تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815662052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيشتر بيماري ها بر شير مادر اثر مستقيم ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بيشتر بيماري ها بر شير مادر اثر مستقيم ندارند
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): رييس انجمن علمي ترويج تغذيه با شير مادر گفت: بيشتر ‌بيماري ها بر شير مادر اثر مستقيم نداشته و براي كودك ضرر ندارد.


دكتر "ناصر كلانتري" روز چهارشنبه به مناسبت هفته جهاني ترويج تغذيه با شيرمادر درگفت وگو ي اختصاصي با ايرنا در پاسخ به اين سوال مبني بر اينكه آيا مداخلات درماني بر شير مادر تاثير دارد؟"، افزود: مداخلات درماني مي تواند بر شير مادر تاثير خود را نشان دهند.
كلانتري در ادامه گفت: حتي گاهي اوقات كه شير مادر بر اثر مداخلات درماني و دارويي كاهش نيز نيافته باشد، مادر مجبور مي شود شير دادن را قطع كند.
وي اظهارداشت:‌خوشبختانه تعداد داروهاي ممنوع كه براي شير مادر مضر باشد كمتر است و در زمان حاضر فقط چند تركيب خاص دارويي از جمله داروهاي ضد سرطان،‌يا داروهايي كه تركيب طلا براي بيماري هايي مثل بيماري هاي عضلاني يا اختلالات مزمن داشته باشند در صورتيكه مادر از اين داروها استفاد كند بايد شير دهي خود را قطع كند.
به گفته وي ، مادر بايد در زمانيكه راديو اكتيو براي زمان تصويربرداري مصرف مي كند بايد شير خود را به مدت سه روز دوشيده و دور انداخته و طي اين مدت به فرزندش از شير خود ندهد.
كلانتري به بيماري هايي همچون سل فعال و تبخال تناسلي اشاره كرد كه بهتر است مادر براي مدتي با فرزند خود تماس نداشته باشد و گفت: درسل فعال بهتر است براي مدت دو هفته اول درمان دارويي كه مادر خلط مثبت از نظر باسيل سل دارد ،‌بچه را از وي جدا كرد .
وي در خصوص مادران مبتلا به ايدز نيز گفت: به رغم اينكه شيردهي مادر مبتلا موجب افزايش احتمال ابتلاي كودك به ايدز مي شود اگر امكان تغذيه مستمر كودك با منبع سالم ديگري نباشد بهتر است ، كودك با شير مادر تغذيه كند.
اين عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي به بيماري هاي روزمره از جمله آنفلوآنزا اشاره كرد و گفت:‌ اين بيماري ها هيچ كدام دليل منطقي براي جدايي مادر از كودك نيستند .
وي با اشاره به برخي مادرها ي مبتلا به آنفلو آنزا كه در زمان ابتلا به اين بيماري كودك خود را از بيم ابتلا به آنفلوآنزا جدا مي كنند و با او براي چند روز تماس ندارند ، گفت: تمام بيماري هاي ويروسي يك دوره كمون يا مخفي دارند و كسي هم از آنها خبرندارد .
كلانتري با بيان اينكه كودك در دوران مخفي بيماري كه در آغوش مادر قرار دارد مي تواند به آن بيماري مبتلا شود ، اظهارداشت:‌ اين در حالي است كه در بدن مادر در زمان ابتلاي وي به بيماري مسري همچون آنفلو آنزا آنتي بادي ويروس ، توليد مي شود و اگر به كودك خود شير دهد آنتي بادي آن بيماري نيز به كودك ، از طريق شير منتقل مي شود و احتمال ابتلا ي كودك را كاهش مي دهد..
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 363]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن