تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820523108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پارادوكس ارايه اينترنت پرسرعت در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: پارادوكس ارايه اينترنت پرسرعت در ايران
اين كه اينترنت پرسرعت سود دارد يا ندارد، مخابرات وارد بشود يا نشود، اعتراض بخش خصوصي به چه بود، كشور به اينترنت پرسرعت احتياج دارد يا نه، علت نبود پوشش كامل در شهر تهران چيست و چه كسي به اين مشكلات رسيدگي خواهد كرد، پرسش‌هايي است كه با اظهارات اخير مسوولان برجسته تر از گذشته شده‌اند.

پارادوكس ارايه اينترنت پرسرعت در ايران
علي شميراني
اينترنت پرسرعت گذشته از مسايل كيفي كه گريبانش را گرفته در حوزه سياستگذاري كلان نيز با پارادوكس‌هايي مواجه است كه اظهارات دو تن از مسوولان وزارت ارتباطات و شركت مخابرات ايران بر اين پيچيدگي افزود. هفته گذشته رييس سازمان تنظيم مقررات ضمن گلايه از فرصت‌سوزي بخش خصوصي در ارايه خدمات اينترنت پرسرعت اعلام كرد، براساس مصوبه سازمان تنظيم مقررات در دو سال اول اجراي برنامه چهارم توسعه كشور و در جهت كمك و توسعه بخش خصوصي ورود دولت به عرصه ارائه پورت پرسرعت اينترنت توسط دولت محدود شد. اما در اين دوسال بخش خصوصي نتوانست آنچنان در اين بخش وارد عمل شود و دچار عقب ماندگي شديم.

به اين ترتيب سازمان تنظيم مقررات كه همواره يكي از مهمترين مدافعان شركت‌هاي اينترنت پرسرعت به شمار مي‌رفت نيز رسماً به شركت‌هاي مخابراتي چراغ سبز نشان داده و اعلام كرد شركت‌هاي مخابراتي استان‌ها منعي در ارائه پورت‌هاي پرسرعت اينترنت ندارند. اما موضوع بلامانع بودن ورود مخابراتي‌ها به عرصه اينترنت پرسرعت كه همواره به عنوان تهديدي جدي از سوي خصوصي‌ها مطرح بوده و هست، زماني پيچيده‌تر شد كه مديرعامل شركت مخابرات ايران چند روز بعد از آقاي رگولاتوري اعلام كرد «اينترنت پرسرعت براي مخابرات سود ندارد.»

به گفته وي نبود توجيه و صرفه اقتصادي تنها دليل وارد نشدن مخابرات در بحث ارائه اينترنت پر سرعت است و اگر روزي هم مخابرات تصميم به اين امر بگيرد، حتماً با مشاركت و همكاري با شركت‌‏هاي PAP خواهد بود! البته مديرعامل شركت مخابرات ايران اين را هم گفت كه شركت مخابرات به شركت‌‏هاي دولتي كه خواهان ارائه اينترنت پرسرعت از سوي ما باشند، اينترنت پرسرعت ارائه خواهد كرد ولي باز هم اين امر در مناطقي صورت مي‌‏گيرد كه هيچ شركت PAP در آن منطقه وجود نداشته باشد و خدماتي ارائه نكند.

اين موضوع يعني به صرف نبودن ورود مخابرات به عرصه اينترنت پرسرعت و ورود صرف به نقاطي كه خصوصي‌ها در آن حضور ندارند را زماني كه در كنار موضوعاتي همچون اعلام عقب‌ماندگي كشور در زمينه ارايه اينترنت پرسرعت، اظهارات قبلي وزير ارتباطات مبني بر تشكيل كميته‌اي جهت گسترش اينترنت پرسرعت و نبود پوشش كامل اينترنت پرسرعت در پايتخت كشور كه مي‌گذاريم، با پارادوكس و پيچيدگي‌هاي مواجه مي‌شويم كه ما هم پاسخي برايش نداريم.

بلاخره اين كه اينترنت پرسرعت سود دارد يا ندارد، مخابرات وارد بشود يا نشود، اعتراض بخش خصوصي به چه بود، كشور به اينترنت پرسرعت احتياج دارد يا نه، علت نبود پوشش كامل در شهر تهران چيست و چه كسي به اين مشكلات رسيدگي خواهد كرد، پرسش‌هايي است كه با اظهارات اخير مسوولان برجسته تر از گذشته شده‌اند.
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن