تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820639312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عباس رافعي : فيلم تولدي ديگر تصوير جنگ 33 روزه لبنان بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: عباس رافعي : فيلم " تولدي ديگر " تصوير جنگ 33 روزه لبنان بود


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز : عباس رافعي گفت: " تولدي ديگر " تنها فيلم سينمايي داستاني است كه در لوكيشن هاي واقعي جنگ 33 روزه قبل از بازسازي، ساخته شده و به مقاومت مردم لبنان مي پردازد به طوري كه مي توان آن را يك داستان مستند نما در نظر گرفت .

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، عباس رافعي درباره اين فيلم گفت: فيلم هايي كه در مورد سرزمين ما نيستند در ذهن مخاطبين ايجاد سوالي را به دنبال دارند كه مثلا جنگ لبنان به ما چه ارتباطي دارد و انگيزه ساخت اين فيلم چيست؟
عباس رافعي اظهار داشت: فيلم تولدي ديگر با زبان عربي و زيرنويس در بازار كن به نمايش درآمد. اين فيلم به دليل اوضاع سياسي و اجتماعي لبنان توجه مردم و دست اندركاران سينمايي كشورهاي منطقه را به سوي خود جلب كرده است.
"تولدي ديگر" تنها فيلم سينمايي داستاني است كه در لوكيشن هاي واقعي جنگ 33 روزه قبل از بازسازي، ساخته شده و به مقاومت مردم لبنان مي پردازد به طوري كه مي توان يك آن را داستان مستند نما در نظر گرفت.
كارگردان تولدي ديگر اظهار داشت : قبل از اين كه فيلمنامه را بنويسم ابتدا فيلم هاي لبنان را ديدم و متوجه نگاه توريست ايراني به لبنان شدم. من با ساخت اين فيلم مي خواستم تمام نقاط لبنان را در تصوير به نمايش بگذارم.
اين در حالي بود كه بعنوان مثال در جنوب طرابلس بمباران نمي بينيم و در نقطه ديگر لبنان مثل بيروت شاهد بمباران اسرائيلي ها هستيم و در نقطه اي ديگر انگار نه انگار كه جنگي است و مغازه داران همچنان به كار خود مي پردازند. در حقيقت لوكيشن لبنان من را صدا كرد تا بروم و در آن جا فيلم بسازم.
وي در ادامه تصريح كرد : همانطور كه در تيتراژ فيلم مشاهده كرديم گروه هاي مختلفي كه در مقابل هم مي ايستادند با دوختن پرچم هاي خود به هم با هم متحد شدند و اين "تولدي ديگر" را نشان داد.
به عنوان مثال: زهير كه در ابتداي فيلم يك آدم ناآرام و غرغرو بود مي بينيم كه در انتهاي فيلم لباس علي را بر تن مي كند و به جنگ رژيم صهيونيستي مي رود.
اين فيلم در هر جاي دنيا مي توانست ساخته شود ولي به دليل آماده بودن لوكيشن در لبنان زمينه بهتري را براي ساخت آن فراهم كرد.
نادر طالب زاده در ادامه در مورد "تولدي ديگر" اظهار داشت: فيلمبرداري در كشوري كه بمب هاي آمريكايي مجال نمي داد و در شرايط سخت بحراني مردم لبنان، بسيار سخت بود.
ساخت اين فيلم معرفي لبنان براي مردم جهان بود. هيچ كشور اروپايي مثلا فرانسه و ايتاليا دلش نمي سوزد كه اين فيلم را بسازد و به نظر من كشورهايي چون مصر و ايران مي توانند دل بسوزانند و اين فيلم را بسازند .
ما بايد با ساخت اين فيلم نشان دهيم كه در لبنان چه اتفاق هايي مي افتد و رنج و غم كودكان و زنان اين سرزمين را براي جهان به تصوير بكشانيم تا جهان شاهد آن باشد.
فهيم در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه بهتر نبود كه شخصيت "سلما" همسر "زهير" تا آخر فيلم به نمايش گذاشته نمي شد گفت :
من با اينكه "سلما" حذف شود مخالفم . به نظر من مخاطب دوست دارد تا چهره را ببيند و بشناسد و در فيلم آژانس شيشه اي هنوز در مورد اين قضيه بحث است.
وي افزود: به نظر من بهتر بود حتي بيشتر به آن بپردازند و "سلما" سايه خود را در سراسر فيلم بگستراند. در واقع موتور محركه فيلم به خاطر سلما است و بازگشت به درگيري و كشمكش ها خود سلماست، عشق به فرزند، همسر .
به گزارش خبرگزاري ايسكانيوز ، اين فيلم به مدت 90 دقيقه روي پرده رفت .خلاصه داستان اين فيلم، "زهير" ملوان جواني كه براي كسب درآمد بيشتر از لبنان خارج شده و در يك كشتي كه عازم آفريقاي جنوبي است مشغول به كار شده است. هنگامي كه از گم شدن همسرش در جنگ با خبر مي شود به لبنان باز مي گردد و به جستجوي همسر مفقودش مي پردازد .
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن