تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816550758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاربرد سي تي اسكن به جاي ماموگرافي براي شناسايي سرطان سينه/ تاثير سلولهاي پوست در درمان آلزايمر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كاربرد سي تي اسكن به جاي ماموگرافي براي شناسايي سرطان سينه/ تاثير سلولهاي پوست در درمان آلزايمر
از آنجا كه استفاده از ماموگرافي براي تشخيص سرطان سينه همواره زنان را با مشكل مواجه مي‌كند، محققان اعلام كردند كاربرد سي تي اسكن براي تشخيص تومورهاي نقطه‌اي و حجمي روشي مناسب است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه خبري هلث دي نيوز، استفاده از سي تي اسكن روشي مجزا از ماموگرافي در شناسايي سرطان سينه و تشخيص آن است.

به گفته محققان دانشگاه كاليفرنيا، سي تي سينه با گردش در اطراف سينه و ايجاد تصوير سه بعدي از سينه قادر به شناسايي نقاط ريز تومور در سينه است.

بر اساس اين گزارش، سرطان سينه يا به صورت حجمي و يا به صورت نقطه ايجاد مي‌شود، سي تي اسكن همانند ماموگرافي قادر به تشخيص ريزترين نقاط سرطاني در سينه و يا همان ميكرو كالسي فيكشن‌ها نيز است.

ميكرو كالسي فيكشن‌ها علائم آغازين در سرطان سينه هستند، با اين وجود محققان استفاده از سي تي اسكن براي تشخيص صورت حجمي سرطان سينه را پيشنهاد مي‌كنند، از آنجا كه نقاط زير موجود در سينه مي‌تواند چيزي غير از ميكرو كالسي فيكشن‌ها باشد، كاربرد ماموگرافي، اطلاعات كاملتري در مورد بيماري و يا بروز سرطان سينه مي‌دهد.

اين گزارش مي‌افزايد، كاربرد ماموگرافي براي تشخيص سرطان سينه اغلب همراه با درد و ناراحتي است در حالي كه چنين علائمي در سي تي اسكن وجود ندارد.

گفتني است، پس از تشخيص سرطان توسط سي تي اسكن استفاده از اسكن PET ضروري است.

اسكن PET قادر به شناسايي و رديابي فعاليت متابوليك تومور است، بنابراين براي جلوگيري و متوقف كردن تومور مورد نياز و ضروري است.

بنابر تحقيقات به دست آمده از بررسيهاي محققان دانشگاه شيكاگو، استفاده از آزمايش MERT كه نوعي درمان توسط الكترونهاي قوي شده است مي‌تواند درماني مناسب براي مبتلاياني كه تحت عمل ماستكتومي يا تخليه سينه قرار گرفته‌اند باشد، آزمايش MERT از گسترش و ريشه دواندن تومور در ساير نقاط بدن، اطلاعات جامعي به پزشكان مي‌دهد.

بر اساس اين گزارش، سرطان سينه در جوانان اغلب با ايجاد نقاط برجسته كوچك روي سينه به وجود مي‌آيد در زناني كه پا به ميانسالي گذاشته‌اند ماموگرافي و يا سي تي سينه، روشي مناسب براي تشخيص سرطان در آنها است.

شايان ذكر است كه سرطان سينه به دنبال عواملي از قبيل اختلالات شديد هورموني، يائسگي‌هاي زودهنگام كاهش تراكم استخواني و يا ژنتيك بروز مي‌كند.

* تاثير سلولهاي پوست در درمان آلزايمر

محققان با قرار دادن سلولهاي پوست در معرض ويروس هاي بي‌خطر در آزمايشگاه و وارد كردن آن به سيستم عصبي نخاعي به سرعت ساعت زيستي سلولهاي صدمه ديده عصبي را تحريك كرده و آنها را به فعاليت وا مي‌دارند.

به گزارش پايگاه خبري گاردين، دانشمندان با جدا كردن سلولهاي پوست زنان سالمند و وارد كردن آن به سيستم عصبي نخاعي براي نخستين بار اقدام به تضعيف بيماريهايي از قبيل آلزايمر و پاركينسون كرده‌اند.

به گفته محققان مركز سلولهاي بنيادين هاروارد در بوستون، با استفاده از اين روش، مي‌توان، بيماري شخص را در يك دوره مشخص مجددا خلق كرد تا از اين طريق ديدگاه‌ مناسبي درباره روند اين بيماريها و صدمات وارده به بافتهاي بدن را شناسايي كرد و به اين ترتيب از رشد آن جلوگيري كرد.

بر اساس اين گزارش، وارد كردن سلولهاي پوست به سيستم عصبي نخاعي، درماني نوين و سريع است كه توسط آن امكان رشد و جايگزيني بافتهاي صدمه ديده از سلولهاي خود بيماري وجود دارد.

بنابراين گزارش، از آنجا كه در بيماريهاي آلزايمر و پاركينسون صدمات جدي به سلولهاي عصبي مغزي - نخاعي وارد مي‌شود و امكان خارج كردن اين صدمات از مغز و نخاع وجود ندارد، محققان با كاشت سلولهاي فعال پوست در نخاع، امكان پوشش سلولهاي صدمه ديده عصبي نخاع را توسط سلولهاي فعال پوست مهيا كرده‌اند.

اين گزارش در پايان مي‌افزايد، پيش از اين محققان با استفاده از برخي سلولهاي نخاعي افراد مرده اقدام به پيوند اين سلولها به مبتلايان مي‌كردند.

بر اساس اين گزارش، محققان با بررسي دو زن سالمند 82 و 89 ساله كه به اختلال فساد سلولهاي عصبي موسوم به لوگريگ مبتلا بودند تاثير عامل ژنتيك در بروز اختلالات سلولهاي عصبي در آلزايمر و پاركينسون را شناسايي كردند.

گفتني است، قرار دادن سلولهاي پوست در معرض برخي ويروسهاي بي‌خطر، به سرعت ساعت زيستي سلولهاي مرده را تحريك كرده و آنها را به فعاليت وامي‌دارد.

* فرضيه بهداشت و بروز التهابات روده‌اي

قرار گرفتن كودكان در محيط‌ هاي بي‌اندازه پاكيزه موجب كند شدن فعاليت سيستم ايمني بدن آنها بويژه بافت روده شده و موجب رشد التهابات روده‌اي و شكمي در آنها شود.

به گزارش پايگاه خبري رويترز، كودكاني كه در محيط هاي بيش از اندازه تميز و پاكيزه زندگي مي‌كنند، امكان بروز ناراحتي هاي شكمي و روده‌اي در حال رشد در آنها بيشتر است.

به گفته محققان، بروز التهابات شكمي و روده‌اي يا IBD با فرضيه بهداشت بي‌اندازه رابطه نزديك دارد.

«فرضيه بهداشت» در بروز IBD به اين معني است كه وجود شرايط بي‌اندازه تميز، فعاليت و عملكرد دستگاه ايمني مخصوصا در بافتهاي روده‌اي را كند مي‌كند، اين حالت باعث مي‌شود كه قرار گرفتن در محيط هاي كمي آلوده به سرعت موجب بيماري شخص و التهابات شكمي شود.

بر اساس اين گزارش، «فرضيه بهداشت» نخستين بار در سال 1980 در كشورهاي پيشرفته ارائه شد تا بدين روش مانع از گسترش بيماريهاي آلرژيك شوند.

طبق اين فرضيه نوزاداني كه در بدو تولد در معرض مقدار اندكي از ويروسها و باكتريها قرار مي‌گيرد، سيستم ايمني بدن، او را در برابر ميكرو ارگانيسمها ايمن نگه مي‌دارد و مانع از بروز انواع بيماريها مي‌شود.

اين امر دليل اصلي سلامت افرادي است كه در نواحي حومه و روستا زندگي مي‌كنند.

اين گزارش مي‌افزايد، IBD يا التهابات روده‌اي عارضه‌اي است كه با قرار گرفتن در محيطهاي بي‌اندازه تميز ايجاد مي‌شود، زيرا روده تنها بخشي از بدن است كه به سرعت باكتريها را به خود جذب مي‌كند و قرار گرفتن در محيط پاكيزه از ورود باكتري و كاهش ايمني بافت روده را به همراه دارد.

گفتني است، IBD عارضه‌اي روده‌اي است كه با ورود باكتري ها و ميكرو ارگانيسم ها به داخل روده همراه است كه اين التهابات بطور مزمن موجب بروز دردهاي شكمي و اسهال مي‌شود./س
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 536]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن