تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816501756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مجلس: مشكلات باصدقه‌حل نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: رئيس مجلس: مشكلات باصدقه‌حل نمي‌شود


قانونگذاري- همشهري‌آنلاين:
رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: مجلس از هر طرح و برنامه و پيشنهاد مشخص براي اصلاحات اقتصادي حمايت مي‌كند، اما اگر آن را سبب بروز تشنجاتي در كشور ببيند با آن مخالفت مي‌كند

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر علي لاريجاني در ديداربا افسران سپاه علي ابن ابيطالب با تاكيد بر داشتن قدرت سازماني در برابر تهديدات، گفت: ساختار سپاه امروز متناسب با تهديدات است. اگر امروز سپاه بزرگ‌ترين ظرفيت موشكي منطقه را دارد به دليل تهديدات داخلي و خارجي است.

وي تاكيد كرد: دفاع از انقلاب نيازمند اين ظرفيت است. نبايد نگران حرف‌هايي كه خارج از منطقه زده مي‌شود، بود. ما نه اهل تعارف در دفاع هستيم و نه خواب‌آلوده؛ بلكه متناسب با تهديد عمل مي‌كنيم.

رييس مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به اين‌كه ايران مخاطرات زيادي را پشت سر گذاشته است، گفت: مخاطرات امروز با ديروز تفاوت زيادي دارد. اين مخاطرات هم نرم است، هم سخت و هم فرهنگي.

وي با بيان اين‌كه دشمن از شگردها و ابزارهاي مختلفي استفاده مي‌كند، گفت: مواجه‌ي امروز آمريكا و اسرائيل چيز تك‌ساعتي نيست؛ بلكه بازيگران زيادي در اين عرصه وجود دارند.

لاريجاني با اشاره به موضوع تشكيل تشكيل دفتر حافظ منافع آمريكا در ايران، گفت: اين يك اقدام كاملا فريبكارانه است و كسي نبايد آن را بپذيرد.

نماينده‌ي مردم قم در خانه‌ي ملت، تصريح كرد: آمريكا دنبال عمليات رواني در ايران است وگرنه چرا هر كس كه مي‌خواهد وارد آمريكا شود، انگشت‌نگاري مي‌شود.

رييس مجلس شوراي اسلامي، به وضعيت ايران در صحنه‌ي بين‌الملل اشاره كرد و گفت: وضعيت امروز ايران در صحنه‌ي بين‌الملل تك‌قطبي نيست؛ بلكه حالت ژله‌اي دارد.

لاريجاني وضعيت كنوني ايران را نزديك به ژئواستراتژيك دانست و گفت: بايد سنجيده عمل كرد. هر گونه عمل نسنجيده‌اي اين وضعيت را دچار بحران مي‌كند.

نماينده‌ي مردم قم در خانه‌ي ملت، افزود: ملت ايران ملت پيچيده‌اي است و اين ناشي از سابقه‌ي تمدن عميق آن است.

وي وضعيت اقتصادي كشور را مهمترين دغدغه‌ي مجلس شوراي اسلامي خواند و افزود: كشورهاي بيگانه تمام تلاش خود را در جهت تضعيف وضعيت اقتصادي بكار خواهند بست.

لاريجاني ادامه داد: اگر در شرايط كنوني دولت طرحي درست براي وضعيت اقتصادي داشته باشد، مي‌تواند اقتصاد و تورم را كنترل كند و قطعا مجلس در اين راه با دولت همكاري خواهد كرد.

رييس مجلس شوراي اسلامي، در ادامه به تهديدات نظامي آمريكا عليه ايران اشاره كرد و گفت: بخشي از اين تهديدات شامل مسائل رواني، اقتصادي و فرهنگي است.

وي تاكيد كرد: آنها نمي‌توانند تهديدات نظامي داشته باشند، چون به توان نظامي ايران اذعان دارند و مي‌دانند در صورت حمله به ايران با شكست مواجه خواهند شد.

نماينده‌ي مردم قم در خانه‌ي ملت، افزود: تلاش مجلس بر اين است كه ساز و كار مناسب براي مسائل اقتصادي داشته باشد و در اين راه از هر برنامه و هر طرح مشخصي جهت اصلاحات اقتصادي حمايت مي‌كند و اگر ببيند آن طرح يا پيشنهاد سبب بروز تشنجات در كشور مي‌شود با آن مخالفت مي‌كند.

لاريجاني ادامه داد: تمام تلاش ما اين است كه بتوانيم درك درستي از مسائل پيدا كرده و به وسيله‌ي آن راه‌حل مشكلات اقتصادي را پيدا كنيم.

رييس مجلس شوراي اسلامي، گفت: اولويت ما نيازهاي فوري است، لذا براي مسائل اساسي جلسات گذاشته و آنها را سامان داديم. در مورد مشكلي كه در آموزش و پرورش به وجود آمد نيز وزير آموزش و پرورش را احضار كرديم و برخي مسائل را اصلاح نمود، اما هنوز در مباحث مالي مشكلاتي است كه اميد است رفع شود.

نماينده‌ي مردم قم در خانه‌ي ملت، اظهار اميدواري كرد كه با تيزهوشي و سابقه‌ي ممتد سپاه در هياهوهاي داخلي در اين زمان از ظرفيت خود به خوبي استفاده كند و از ساماندهي مطلوبي برخوردار شود.

به گزارش ايسنا، در ادامه علي لاريجاني با حضور در جلسه‌ي بررسي طرح احداث قطار شهري قم، راهكارهاي تسريع در جهت اجراي اين پروژه را بررسي و اقدامات لازم را در اين زمينه به مديران پروژه گوشزد كرد.

همچنين علي لاريجاني امروز در ديدار با خبرنگاران استان قم در محل استانداري قم با تبريك روز خبرنگار و روز ميلاد حضرت ابولفضل(ع) گفت: خبرنگاري كاري بسيار پرمساله، پرتحرك و حادثه‌آفرين است و كسي كه درگير آن مي‌شود از ابتدا بايد فرض خود را بر حادثه‌خيز بودن آن بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، رييس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: تحول، تنوع، ‌حادثه‌خيزي و نو به نو شدن در ذات رسانه است و افراد خاصي جذب اين شغل مي‌شوند.

وي تصريح كرد: ما امروز بدون رسانه و خبرگزاري نمي‌توانيم زندگي كنيم.

رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: ‌حيات فكري، اجتماعي و سياسي ما متوقف به حضور رسانه‌هاي پرنشاط ، پرتحرك و بصير است.

وي با اشاره به برخي گله‌مندي‌هايي كه مسوولان نظام چه در گذشته و چه در حال از رسانه‌ها دارند، گفت: رسانه‌ها براي خود رسالتي را تعريف مي‌كنند و بر اساس آن حركت مي‌كنند.

لاريجاني گفت: مسوولين بايد تحمل انتقادات خبرنگاران را داشته باشند و در مقابل خبرنگاران نيز نبايد انتقادات تخريبي را در دستور كار قرار دهند؛ بلكه بايد بكوشند انتقادات آنها سازنده و سبب بالنده‌تر شدن دستگاه‌ها شود.

نماينده مردم قم در مجلس بر ضرورت آموزش و به روز بودن اطلاعات خبرنگاران تاكيد كرد و گفت: بايد در ذات سوالي كه خبرنگار از مخاطب خود مي‌پرسد پيچيدگي نهفته باشد، و به گونه‌اي باشد كه مخاطب نتواند جواب را از قبل پيش‌بيني كند.

وي تصريح كرد: خبرنگار توانمند، سبب ارتقاي رسانه مي‌شود.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه خبرنگاري جزء لوازم ذاتي زندگي امروز است و بايد به آن بها داد گفت: نبايد فكر كرد كه تنها يك سري رسانه‌هايي دستوري و از جنس دولتي سبب توانمندي و شكوفايي كشور مي‌شوند، بلكه بايد تنوع فكري در رسانه‌ها مشهود باشد.

به گزارش ايسنا، رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه به جلسه‌ي ديروز مجلس در رابطه با اظهارنظر پيرامون سه وزير پيشنهادي دولت اشاره كرد و گفت: مجلس روز گذشته با حساسيت در مورد سه وزير پيشنهادي اظهارنظر كرد و برنامه‌هاي آنان را مورد كاوش قرار داد.

وي با بيان اين‌كه پيشنهاد غيرعلني بودن جلسه‌ي مجلس در اين خصوص داده شده بود، گفت: من با اين پيشنهاد مخالفت كردم چرا كه دليلي نديدم كه مسائل مربوط به صلاحيت وزرا غيرعلني طرح شود.

لاريجاني خاطرنشان كرد:‌ اين جلسه پرتحرك‌ترين جلسه‌ي مجلس در طول دوران خود بود.

وي با بيان اين‌كه مجلس استراتژي مشخصي را در تصميم گيري‌هاي خود دنبال مي‌كند، گفت: نمايندگان به باوري در حركت مجلس هشتم رسيده‌اند و اين باور به مجلس هشتم سمت و سو مي‌دهد.

رييس مجلس خاطرنشان كرد: مجموعه‌ي بحث‌ها در مجلس نشان‌دهنده‌ي وجود كاستي‌هايي در كار اين سه وزير است، اما در عين حال به چند دليل مهم به آنها راي اعتماد داديم؛ اول آن‌كه مجموعه‌ي شرايط ما اقتضا مي‌كند سيماي وحدت عميقي در كشور داشته باشيم. در حال حاضر بيش از هر زمان ديگري به وحدت در كشور نياز داريم و استراتژي ما در مجلس حركت وحدت‌آميز است.

وي ادامه داد: دليل دوم آن‌كه با مسائل اقتصادي از قبيل تورم و بيكاري و گراني در سطح كشور مواجه هستيم و لذا مجلس ساماندهي اين وضعيت را در دستور كار خود قرار داده است و تلاش مي‌كند تا بتواند ساز و كار مناسبي براي وضعيت اقتصادي قرار دهد.

علي لاريجاني در ادامه گفت: برنامه مجلس اين است كه ابزار كافي در اختيار دولت قرار دهد تا بر مسائل اساسي و اختصاصي تمركز كند؛ به اين معنا كه بر سر مسائل فرعي نزاع نكند، و هرچند كه البته با اين رويكرد بخشي از كاستي‌ها ناديده گرفته‌ مي‌شود.

نماينده ي مردم قم در مجلس با اشاره به وظيفه‌ي تك تك نمايندگان مجلس هشتم در قبال مردم گفت: مجلس بايد انتظارات مردم را در نظر گرفته و آنها را دنبال كند.

وي افزود: رفع نياز اقتصادي، روان شدن مسائل اقتصادي، سرمايه‌گذاري در كشور، كنترل تورم و ساماندهي اشتغال از مواردي است كه مجلس پيگيري خواهد كرد.

به گزارش ايسنا، رييس قوه مقننه با ابراز خرسندي از اين‌كه سه وزير پيشنهادي دولت راي اعتماد از مجلس گرفتند، اظهار اميدواري كرد اين سه وزير پيگير رفع نيازهاي مردم به ويژه در بحث اقتصاد و تورم باشند.

وي با اشاره به ورود مجلس به بحث خشكسالي و خسارت كشاورزان گفت: مجلس هشتم نشان داده است كه براي رفع مشكل مردم هر كجا كه لازم باشد خود قدم پيش مي‌شود. ما به دنبال مطالبات واقعي مردم هستيم.

لاريجاني در ادامه تصريح كرد: در بحث راي اعتماد وزراي پيشنهادي مصلحت را بر اين ديديم كه برخي از كاستي‌هايي كه در برنامه‌هاي آنها وجود داشت را به دليل منافع بيشتر ناديده بگيريم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري در رابطه با طرح اقتصادي دولت گفت: نگراني از اجراي اين طرح در مجلس هم وجود دارد به خصوص در بخش پرداخت مستقيم يارانه‌ها و بانك‌ها؛ به همين دليل كميسيون‌ ويژه‌اي در مجلس تشكيل داده‌ايم تا كارشناسان آن با دولت ارتباط نزديكي برقرار كنند و نهايتا نظرشان را در اين خصوص به مجلس ارائه دهند.

وي در خصوص جايگاه اخبار ديني در قم گفت: اگر با مختصات خود بسنجيم، بايد اين اخبار جايگاه فاخري پيدا كند.

نماينده قم در ادامه به جلسه‌ي كارگروه عمران و توسعه‌ي استان قم اشاره كرد و گفت: مسائل اجرايي در قم گره مي‌خورد و لذا اين كارگروه براي باز كردن اين گره‌ها پيش‌بيني شد و به آن اختيار تصميم‌گيري در سطح هيات وزيران داده شد.

لاريجاني در ادامه از برگزاري جلسه‌ي كارگروه توسعه و عمران استان قم در هفته‌ي آينده خبر داد و گفت: ‌اين جلسه كار مهمي است كه در قم صورت مي‌پذيرد.

نماينده قم در خصوص مساله‌ي آب استان هم گفت: قسمت‌هاي مشكل آن حل شده و سرمايه‌گذاري خوبي بر روي آن صورت گرفته و اميد مي‌رود اين مشكل به صورت ريشه‌اي حل شود.

وي با اشاره به بالا بودن قم از لحاظ فرهنگي گفت: اين جايگاه مغايرتي با تبديل قم به قطب گردشگري و صنعتي ندارد؛ لذا بايد تلاش كرد از نظر صنعتي به جايگاه والايي برسد.

وي در خصوص الحاق سه شهر ساوه، ‌دليجان و محلات به قم گفت: ما منتظر بوديم تا وزارت كشور به سامان برسد و وزير آن مشخص شود كه با مشخص شدن وزير كشور، در اسرع وقت جلسه‌اي با حضور نمايندگان مخالف و موافق شهرهاي الحاقي خواهيم گذاشت.

وي تاكيد كرد: كارشناسي اين مساله در وزارت كشور انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايسنا، رييس مجلس شوراي اسلامي از شب گذشته وارد استان قم شده است و در نظر دارد تا عصر امروز ديدارهايي را با اقشار مختلف مردم داشته و در جريان مشكلات آنان قرار گيرد.

هم‌چنين رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد مختصات و مباني ديني را در مدل‌هاي اوقات فراغت در نظر گرفته و القاء كنيم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، علي لاريجاني امروز در جمع جوانان استان قم گفت: ما يك كشور با ثقل سني جوان هستيم و اين با توجه به شرايط كشور در عرصه‌ي داخلي و خارجي، يك حسن محسوب مي‌شود؛ به شرط آن‌كه مراعات حال اقتضائات جواني بشود.

وي بر درك درست از اقتضائات جوانان تاكيد كرد وگفت: مجموعه‌ي مختصات ايران در جهان و منطقه نشان مي‌دهد كه هرم سني كشور يك عنايت الهي است.

وي در تامين نيازهاي اوليه‌ي جوانان با مشاركت خود آنها تاكيد كرد و گفت: ‌اين نيازها بايد طبقه‌بندي شده و به ترتيب اولويت به آنها پرداخته شود.

نماينده‌ي قم در مجلس شوراي اسلامي هويت ديني و علمي را نياز اساسي جوان در دنياي امروز دانست و گفت: هويت ديني نقطه‌ي مهم در زندگي يك جوان است، چرا كه حيات آينده آن را تامين مي‌كند.

وي اشتغال و ازدواج را اولويت بعدي در نيازهاي جوان دانست و گفت: بايد شرايطي را فراهم كرد تا جوانان دغدغه‌اي در زمينه، اشتغال و يا ازدواج خود نداشته باشند.

نماينده قم در ادامه اظهار داشت: بايد فضايي ايجاد شود كه حركت جوانان در عرصه‌ي سياست، فرهنگ و اجتماع با مشاركت خود آنها صورت پذيرد.

لاريجاني با بيان اين‌كه بيشتر كارهايي كه براي جوانان مي‌شود، نمادين و جنبه‌ي تبليغي دارد، گفت: برخي از امورات كه نوعي هويت بخشي و هويت دادن به جوانان و نيز توليد انگيزه در آنهاست ضروري است، ولي نبايد جنبه‌ي نمادين صرف داشته باشد؛ بلكه بايد آنها را از لحاظ روحي توانمند سازد.

وي هم‌چنين به مساله‌ي اوقات فراغت جوانان و برنامه‌هايي كه براي آنها در نظر گرفته مي‌شود، اشاره كرد و گفت: نبايد نگاه ما به اوقات فراغت نگاهي سست و هرز رفته باشد، بلكه بايد اين را در جامعه نهادينه كرد كه برنامه‌ريزي براي اوقات فراغت امري لازم و ضروري است.

به گزارش ايسنا، لاريجاني با بيان اين‌كه مدل‌هاي مختلفي در زمينه اوقات فراغت در دنيا وجود دارد، گفت: ما بايد از اين مدل‌ها استفاده كنيم؛ مسلمان و ايراني بودن ما نفي استفاده از مدل‌هاي ديگر نيست، هر چند كه بايد بر استفاده از مدل‌هاي بومي تاكيد كنيم.

وي تاكيد كرد: مختصات، اساس و مباني ديني را بايد در مدل‌هاي اوقات فراغت در نظر گرفته و به جوانان القا كنيم.

رييس قوه مقننه هم‌چنين پيشنهاد كرد سازمان‌هاي مردم‌نهاد طرحي را آماده كنند كه در آن مراكز فرهنگي و هنري در كنار مساجد تشكيل شود. تا هم جوان به سمت مسجد جلب شود و هم بنيه‌ي فرهنگي خود را بالا ببرد.

وي با بيان اين‌كه هنوز اين مساله در كشور جا نيفتاده است، گفت: مراكز فرهنگي و هنري جذاب در مساجد كشور وجود ندارد و اين تاثير خود را يقينا در فرهنگ جامعه خواهد گذاشت.

لاريجاني در ادامه سخنان خود به طور جدي به بحث اشتغال و ازدواج اشاره كرد و گفت: نبايد در اشتغال و ازدواج جوانان با تعارف فكر و كار كنيم، تمركز اصلي ما بر استان قم بحث پيرامون اشتغال جوانان است و اين با كارهاي سست امكانپذير نيست.

وي با بيان اين‌كه متدولوژي كه بيان كننده‌ي اشتغال كشور است كاملا شفاف و روشن است،‌ گفت: بايد رونق اقتصادي در شغلي كه ايجاد مي‌شود مدنظر گرفته شود، و با توجه به آن سرمايه‌گذاري متناسبي براي آن صورت پذيرد.

رييس مجلس شوراي اسلامي هم‌چنين اظهار داشت: بايد براي قم سند چشم‌اندازي تهيه شود و برنامه‌هاي مختلف و مهمي كه سبب ارتقاي جايگاه فرهنگي قم مي‌شود در چارچوب آن ديده شود.

وي با اشاره به كارگروه توسعه و عمران استان قم گفت: بايد از درون اين كارگروه پيشنهاداتي جهت توسعه‌ي استان براي دولت و مجلس بيرون آيد، به گونه‌اي كه پايه‌هاي اقتصادي و صنعتي و گردشگري را براي قم ايجاد كند.

نماينده قم هم‌چنين با اشاره به واگذاري تيم صبا باتري به قم گفت: واگذاري اين تيم هم كاري نمادين است و هم سبب انگيزه‌ي جوانان شده و به فعاليت‌هاي آنان سمت و سو مي‌دهد؛ بايد كارهاي پشتيباني از اين تيم با برنامه صورت پذيرد.

وي با تاكيد بر اين‌كه سازمان ملي جوانان نهادي مردمي است، گفت: اين سازمان بايد محل توليد فكر و انديشه باشد و با ارتباطي كه با مراجع حكومتي برقرار مي‌كند نيازهاي جوانان را مرتقع سازد.

وي تاكيد كرد: دولت و حكومت بايد از اين نهاد مردمي پشتيباني كند.

همچنين جشن ميلاد 6000 شهيد استان قم، با عنوان جشن ميلاد عرشيان با حضور رييس مجلس شوراي اسلامي در مجتمع امام خميني قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاري دانشجويان (ايسنا)، دكتر علي لاريجاني در اين مراسم به برنامه‌هاي مجلس در روز گذشته و دادن راي اعتماد به وزراي پيشنهادي اشاره كرد و گفت: در مجلس يك روز پركار و سنگين را پشت سر گذرانديم و اعتبار‌نامه سه وزير پيشنهادي دولت مورد بررسي قرار گرفت و مجلس نيز به اين سه وزير پس از شش ساعت بحث و بررسي راي اعتماد داد تا بتوانند وظايف محوله را با سرعت بيشتري دنبال كنند.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: هرچند در كار وزرا نواقصي وجود داشت و البته اين نواقص نيز از چشم مجلس پوشيده نيست، اما در عين حال مجلس از سه وزير حمايت كرد.

وي با اشاره به شرايط كنوني منطقه گفت: اين راي اعتماد مجلس به سه وزير، حامل پيامي به همگان است و آن اين‌كه مجلس همراه و همگام دولت از حقوق ملت دفاع مي‌كند.

لاريجاني اظهار داشت: در شرايط كنوني سيماي وحدت‌آميز را براي كشور ترسيم كرد تا مجموعه قواي سه‌گانه به دفاع از حقوق ملت بپردازند.

وي با اشاره به مشكلات ناشي از تورم،‌ بيكاري در كشور،‌ يكي از مهم‌ترين وظايف وزير اقتصاد را ريشه‌كني تورم، ساماندهي بانك‌ها و توسعه كشور با اصول علمي عنوان كرد و افزود: وزير اقتصاد بايد نگاه همه جانبه‌اي به توسعه كشور داشته باشد و البته مجلس در كنار راي اعتماد خود، انتظاراتي را نيز از دولت و وزارتخانه‌ها دارد.

وي تاكيد كرد: ما با علم به برخي كاستي‌ها به وزراي پيشنهادي راي اعتماد داديم و وزرا نيز بايد با جديت به دنبال حل مشكلات باشند.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي ساماندهي وضع اقتصاد، ايجاد اشتغال و كنترل تورم را از مهم‌ترين مسائل كشور دانست و گفت:‌ دولت بايد تئوري مناسبي براي حل اين مشكلات داشته باشد و رهبر معظم انقلاب با سند چشم‌انداز 20 ساله نظام و اصل 44 قانون اساسي اين تئوري را ارائه كردند و فقط بايد اجرايي شود.

وي تزريق پول به اقتصاد كشور را باعث افزايش تورم دانست و ادامه داد: ما نبايد به دنبال اقتصاد كميته‌ امدادي باشيم، بلكه بايد همه مردم را در اقتصاد كشور مشاركت دهيم.

رييس مجلس تصريح كرد: مشكلات كشور با صدقه‌پروري حل نمي‌شود.

لاريجاني با تاكيد بر اين‌كه مجلس به وظيفه نظارتي خود عمل خواهد كرد، گفت: مجلس با كسي رو دربايستي ندارد و همان گونه كه از دولت و وزرا حمايت كرده، نظارت جدي نيز بر عملكردها خواهد داشت و اگر وزيري برنامه‌هاي خود را به درستي اجرا نكند، از ابزار نظارتي مجلس استفاده خواهيم كرد.

وي گفت: تلاش در حل مشكلات كشور شرط لازم است، اما كافي نيست؛ دولت بايد برنامه جهت ساماندهي مشكلات كشور داشته باشد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مشكلات شهر قم تصريح كرد: در شهر قم طرح‌هاي مختلفي به اجرا درآمده است و با توجه به اين‌كه پشتوانه مالي لازم را نداشته به سرانجام نرسيده است و اين مسئله باعث بروز تورم مي‌شود.

به گزارش ايسنا، لاريجاني هم‌چنين به وضعيت صنعتگران قم نيز اشاره كرد و گفت: صنعتگران درحال حاضر با مشكلاتي از جمله درخصوص دريافت تسهيلات بانكي مواجه هستند كه اميدواريم اين مساله به زودي حل شود.

وي در ادامه به خشكسالي به عنوان يكي از مشكلات استان قم اشاره كرد و گفت: اميدواريم با تامين و اختصاص اعتبار قم هرچه سريع‌تر مشكلات كشاورزان و دامداران را مسولان استان بتوانند رفع نمايند.

وي افزود: در اين زمينه مسولان مربوطه استان بايد فعلا مبالغي را به خسارت‌ديدگان پرداخت نمايند تا اعتبارات مورد نظر در اختيار قم قرار گيرد.

لاريجاني يادآور شد: با هماهنگي با وزير جهادكشاورزي، نماينده وي نيز به اين استان سفر كرده تا راهكارهاي كمك به دامداران و كشاورزان بررسي شود.

لاريجاني هم‌چنين در سخناني با تبريك ميلاد حضرت امام حسين(ع) اظهار داشت: امام حسين(ع) حركتي توفنده را در طول تاريخ به وجود آورد و بقاي اسلام همواره به حركت امام حسين(ع) وابسته است.

وي با اشاره به مبناي نهضت امام حسين (ع) گفت: امروز نيز با گذشت ساليان بسيار زياد، اين مباني باعث حيات اسلام است.

رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اگر امروز ايران اسلامي در منطقه سربلند بوده و مي‌درخشد به دليل فداكاري‌هاي پاسداران انقلاب اسلامي است، كه در حركت ايثارگرانه خود، امام حسين(ع) را الگو قرار دادند.

رييس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران قم، نيز در سخناني با تبريك اعياد شعبانيه گفت: ايران اقتدار و عزت خود را مديون خون شهدا و ايثارگري جوانان است.

وي با بيان اين‌كه اين جشن براي اولين بار در كشور برگزار مي‌شود، گفت: اين جشن با هدف نكوداشت مقام ايثار و شهادت ترتيب يافته است و اميد است الگويي براي ديگر شهرها باشد.

در اين مراسم كه با سرود و مديحه‌سرايي همراه بود، از جانبازان انقلاب و 8 سال دفاع مقدس تجليل شد

تاريخ درج: 17 مرداد 1387 ساعت 12:15 تاريخ تاييد: 17 مرداد 1387 ساعت 12:25 تاريخ به روز رساني: 17 مرداد 1387 ساعت 12:25
 پنجشنبه 17 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن