبارت پروژه هاي حوادثي كه مرتبط با خشكسالي مي باشند از محل اعتبارات تملك دارايي استان در سال 89 تامين شده اند، صادر گردد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن