تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820661406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور رئيس‌جمهور در امور زنان: خبرنگاران بايد در مسير اعتدال و پرهيز از سياسي كاري تلاش كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشاور رئيس‌جمهور در امور زنان: خبرنگاران بايد در مسير اعتدال و پرهيز از سياسي كاري تلاش كند
خبرگزاري فارس: مشاور رئيس‌جمهور در امور زنان گفت: به جهادگران عرصه تبليغات اسلامي توصيه مي‌كنم در مسير اعتدال و پرهيز از سياسي كاري و سياست‌زدگي تلاش كنند.


زهره طبيب‌زاده نوري در مراسم اختتاميه نخستين جشنواره توليدات رسانه‌اي اخبار زنان با عنوان كلام زينب‌(س) گفت: امروز تبليغات انحصاري و شيطاني رسانه‌اي به ويژه در غرب، مظلومانه دين، خصوصاً اسلام و در حقيقت معنويت را هدف آماج حملات خود قرار داده است. همچنين دستاورد ديگر اين تبليغات نابود كردن هسته اول تشكيل دهنده جامعه يعني خانواده و نزول نقش و مسئوليت زن به پايين‌ترين و نازل‌ترين سطوح انساني خود در طول تاريخ بوده است.
وي اظهار داشت: به طوري كه شخصيت و انسانيت او به ورطه فراموشي سپرده شده و جنس زن خبرساز سينماي هاليوودي و بورداهاي رنگانگ لباس و لوازم آرايش و يا وسيله خوشگذراني عياشان دنيا‌پرست در كازينوها و كاباره‌هاي غرب و شرق عالم شده است. و هر چه مردان و توده‌هاي جهان در لجن زار زندگي مادي و فكر و قمار و شراب و روابط نامشروع در زندگي قسطي فروخته شده، تا پايان عمر سرگرم‌تر شوند امكان تقابل دنيا سهل‌تر و آسان‌تر خواهد شد.
طبيب‌زاده نوري ادامه داد: خبرنگاران كه در قبال اين توطئه جهاني لباس افشاگري، خبرپردازي و خبرنگاري را به تن كرده‌اند بايد با قدرت و قوت انديشه و قلم براي جبران خلأ بزرگ رسانه‌اي در جبهه حق به روش‌ها و سبك‌هاي نوين و كلام قابل فهم عمومي مجهز شوند و مقاصد شوم آگاهانه و ناآگاهانه بشريت غافل امروز و تهي شده از هويت ديني را افشا كنند.
وي اضافه كرد: رسالت خبرنگاران در تداوم رسالت انبياي الهي، آشكار‌سازي حقايق و پخش و انتشار صحيح‌ترين اخبار و جلوگيري از شايعات و خنثي‌سازي آن در جامع بشري است به تعبير ديگر خبرنگاران نيز از مربيان تربيتي جامعه‌اند.
مشاور رئيس‌جمهور در امور زنان ادامه داد: خبرنگاران بايد هوشيار باشند كه در پشت خاكريز و سنگرهاي قلم‌ها و تصاوير رسانه‌اي بمب‌هاي خطرناك تبليغاتي وجود دارد كه قصد نابودي فضايل بشري را در سر مي‌پروراند و با جو‌سازي براي كسب قدرت شياطيني دنياپرست روز و شب در تلاش است و با به دست آوردن آقايي و سروري در جهان، حاضر است روز را شب و شب را روز جلوه دهد.
رئيس مركز زنان و خانواده رياست جمهوري تصريح كرد: ايران بالفعل، داراي عملكرد صلح‌آميز هسته‌اي را بالقوه را به دنبال دستيابي احتمالي براي كلاهك اتمي معرفي مي‌كند.
در مقابل اسراييل بالفعل داراي 200 كلاهك اتمي را مظلوم‌، كشتار زن و كودك فلسطيني است و تخريب منازل آنان را بر سرشان دفاع از خود در مقابله با تروريست مي‌داند. آيا اين تداعي جايگزيني شب و روز به جاي هم نيست. چرا دنياي سياست و چرا شوراي امنيت تا اين حد وانمود به حماقت مي‌كند؟
وي افزود: اكنون كه علي‌رغم بمباران‌هاي تبليغاتي شبانه‌روزي ده‌ها ماهواره، خبرگزاري، حتي مردم اروپا را نيز از كشتار در عراق و فلسطين به خشم آورده و ديسكو و قمارخانه‌ها را رها كرده و راهي خيابان‌ها و تظاهرات خياباني شده‌اند و با كاريكاتورهاي عموسام و بوش با دستان خون‌آلود و انگشتان خون چكان به استقبال او در سفر به كشورهايش مي‌برد، رسالت و وظيفه ما سنگين‌تر نيست؟
‌طبيب‌زاده نوري ادامه داد: امروز در بخشي صحنه‌ها كه اين ديو خون آشام نمي‌تواند با گرز و سلاح به ميدان بيايد شكل مار خوش خط و خالي دارد كه شهد زهرآگين و كشنده نفاق و دشمني را با زبان و كلامي گيرا و فريبنده و آراسته و حمايت دروغين از حقوق بشر و مبارزه با تروريسم، به خورد مخاطبان مي‌دهد.
وي افزود: خبرنگاران در جبهه جنگ رسانه‌ها مسيري پرمسئوليت در پيش دارند. اگر حق را بشناسند و بگويند و از كلام حق دفاع كنند قطعاً زينبي هستند و حتماً مشمول شفاعت ايشان در روز واپسين خواهد بود.
طبيب‌زاده نوري اضافه كرد: در حال حاضر ارتباطات به يك دانش كلاسيك تبديل شده است و خبرنگاران از يك سو بايد سياستمداري هوشمند باشند تا با درك درست از دسيسه‌هاي دشمن و شرايط زماني در راستاي خنثي كردن و افشاگري مين‌هاي پنهان تبليغاتي كه سبب زخم و جهل و نابودي جريان انديشه آزاد و اطلاع‌رساني شفاف به ميليون‌ها نفر در جامعه جهاني عمل كنند و ‌از سوي ديگر بايد سپري باشند براي رگبار تيربارهاي آلوده كننده انديشه جامعه داخلي، نسبت به تهاجم خبري غرب و عناصر خود فروخته داخلي وجود دارد.
طبيب‌زاده نوري افزود: فراتر از اين خبرنگاران بايد محرم عيوب زخم خورده زنان و كودكاني باشند كه در اقصي نقاط دنيا در فلسطين، لبنان، افغانستان، عراق و غيره در معرض خشونت‌هاي بي پايان ناشي از جنگ و خونريزي دست و پا فرا مي‌كنند و عزيزانشان در مقابل كشور آنان پرپر مي‌شوند.
وي تصريح كرد: خبرنگاران بايد نداي مظلوميت اين افراد را به گوش جهانيان برسانند و اعلام جرم آزاديخواهان جهان را در حمايت از ستمديدگان به غافلان تاريخ ابلاغ كنند. آن‌ها هر روز بايد شگرد جديد دشمن را راكاوي و حقيق و رصد كنند.
طبيب‌زاده نوري اضافه كرد: خبرنگاران مي‌توانند ‌و بايد براي جلوگيري از منفعت طلبي‌هاي اسراييل و آمريكاي خون آشام‌، دوربين و قلم را به عنوان سلاح بر دوش گرفته و نقاط آسيب‌پذير دشمن و جامعه خودي را شناسايي كرده و همچون سياستمداري قوي و هنرمند با بهره‌گيري از شيوه‌هاي مدرن تبليغاتي، به نقطه اول تهاجم و از نقطه دوم به درستي دفاع كنند.
وي ادامه داد: در اين مسير پرخطر معرفي واقعي نقش شيرزن مسلمان در اوضاع و احوال جديد اولويت‌ خبرنگاران است او كه در وانفساي بي‌هويتي در غرب، هويت دارد در آن‌جا كه ادعاي دموكراسي‌اش گوش فلك را كر كرده به جرم اعلام حيات و عفت خويش اجازه تحصيل از او سلب شده است.
طبيب‌زاده نوري ادامه داد: در جايي كه همجنس‌گرا اجازه زندگي و عمل به شيوه آزادانه خود را دارد، آن‌جا كه شيطان‌پرست نمادهاي خود را حمل مي‌كند در ام‌القراي به اصطلاح آزادي، مستبدانه از دستيابي به مشاغل اجتماعي، به دليل حجاب، محروم مي‌‌شود.
وي افزود: خبرنگاران بايد نداي مطالبات مظلومانه اين زن را به گوش جهانيان برسانند و خواسته‌هاي بر حق آنان را هر روز چون پتك پولادين بر سر مدعيان دروغين حقوق بشر و داعيان دموكراسي، وارد سازد.
طبيب‌زاده نوري ادامه داد: جناح ديگر خط مقدم جبهه كه نيازمند دفاع است، تبيين رنجنامه زن مسلمان ايراني است كه تبليغات ناجوانمردانه جهاني، هيچ‌گاه اجازه معرفي چهره واقعي او را در سطح بين‌المللي نداده است بلكه ناعادلانه او را با ديدگاه‌هاي افراطي و طالباني مطرح كرده و تمامي تلاش‌هاي سياسي، علمي، اقتصادي، فرهنگي اجتماعي 30 ‌ساله او را عمداً به فراموشي سپرده و يا خود را به تغافل مي‌زند.
وي گفت: خبرنگاران بايد با ترفندهاي گوناگون و مدرن تبليغاتي آشنا باشند و در پاسخ به بي‌ادبان تلويزيون‌هاي ماهواره‌اي، با اخلاقي اسلامي و مؤدبانه نقش و جايگاه زن مسلمان ايراني را در مجامع بين‌المللي آن‌گونه كه هست به تصوير ‌كشند.
طبيب‌زاده نوري تصريح كرد: دنيا بايد بداند كه زن معتقد ايراني نه ديدگاهش خانه‌نشيني است به مفهوم غفلت از مسئوليت‌هاي اجتماعي، سياسي، علمي و فرهنگي و نه خيابان گرد است و كسب امكانات اقتصادي به هر قيمتي را از دست كارفرماياني كه از او به عنوان همدم براي رفع خستگي در ساعات كاري انتظار نقش آفريني دارند، مي‌پذيرد.
وي ادامه داد: زن ايراني حضورش در صحنه سياست، تعيين كننده، لياقتش در عرصه علمي زبانزد، مقاومتش در عرصه ايثار، تحسين برانگيز، صبرش در برابر مصيبت، يادآور صبر زينبي، تلاشش در تربيت نسلي متدين و آگاه ستودني، نقشش در جايگاه همسري وصف ناپذير و منحصر به فرد است.
مشاور رئيس‌جمهور در امور زنان گفت: زن ايراني اين عظمت را در سايه انديشه‌هاي والا و رنسانس فكري امام راحل عظيم‌الشأن خود پس از انقلاب كسب كرده است و فرصت تداوم اين عزت در سايه رهبري خلف صالحش، مقام معظم رهبري حاصل شده است.
وي اظهار داشت: در راه معتدل آموزش گرفته شده از انديشه ناب اين بزرگان، زن ايراني نه پستو ‌نشين خانه و تنها، كارخانه توليد نسل است و نه بيكار و خيابانگرد است، اگر به خيابان مي‌رود براي كسب هويت ديني، ترفيع در جايگاه و مرتبه علمي ـ سياسي، حفظ هويت فرهنگ اسلامي، مشاركت معقول و متعادل اجتماعي است.
طبيب‌زاده نوري اضافه كرد: زن ايراني به سختي، دو مسئوليت داشتن را به جان مي‌خرد و مي‌كوشد تا نسل آتي كم‌ترين آسيب را نبيند و حق همسر را به درستي ادا كند و از سوي ديگر دردي از آلام جامعه را نيز تسكين بخشد.
وي افزود: دنيا بايد بداند كه جمهوري اسلامي ايران براي احقاق حقوق زنان با قوي‌ترين قوانين با پشتوانه الهي به ميدان آمده است كه عقل بشري هر چه در كنوانسيون‌ها تلاش كند به قطره‌اي از حكمت الهي دست نخواهد يافت.
طبيب‌زاده نوري‌ گفت: امروز ما بيش از پيش به درك صحيح نظرات فقهي در حوزه اطلاع‌رساني نيازمنديم و بايد به ايجاد سامانه‌اي قوي از كلام بزرگان دين و فقهاي اسلام در تشريح بايد و نبايدهاي مربوط به اطلاع‌رساني، خبر و رسانه به ويژه در حوزه زنان و خانواده بپردازيم و آن را به كار گيريم و لازم است از طريق انديشمندان ديني روش درست تشريح مباني نظري و اخلاقي علم نشر اطلاعات و ارتباطات را بياموزيم و آن را در جهان به عنوان يك مدل و الگو ارائه كنيم.
وي اضافه كرد: به شما جهادگران عرصه تبليغات رسانه‌اي توصيه مي‌كنم كه در مسير اعتدال و پرهيز از سياسي‌كاري و سياست‌زدگي تلاش كنيد، هر يك از ما دوران و فرصت كوتاهي براي بروز خدمات فردي و اجتماعي خود در اختيار داريم و بايد از اين فرصت چنان بهره‌برداري كنيم كه فرهنگ ارزشي حكومت اسلامي را پاس داشته باشيم و از هر فرصتي براي خدمت به اسلام و مسلمين بهره برده و از تهديدات و محدوديت‌هاي جهاني نهراسيم.
طبيب‌زاده نوري تصريح كرد: اگر ما اكنون در مورد سهل‌انگاري‌هاي شاه سلطان حسين، فتحعلي‌شاه قاجار و خودفروختگي محمدرضا پلهوي به قضاوت مي‌نشينيم نسل‌هاي آتي نيز فردا به قضاوت عملكرد ما خواهند نشست.
وي از خبرگزاري بين‌المللي زنان ايران قدرداني كرد و گفت: اين خبرگزاري با تكيه بر ارزش‌هاي ديني و احكام انسان‌ساز اسلام و بهره‌گيري از فناوري اطلاعاتي روز دنيا، مساعي خويش را براي به تصوير كشيدن سيماي واقعي و عفيف زن مسلمان و انزواي سياست افراطي و ارتجاعي فمينيسم به كار مي‌گيرد و نيز امكان دريافت حقايق و واقعيت‌هاي جامعه زنان ايراني را براي اذهان حق‌جو و صاحب‌نظر و تلاشگر فراهم مي‌سازد.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن