تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816617692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزایش ۱.۵ برابری تعداد تختهای ICU در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد مهدی قیامت در آستانه برگزاری یازدهمین کنگره بین الملی بیهوشی و مراقبتهای ویژه ایران که از ۲۲ تا ۲۵ دی ماه جاری در استان خوزستان برگزار می شود گفت: خوشبختانه با پیگیریهای جدی مسئولان انجمن بیهوشی ایران و توجه وزارت بهداشت و سایر دستگاههای مربوطه در حال حاضر بخشی از مشکلات مربوط به کمبود جدی تخت ICU در کشور حل شده اما همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله ملموسی وجود دارد.
وی افزود: با توجه به اهمیت فراوان بخش ICU در نجات بیماران و مصدومان باید این موضوع همچنان مورد توجه مسئولان قرارداشته باشد.
قیامت گفت: از آنجا که ایران از جمله کشورهای حادثه خیز و پر تصادف دنیاست بنابراین نیاز به تخت آی سی یو و گسترش بخشهای مراقبتهای ویژه در مراکز درمانی دولتی و خصوصی به شدت باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: خوشبختانه با توجه به پیشرفتهای چشم گیر و علمی متخصصین ایرانی در بخشهای مختلف پزشکی، متخصصین بیهوشی ایران از نظر حرفه ای نزدیک به استانداردهای جهانی هستند. اما متاسفانه به دلیل برخی مشکلات در زمینه کمبود تجهیزات پزشکی پیشرفته مورد نیاز ازجمله دستگاههای پایش بیمار، ما شاهده آمار قابل تامل مرگ و میر بیماران و بروز مشکلات مختلف قضایی برای متخصصین بیهوشی کشور هستیم.
رئیس انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه ایران ادامه داد: خوشبختانه با پیگیریهای این انجمن طی ۱۰ سال اخیر داروهای مصرفی بیهوشی به روز شده است در حال حاضر اغلب داروهای بیهوشی مصرفی کشور مطابق با استانداردهای جهانی است حال آنکه متاسفانه شورای عالی بیمه تا کنون هیچ یک از داروهای جدید بیهوشی را در فهرست بیمه قرار نداده است. به همین خاطر هم مراکز درمانی دولتی و حتی مراکز خصوصی با محدودیت مصرف داروهای جدید روبه رو هستند.
قیامت تصریح کرد: دست اندرکاران شورای عالی بیمه به خاطر نگاه مالی و هزینه ای به داروهای جدید بیهوشی به این موضوع از منظر تخصصی توجه نمی کنند و به راحتی سلامت مردم را به بازی می گیرند حال آنکه امروز برخی داروها در فهرست بیمه قرار دارند که از ضرورت و اهمیت بالا در سلامت عموم جامعه برخوردار نیستند .
وی گفت : در صورتی که داروهای جدید بیهوشی در فهرست بیمه ها قرار بگیرند، هزینه های درمانی و عملهای جراحی بیماران نیز کاهش خواهد یافت و کیفیت درمان نیز بسیار مطلوب تر می شود.
رئیس انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه ایران در ادامه درباره سرنوشت داروی غیر استاندارد "هالوتان " در مراکز درمانی کشور نیز گفت: با پیگیریهای جدی چند ساله انجمن بیهوشی ایران و مساعدتهای وزارت بهداشت، در حال حاضر به سوی خروج کامل این دارو از گردونه مصرف در حرکت هستیم. اگر چه متاسفانه در برخی از مراکز درمانی دولتی و خصوصی همچنان شاهد مصرف بیش از حد تعریف شده این دارو هستیم. این در حالی است که در اغلب کشورهای دنیا این دارو در حال خروج کامل از حوزه سلامت است . به گفته قیامت، در یازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی و مراقبتهای ویژه بیش از ۱۵۰۰ شرکت کننده داخلی و چندین شرکت کننده از کشورهای مختلف منطقه و دنیا حضور دارند که با ارایه آخرین دستاوردهای نوین علمی، تخصصی دنیا و ایران آشنا می شوند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن