تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816559070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك جام جهاني فوتبال با 390 ميليون گردش مالي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: يك جام جهاني فوتبال با 390 ميليون گردش مالي



برگزاري جام‌جهاني فوتبال در آفريقاي‌جنوبي در سال گذشته ميلادي سود سرشاري را عايد اين کشور در قاره سياه کرد.



--------------------------------------------------------------------------------


در شرايطي که از برگزاري اين پيکارها که به منجر به قهرماني ماتادورهاي اسپانيا، نايب قهرماني هلند و سومي آلمان‌ها شد، شش ماه گذشته، در ابتداي سال نو ميلادي براساس آمار ارائه شده از سوي مراکز مهم اقتصادي تحت پوشش وزارت جهانگردي، اقتصاد و کشور، چنين ميزباني از راه‌هاي مختلف مانند جذب جهانگرد، درآمد قابل توجهي نصيبش شده است.
اين آمار با پردازش‌هاي دقيق به صورت اطلاعات پايه‌ در اختيار عموم قرار گرفته است. اطلاعاتي که در نگاه اول، توجه هر خواننده‌اي را به خود جلب مي‌کند چراکه مشخص مي‌شود حتي براساس يک برنامه‌ريزي جامع و نه بسيار پيچيده، مي‌توان در اين کره خاکي حق ميزباني اين رويداد يا پيکارهاي مشابه را گرفت و درآمدساز شد.

* بيش از 300 هزار جهانگرد
پس از گذشت چندين ماه از رويدادي که براي 30 روز در گستره جهاني در آفريقاي‌جنوبي انجام شد، پرسشي براي علاقمندان به دنياي توپ گرد، اکنون در ارتباط با موضوع جهانگردي مطرح است و آن هم شمار دقيق مسافرين خارجي اين جشنواره ورزشي است.
مطابق آنچه در تمامي مرزهاي هوايي و زميني آفريقاي‌جنوبي در محدوده زماني پيکارهاي 2010 (اواخر بهار و اوايل تابستان) ثبت شد، 309.554 نفر خارجي به اين کشور سفر کردند. اين عده شهروند خارجي هنگام ورود به مرزهاي کشور، هدف خود را از چنين سفري، فوتبال، تماشاي جام جهاني و عنوان کردند.

* آفريقاي‌جنوبي متعلق به همه قاره بود
پيش از شروع مسابقات، مقامات فدراسيون جهاني (فيفا) در اظهارنظرهاي خود بر اين نکته تکيه داشتند که پيکارها اگرچه در يک کشور از قاره سياه انجام مي‌گيرد؛ ولي تمامي 52 کشورها آفريقا در آن سهم دارند. در اظهارات مقامات کميته برگزاري نيز اين موضوع نيز عنوان شد.
آماري که در اين زمينه ارائه شد، تاييد‌کننده آنچه قبلا گفته شد، است. براساس آمار دقيقي که ماموران مرزهاي آفريقاي‌جنوبي گرفتند، از 309.554 نفر تماشاگر، 38 درصد شامل جهانگردان کشورهاي آفريقايي شد. اين عده براي آن که در عمل ميزباني قاره خود را ملموس‌تر ببينند، با هر وسيله نقليه ممکن خود را به کشور ميزبان رساندند و در شور و هيجان ناشي از آن سهيم شدند. از اين تعداد، 24 درصد شهروندان اروپايي و 13 درصد نيز آمريکايي‌هاي مرکزي و جنوبي شامل شدند؛ در حالي‌که 11 درصد نيز از آمريکاي شمالي عازم شدند.

* آمريکا، بيشترين تعداد جهانگرد را فرستاد
با توجه به توضيحات آماري، آمارگران حتي ميزان جهانگردان کشورها را نيز مشخص کردند. فکر مي‌کنيد در اين ميان بيشترين سهم مربوط به چه کشوري بود؟ انگليس، آلمان، فرانسه، ايتاليا، برزيل يا آرژانتين؟ هيچکدام! آمريکا باوجودي که تيمش موقعيت کاملا برجسته‌‌اي در فوتبال جهان ندارد و به عنوان مدعي هم گام در مسابقات نگذاشت، بيشترين تعداد مسافر را روانه اين بازي‌ها کرد. 30175 نفر آمريکايي خود را به کشور ميزبان رساندند و با جاذبه‌هاي توريستي در کنار موضوع جام، از نزديک آشنا شدند.
پس از اين، موازمبيک که با ميزبان همسايه است، با 24.483 نفر و انگليس با 22.802 نفر در رتبه دوم و سوم جاي گرفتند.

*شوک اقتصادي به خاطر گسيل جهانگرد
با تمام توضيحاتي که در مورد شمار جهانگردهاي جام‌جهاني داده شد، بحث مبالغي که هر يک از آنها (قاره‌هاي گوناگون) در اين کشور خرج کردند که کل آن، درآمد آفريقاي‌جنوبي از صنعت توريسم در آن هنگام نام گرفت، مطرح است. در اين ارتباط نيز عنوان شد، 309.554 نفر جهانگرد اعزامي رقمي بالغ بر 390 ميليون يورو هزينه کردند تا شوک مثبت اقتصادي را به اين کشور وارد کردند.
اطلاعات ارائه شده نمايان مي‌کند از اين حجم مالي عظيم، مسافرين هر قاره چه نقشي در گردش مالي و تجاري پول داشتند. طبق فرايند آماري انجام شده، 1.3 ميليون يورو توسط توريست‌هاي قاره اروپا در جنوب آفريقا هزينه شد. 69 ميليون يورو نيز توسط تماشاگران کشورهاي آمريکايي هزينه شد و 40 ميليون يورو نيز مسافرين کشورهاي آفريقايي که خود را در عمل ميزبان مي‌پنداشتند، صرف شد.

* جهانگردها بيش از همه براي خريد هزينه کردند
بخش‌هاي آماري آفريقاي‌جنوبي براي تهيه چنين اطلاعاتي، در شش ماه اخير در سايه همکاري گسترده، اطلاعات جزيي‌تر نيز ارائه کردند. به عنوان مثال، اگر يک مسافر همراه خود هزار يورو خرج سفر برده، چقدر براي خريد روزمره، هتل، تغذيه، تفريحات و رفت و آمد هزينه کرده است. اين آمار عنوان مي‌کنند يک جهانگرد در جام‌جهاني با چنين بخش‌هاي هزينه‌اي مواجه شده است:
30 درصد خريد روزمره
20 درصد هتل
19 درصد تغذيه
16 درصد تفريحات
11 درصد حمل و نقل
4 درصد هزينه متفرقه

* جام جهاني 2010 حداقل در 10 شب
بخش پاياني چنين آماري مربوط به طول زمان اقامت جهانگردان جام جهاني است. هر مسافر جام‌جهاني به طور ميانگين 10 شب را در خاک اين کشور گذرانده است. در اين حال، 79 درصد شمار کل جهانگردان در هتل ها اقامت کردند و دراين ميان 21 درصد نيز در آپارتمان‌هاي اجاره‌اي يا منازل دوستان اقامت گزيدند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن