تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815462368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نکاتی مفید برای سلامت پوست صورتتان


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: براي شستشوي صورت ، نوع صابون را بسته به نوع پوست خود و با مشورت پزشک انتخاب کنيد. هرگز يک صابون را تصادفي و ندانسته به صورت خود نزنيد. پس از شستشو، صورتتان را با حوله خشک کنيد. براي خشک کردن نبايد حوله را به صورت خود بکشيد، بلکه فقط کافيست حوله را با پوست صورت خود تماس دهيد و به آرامي روي نقاط مختلف صورت فشار دهيد.

يکي از دلايل پيري زودرس و پيدايش چين و چروک و خشونت پوست، خشک کردن آن با حوله به روش خشن است. پس از خشک کردن صورت ، يک کرم مرطوب کننده بر روي آن بماليد تا رطوبت پوست حفظ شود.

مصرف بيش از اندازه ي هر ماده آرايشي براي پوست مفيد نيست. حتي داروهاي پوستي هم فاقد عوارض جانبي نيستند. بنابراين بايد مصرف ماده آرايشي و دارويي کم ، و در حد لزوم باشد. يکي از عوارض اين مواد پيري زودرس و ايجاد چين و چروک است.

براي تميز کردن مواد آرايشي از پوست مي توانيد از پنبه آغشته به گلاب يا شير پاک کن و يا آب و صابون استفاده کنيد

* تغذيه مناسب براي برخي مشکلات پوستي

همانطور که ميدانيد تغذيه بر روي تمام قسمتهاي بدن تأثيرگذار است از جمله پوست. در حقيقت هر آنچه که ميخوريد ميتواند بر روي کيفيت چهرهي شما تأثيرگذار باشد.

در زير به چند نمونه از مشکلات پوستي اشاره ميکنيم و مواد غذايي مناسب براي درمان هر کدام را براي شما مي گوييم :

* کبودي ناشي از ضربت ديدن يا کوفتگي

سبزيجات برگدار سبز تيره مانند اسفناج بخوريد. گياه پاپايا (papaya) يا انبه ي هندي حاوي ويتامين k است که براي لخته شدن طبيعي خون مفيد ميباشد. همچنين ويتامين c نيز کليدي است براي ترميم زخمها.

* چين و چروک پوست

روغن زيتون، برنج قهوهاي و بادام بخوريد.

اين مواد غذايي سرشار از ويتامين e هستند که براي حفاظت غشاي سلولهاي پوست مفيدند. در استراليا طي يک مطالعه بر روي ??? دانشجوي سال آخر معلوم شد افرادي که مواد غذايياي مانند سبزيجات، لوبياها، حبوبات و روغن زيتون مصرف ميکنند، کمترين ميزان چين و چروک پوستي را دارند.

پوست نازک

حبوبات، غلات، غذاهاي دريايي و سير بخوريد.

سلنيوم موجود در اين مواد غذايي خاصيت کششي و جهندگي سلولي را حفظ ميکند، پير شدن پوست را کاهش داده و در مقابل نور خورشيد از آن محافظت ميکند.

در يک بررسي مشخص شده که مکمل سلنيم، مس و ويتامينها سوختگي ناشي از آفتاب را کاهش مي دهند.

خرابي پوست در اثر اشعهي خورشيد

سبزيجات و ميوههاي زرد و نارنجي بخوريد، مانند هويج، کدو حلوايي، طالبي.

* پوست خود را چگونه مرطوب نگه داريم؟

طراوت و شادابي پوست عمدتاً به علت «رطوبت» آن است. اگر رطوبت پوست در اثر خشکي و گرماي محيط کم شود و يا اگر جريان خون پوست در اثر سرما يا کهولت سن کاهش يابد، پوست دچار چروکيدگي مي شود و طراوت خود را از دست مي دهد. يکي از مواقعي که بايد مراقب خشک شدن پوست شد، هنگام خروج از حمام است.

مواقع ديگر عبارت اند از ماه هاي بسيار گرم يا بسيار سرد ، پس از شستن صورت ، و سنين پيري. کساني که پوست خشک دارند بيش از سايرين بايد مراقب باشند

مصرف پودر مناسب در نواحي عرق سوز شده مي تواند مفيد باشد ، چون پودر عرق را جذب مي کند و مانع تأثير سوء آن بر روي پوست مي شود .

بايد بدانيد که براي حفظ رطوبت پوست لازم نيست مرتب صورت خود را بشوييد، چون اين کار باعث پاک شدن لايه چربي محافظ پوست و خشونت آن مي شود . براي مرطوب نگهداشتن پوست بايد از مرطوب کننده ها استفاده کنيد.

کرم هاي مرطوب کننده موجود در داروخانه ها براي اين منظور بسيار مناسب هستند. طرز استفاده از مرطوب کننده ها به اين صورت است که پس از خروج از حمام ، يا شستشوي صورت و خشک کردن آ ن، کرم را به صورت نقطه نقطه بر روي نواحي مختلف پوست پيشاني، گونه، بيني و چانه بماليد و سپس آن را با ضربات آهسته نوک انگشت بر روي تمام پوست صورت و گردن خود پهن کنيد.

بهتر است هر روز صبح کرم مرطوب کننده را بماليد. يک بار مرطوب کردن پوست در ابتداي روز کافي است ولي اگر حمام رفتيد، پس از خروج از حمام نيز اين کار را انجام دهيد.

اگر در آب و هواي گرم و خشک هستيد و يا پوست شما خشک است، بهتر است روزي دو بار پوست خود را مرطوب کنيد





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن