تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819220914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ياد برگزاري مراسم يادبود خسرو شكيبايي و ابوطالب طالبييك بزرگداشت براي دو نفر


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: ياد برگزاري مراسم يادبود خسرو شكيبايي و ابوطالب طالبييك بزرگداشت براي دو نفر
سعيده وحيدنياچه كسي فكر مي‌كرد در سال 1324 دو پديده به دنيا بيايند، يكي در گرگر مرند و ديگري در تهران، يكي در عرصه ورزش و ديگري در عرصه هنر، يكي داراي چندين مدال جهاني و ديگري مالك چندين سيمرغ جشنواره؟ و بعد از 64 سال زندگي با هم از اين دنيا رخت بربندند و دار فاني را وداع گويند؟


آيين بزرگداشت خسرو شكيبايي هنرمند فرهيخته و محبوب و ابوطالب طالبي قهرمان سابق كشتي جهان و المپيك روز سه‌شنبه 15 مرداد 1387 در اريكه ايرانيان با حضور ديگر ورزشكاران و هنرمندان برگزار شد.
به شكوفه‌ها به باران برسان سلام ما را... اين جمله آغازين برنامه بود كه با صداي بسيار گرم و دلنشين محمدعلي اينانلو شروع بزرگداشت را با حضور خود پررنگ‌تر كرد. وي ابتداي سخن را اين‌گونه آغاز كرد كه ياد ابوطالب طالبي پهلوان ريزنقش كه با فن‌هاي معروفش «كمر برق‌آسا و يك دست و پا» حريفان خود را شگفت‌زده مي‌ساخت و خسرو كه رفتنش را هنوز هيچ كس باور ندارد و آمدن دوباره او نيز غيرممكن است.
اميررضا خادم ميزبان اين مجلس و باني برپايي اين بزرگداشت نيز ضمن خيرمقدم ميهمانان به سخنراني پرداخت وگفت: از دست دادن شكيبايي‌ها و طالبي‌ها و عليزاده‌ها و ملاقلي‌‌پورها يك مهم را گوشزد مي‌كند و آن اين است كه قطعا جامعه هنري و ورزشي كشور نياز به انسجام و يكپارچگي با يكديگر دارند. اگر الان شكيبايي يا طالبي را نداريم، به خاطر كم لطفي و بي‌توجهي‌ها به جامعه بزرگ هنري و ورزشي كشور است.
در اين مراسم هنرمندان و ورزشكاران برجسته‌اي چون: كيومرث پوراحمد، فردوس كاوياني، اصغر همت، رضا رويگري، افسر اسدي، امين حيايي، نيلوفر خوش‌خلق، شهره سلطاني، كيانوش گرامي، امير تاجيك، اميررضا خادم، رحمان رضايي، علي‌اكبر حيدري و تني‌چند از داوران كشتي و... با حضور خود مجلس را گرم‌تر كردند.
در ادامه رجبي معمار، مدير شبكه 5 سيما به روي صحنه آمد و اظهار داشت: امسال كه مصادف است با سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي قرار بر اين بود از خسروي عزيز كه جزو 5 هنرمند برجسته كشور طي اين 30 سال انتخاب شده است، تجليل شود كه متاسفانه او را زود از دست داديم.
در ضمن اجراي برنامه‌ها، اينانلو با تماس مستقيم تلفني با عبدالله موحد قهرمان 6 دوره پي‌در‌پي جهان كه در آمريكا بود و جمشيد مشايخي هنرمند پيشكسوت كشورمان به گفت‌وگو پرداخت. موحد ضمن گفتن تسليت به خانواده اين دو عزيز، آرزو كرد اي كاش در ايران مي‌بود و مي‌توانست خدمتي به اين دو عزيز بكند. جمشيد مشايخي هم با وجود كسالت خود طي اين تماس تاثر عميق خود را به خاطر از دست دادن حميد هامون و پلنگ بچه ابراز و از خداوند طلب آمرزش براي هر دوي آنان كرد.
كيومرث پوراحمد هم در ادامه برنامه به روي صحنه آمد و عنوان كرد: غلامرضا تختي به خاطر مدال‌هايش محبوب شد. طالبي هم اگر طلايش به برنز تبديل شد از ارزش كارش كم نشد. در قطعه هنرمندان نيز تنها قبري كه هميشه از نماي لانگ‌‌شات كاملا مشخص است، قبر زنده‌ياد فردين است كه هميشه گلباران مي‌شود. او نيز از دنياي پهلواني به دنياي سينما آمد و به خاطر تاثير فيلم‌هايش نبود كه محبوب شد، بلكه به خاطر روحيه جوانمردي و پهلواني‌اش بود، اما اكنون دو گور است كه در بهشت‌زهرا از دور كاملا مشخص است. فردين و خسروي عزيز. خسرو خيلي نازنين بود. پوراحمد تاكيد كرد: خسرو از معدود هنرمنداني بود كه نسبت به كار خود احساس مسووليت مي‌كرد، در مورد بازيگر مقابلش و همه عوامل يك حس مسووليت‌پذيري فوق‌العاده‌اي داشت. شكيبايي از نقشي كه در اتوبوس شب ايفا كرد با كاراكتري كه من در ذهن داشتم، بسيار متفاوت بود، ولي كار خسرو در خلق شخصيت فوق‌العاده از آب درآمد. وي در پايان افزود: رفتن خسرو بسيار ناگهاني و شوك‌برانگيز بود.
در خاتمه كيومرث پوراحمد و اميررضا خادم نيز لوح سپاس خسرو شكيبايي را به پوريا پسر آن مرحوم و همسر گراميش تقديم كردند و مراسم با تشكر پوريا شكيبايي به پايان رسيد.
 پنجشنبه 17 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن