تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804616227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گاز زمستان در انتظار فازهاي 9 و 10 پارس‌جنوبي


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: گاز زمستان در انتظار فازهاي 9 و 10 پارس‌جنوبي
واحد يوتيليتي پالايشگاه فازهاي 9 و 10 پارس جنوبي راه‌اندازي شدواحد يوتيليتي (آب بخار، برق) به منظور تامين و توليد آب، برق و بخار پالايشگاه فازهاي 9 و 10 ميدان گازي پارس‌جنوبي روز گذشته با حضور سيف‌ا... جشن‌ساز، مديرعامل شركت ملي نفت ايران با كمك دو بويلر راه‌اندازي شد.


به گزارش خبرگزاري‌ها از 6دستگاه بويلر گازي موجود در پالايشگاه فازهاي 9 و 10 پارس‌جنوبي هم‌اكنون دو دستگاه بويلر گازوئيل‌سوز راه‌اندازي شده است.
سيف‌ا... جشن‌ساز در اين مراسم در جمع مديران اين پروژه گفت: دشمنان انقلاب اسلامي قصد اخلال در طرح‌هاي ملي توليد نفت و گاز كشور را داشتند و راه‌اندازي سه واحد بيانگر توانمندي متخصصان داخلي در اجراي پروژه‌هاي نفت و گاز است.
وي تصريح كرد: پيش از اين نخست وزير انگليس رسما اعلام كرده بود ما تلاش خواهيم كرد طرح‌هاي توسعه نفت و گاز در ايران متوقف شود، اما امروز راه‌اندازي اين واحد مهم در پارس جنوبي نشانگر تلاش‌هاي بيهوده آنان است.
جشن‌ساز همچنين گفت: امروز نبرد ما در جبهه اقتصادي است و تلاش شبانه‌روزي براي راه‌اندازي اين واحدها قابل تقدير است.
وي ادامه داد: امروز طراحان، پيمانكاران و متخصصان داخلي در اجراي اين پروژه ثابت كردند براي كاري كه ديگران ناممكن تصور مي‌كردند، مي‌توان بر توان داخلي تكيه كرد. معاون وزير نفت همچنين با اشاره به اينكه بخشي از واحدهاي يوتيليتي(آب، برق، بخار) راه‌اندازي شده براي اولين بار در كشور طراحي شده است، گفت: اجراي اين پروژه به عنوان ساخت داخلي يك افتخار ملي به شمار مي‌رود. جشن‌ساز همچنين گفت: به زودي اجراي فازهاي 19، 20 و 21 نيز به پيمانكاران داخلي واگذار خواهد شد. بخش يوتيليتي مجموعه‌اي مشتمل بر 6 دستگاه ديگ مولد بخار، 3دستگاه كمپرسور هوا، 4پمپ تزريق آب دريا به پالايشگاه است.
به گفته جشن‌ساز آذر ماه امسال طبق برنامه زمان‌بندي، فازهاي 9 و 10 به بهره‌برداري مي‌رسند.البته جشن‌ساز در حالي خبر از بهره‌برداري از فازهاي 9 و 10‌ در آذر ماه امسال را مي‌دهد كه مدير پروژه حفاري اين فازها وجود مشكلاتي چون خريد كالا و تجهيزات را از عواملي مي‌داند كه باعث مي‌شوند اين فازها در زمستان امسال به طور كامل وارد مدار نشود.
غلامرضا منزويان، پيشرفت فازهاي 9 و 10 پارس‌جنوبي را طي چهار ماه اخير به ترتيب 10 و 2/14درصد ذكر كرد و گفت: فازهاي 9 و 10 پارس‌جنوبي تا زمستان سال‌جاري به طور كامل وارد مدار نخواهد شد.هدف از طرح توسعه فازهاي 9 و 10 پارس جنوبي توليد روزانه 50‌ميليون متر مكعب گاز شيرين (دو‌ميليارد فوت مكعب)، 80 هزار بشكه ميعانات گازي، 400 تن گوگرد و سالانه يك‌ميليون و 50هزار تن ال.‍پي.جي، است. طرح توسعه فازهاي 9 و 10 پارس جنوبي در سال 1379 در شوراي اقتصاد به تصويب رسيد و تصميم گرفته شد به جاي استفاده از روش بيع متقابل ،اعتبار طرح از طريق فاينانس تامين شود.
بر اساس اين گزارش، قرارداد توسعه اين دو فاز در سپتامبر 2002 با تشكيل كنسرسيومي از شركت‌هاي مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ايران، ال.جي كره و شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران (اويك) به امضا رسيد و در تابستان 83 اجرايي شد.
وضعيت ديگر فازها
روز گذشته همچنين عمليات ساخت 4 مخزن ميعانات گازي در فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي آغاز شد.
خواجوي، مديرعامل شركت سپانير در پروژه فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي ظرفيت هر يك از مخازن ميعانات گازي را 60هزار مترمكعب عنوان كرد و گفت: تا پايان سال 4 مخزن فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي احداث مي‌شود.
وي گفت: ساخت مخازن از سرعت خوبي برخوردار است و تا هفته آينده مخزن دوم نيز احداث خواهد شد.
اجراي طرح توسعه فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي را قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا و يك كنسرسيومي متشكل از شركت‌هاي ايراني و يك شركت كره‌اي بر عهده دارد.
سهراب بهلولي قشقايي، مدير پروژه فازهاي 17 و 18 نيز در حضور مديرعامل شركت ملي نفت كه از پيشرفت فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي بازديد مي‌كرد، گفت: در حال حاضر اين پروژه در بخش دريايي 47درصد و در بخش خشكي بيش از 7درصد پيشرفت داشته است.
وي تصريح كرد: پيشرفت ساخت سكوهاي اين پروژه از 79‌درصد و ساخت پايه‌هاي سكو‌هاي دريايي از 78‌درصد پيشرفت برخوردار است. با توسعه فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي روزانه 50ميليون مترمكعب گاز به ظرفيت توليد گاز كشور اضافه مي‌شود.
 پنجشنبه 17 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن