تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813382357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شگرد‌هاي جديد در بازار اينترنت


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: شگرد‌هاي جديد در بازار اينترنت


رفتارها- باور كنيد اصلا مهم نيست شما در عصر سرعت و ارتباط، نامه‌هايتان را با پست الكترونيك مي‌فرستيد يا هنوز به صندوق‌هاي قديمي پست اعتماد مي‌كنيد.

مايحتاج مورد نيازتان را از فروشگاه نزديك محل كارتان مي‌خريد يا سراغ مراكز خريد مجازي مي‌رويد و اساسا با پديده‌اي به نام اينترنت آشنا هستيد يا نه، چون هر لحظه ممكن است زنگ تلفن خانه به صدا در بيايد و صدايي مژده بدهد كه به‌عنوان مصرف‌كننده خدمات اينترنتي برنده يك دستگاه دوربين عكاسي يا ساعت مچي شده‌ايد.

در چنين شرايطي مطمئن باشيد تاييد يا تكذيب شما هيچ خللي در اراده نماينده شركت ارائه‌كننده خدمات اينترنتي ايجاد نخواهد كرد؛ حتي اگر به كرات تاكيد كنيد كه هرگز مشترك اين خدمات نبوده‌ايد و اصولا علاقه‌اي به اينترنت نداريد.

درنهايت اينكه به احتمال قريب به يقين بعد از چند دقيقه چانه زدن، شما متقاعد خواهيد شد كه هماي سعادت بدون هيچ دليلي روي شانه‌هايتان نشسته و به اين ترتيب در يك ماراتن نفس‌گير، قرعه به نام شما از گردونه خارج شده است.

اما اين همه داستان نيست چون وقتي پيك خوشبختي به در منزلتان رسيد مطمئن خواهيد شد پرواز هماي سعادت چندان هم بي‌هدف نبوده، به اين ترتيب نماينده شركت به شما اعلام خواهد كرد كه در قبال تحويل دوربين عكاسي چند هزار توماني تقريبا بي‌مصرف يا ساعت مچي چيني بي‌قيمت بايد كارت اينترنتي 10 هزار توماني بخريد.

در اين صورت يا شما به اين نتيجه خواهيد رسيد كه در برابر دوربين مخفي ايستاده‌ايد و لبخند خواهيد زد يا بناي اعتراض خواهيد گذاشت؛ كه البته تجربه نشان مي‌دهد معمولا راه دوم نتيجه نمي‌دهد چون داد و فرياد پيك خوش خبر باعث خواهد شد از ترس آبرو مبلغ را بپردازيد. مخلص كلام اينكه به واسطه روش نوين بازا‌ريابي احتمالا فرزند خردسالتان اين شانس را به دست خواهد آورد كه اولين تجربه‌هاي عكاسي خود را كسب كند.اين اتفاق در ماه‌هاي اخير آنچنان به داستاني تكراري تبديل شده كه روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي رسما به مردم هشدار داد و اعلام كرد: اخيرا

مشاهده شده برخي از طريق تلفن و يا روش‌هاي ديگر اقدام به فروش خدمات اينترنتي با قيمت‌هاي بسيار ارزان و در كنار آن دادن هدايا مي‌كنند اما پس از دريافت مبالغي از مردم سرويسي ارائه نمي‌شود.

با توجه به اينكه هدف از اينگونه اقدامات سوءاستفاده از مشتريان است و عمدتا توسط عوامل غيرمجاز صورت مي‌گيرد، ضروري است متقاضيان به‌منظور پيگيري و دريافت خدمات مناسب نسبت به هزينه پرداختي، هوشيار بوده و خدمات مربوطه را از شركت‌هاي معتبر و داراي مجوز از سازمان دريافت كنند و در صورت بروز تخلف، مراتب را به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اطلاع دهند.

عليرضا علمي، رئيس انجمن صنفي كارفرمايان شبكه‌هاي اينترنتي، هم در مورد اين نوع جديد بازاريابي به همشهري مي‌گويد: به جز شركت‌هاي غيرمجاز بعضي از شركت‌هاي صاحب مجوز هم از اين روش براي بازاريابي استفاده مي‌كنند كه از لحاظ قانوني خلاف محسوب نمي‌شود اما از نظر حرفه‌اي به هيچ عنوان روش شايسته‌اي نيست.او ادامه مي‌دهد: با اين همه اگر مردم درصورت بروز حوادث مشابه آن را پيگيري كنند پرونده با وجود شاكي خصوصي قابل پيگرد خواهد بود.

به گفته علمي، شركت‌هايي كه از اين روش بازاريابي استفاده مي‌كنند درصورت ارائه دادخواست شاكي خصوصي بايد توضيح بدهند كه به چه مجوزي با منازل مردم تماس مي‌گيرند؟ براساس كدام قرعه كشي برندگان انتخاب شده‌اند؟ به چه علت در برابر تحويل جايزه وجه مطالبه مي‌كنند و با چه مجوزي با حضور در برابر در منازل اسباب سلب آسايش مردم را فراهم مي‌آورند؟ او توصيه مي‌كند كه مردم درصورت تماس يا مراجعه چنين شركت‌هايي، مراتب را به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گزارش كنند يا با مراجعه به مجتمع ويژه رسيدگي به جرايم رايانه‌اي و اينترنتي مستقر در شوراي حل اختلاف استان تهران امكان پيگيري را فراهم آورند.

علمي درخصوص نحوه شناسايي شركت‌هاي (آي.اس.پي) مجاز كه به‌صورت قانوني خدمات اينترنتي ارائه مي‌كنند هم مي‌گويد: نزديك به 700 شركت از اين دست با در دست داشتن مجوز مشغول ارائه خدمات هستند اما سازمان تنظيم مقررات فهرستي از اين شركت‌ها اعلام نكرده بنابراين مصرف‌كنندگان قادر نيستند با مراجعه به فهرستي رسمي، قانوني بودن شركتي را كه كارت آن را خريده‌اند پيگيري كنند.

او ادامه مي‌دهد: مشتركان اينترنت پرسرعت هم درصورتي‌كه سرعت اينترنت از ميزان درج شده در قرارداد كمتر باشد مي‌توانند از شركت طرف قرار داد شكايت كنند. درنهايت اينكه توصيه مي‌كنيم اگر يكي از همين روزها تلفن خانه به صدا درآمد و كسي از آن سوي خط مژده داد كه هماي سعادت روي شانه شما نشسته، به راحتي متقاعد نشويد و اگر هم قرباني روش نوين بازاريابي شركت‌هاي ارائه‌كننده شده‌ايد حتما مراتب را به سازمان تنظيم مقررات يا مجتمع ويژه رسيدگي به جرايم رايانه‌اي و اينترنتي گزارش دهيد.

تاريخ درج: 16 مرداد 1387 ساعت 11:45 تاريخ تاييد: 16 مرداد 1387 ساعت 12:44 تاريخ به روز رساني: 16 مرداد 1387 ساعت 12:46
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 448]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن