تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 19 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810300416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تلاش محققان کشور برای درمان بیماری حاد کبدی با سلولهای بنیادی


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: به گزارش خبرنگار مهر، چنانچه کبد به دلیل عفونت مزمن فرسوده شود اصطلاحا سیروز کبدی نامیده می شود. به عبارت دیگر زمانی که کبد در معرض تهاجمات طولانی مدت التهابی مانند سموم، مواد متابولیک و الکل قرار می گیرد در ابتدا سلولهای کبدی مورد تهاجم مواد آسیب زا قرار می گیرند و پس از آن سلولهای کبد شروع به بازسازی می کند. نتیجه این فعالیت سلولها، تشکیل یک بافت سفت و سخت به نام فیبروز است که جایگزین بافت طبیعی کبد می شود. بیشترین دلیل شیوع سیروز کبدی در کشور، ابتلا به ویروسهای هپاتیت B و C و D است، ضمن آنکه تعداد کمتری نیز به دلیلی برخی بیماریهای ارثی به سیروز مبتلا می شوند.
طبق آمارها سیروز کبدی پس از سرطان و بیماریهای قلبی و عروقی، مهمترین عامل مرگ و میر در کشور است. از سوی دیگر سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار نفر به این بیماری مبتلا می شوند که ظرف ۲ تا ۳ سال جان خود را از دست می دهند.
در حال حاضر تنها راه درمان این بیماری پیوند کبد است که از افرادی که دچار مرگ مغزی شدند کبد مورد نیاز تامین می شود این راه درمان تنها پاسخگوی یک هشتم مبتلایان است از این رو محققان تلاشهایی را در جهت درمان این بیماری با استفاده از سلولهای بنیادی آغاز کردند.
در این راستا مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران و پژوهشگاه رویان همکاریهای علمی در زمینه کاربردی کردن سلولهای بنیادی در درمان بیماری سیروز کبدی آغاز کرده اند.
دکتر رضا ملک زاده - رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برای درمان بیماریهای کبد و گوارش از چندین نوع سلول بنیادی می توان استفاده کرد در درمان بیماریهای کبدی می توان سلول بافتهای چربی و حتی بافتهای معمولی بدن را جدا سازی و به سلولهای بنیادی تبدیل و با تبدیل کردن این سلولهای بنیادی به سلولهای کبدی از آنها برای درمان بهره برداری کرد.
وی با اشاره به همکاریهای علمی در زمینه کاربردی کردن سلولهای بنیادی در درمان بیماریهای گوارش و کبد، اظهار داشت: در این همکاریهای علمی که از پنج سال قبل آغاز شد، تحقیقاتی بر روی کاربردی کردن سلولهای بنیادی در بیماریهای گوارش و کبد انجام شد این تحقیقات بر پایه سلولهای مغز استخوان بوده است.
رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به جزئیات این تحقیقات، یاداور شد: در این تحقیقات پس از استخراج، سلولهای مغز استخوان در محیطهای کشت به سولهای بنیادی تبدیل شدند پس از تبدیل سلولهای بنیادی به سلولهای کبدی، از طریق شریانها و یا ورید کبد را به بیمار تزریق کردیم.
وی با تاکید بر اینکه این تحقیقات برای درمان بیماری "سیروز" کبدی اجرایی شده است، خاطر نشان کرد: تاکنون موفق به درمان سیروز کبدی با استفاده از سلولهای بنیادی نشده ایم از این رو نمی توان به عنوان روش درمانی برای بیماران مبتلا تجویز کرد.
ملک زاده، با اشاره به فعالیت سایر کشورها در زمینه سلول درمانی در درمان بیماری سیرز کبدی، اضافه کرد: این تحقیقات در سایر کشورها نیز اجرایی شده است که آنها هم تاکنون موفقیتی در این زمینه حاصل نکردند.
رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران، به هزینه بر بودن این تحقیقات اشاره کرد و یاداور شد: بدون تردید سلولهای بنیادی منشا تحولات و امید برای آینده پزشکی خواهد بود از این رو برای رسیدن به نتایج مطلوب نیاز به زمان بیشتر و سرمایه گذاری بر روی تحقیقات در حوزه بیماریهای کبدی هستیم.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن