تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814789274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميوه گران شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ميوه گران شد


قيمت‌ها- اگر اين هفته سري به بازار ميوه و سبزي زده باشيد حتما متوجه شده‌ايد كه قيمت ميوه كمي تا قسمتي بالا رفته و فروشنده‌ها هم نگران كمبود در روزهاي باقي مانده از تابستان هستند.

اين نگراني ظاهرا چندان بي‌پايه و اساس هم نيست و ظاهرا تبعات سرماي سخت
زمستان 86 در بازار انواع و اقسام ميوه تا مدت‌ها به چشم خواهد آمد. حسين مهاجران، رئيس اتحاديه ميوه و سبزي هم كمبود و افزايش قيمت ميوه را تاييد مي‌كند و به همشهري مي‌گويد: كاهش عرضه ميوه تقريبا از يك هفته پيش آغاز شده ضمن اينكه قيمت محصولات تابستاني نسبت به سال گذشته به‌صورت محسوسي افزايش پيدا كرده است.به گفته او قيمت انگور كاشمر و استهبان سال گذشته 180 تا 200 تومان بود اما امسال اين قيمت به هزار تومان رسيد.

هر كيلو هلو هسته جدا هم پارسال 500 تومان قيمت داشت اما امروز هزار و300 تومان فروش مي‌رود.مهاجران مي‌افزايد: قيمت سيب بروجرد و دماوند هم با چند پله رشد به هزار و200 تا هزار و800 تومان رسيده است.رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي دليل كاهش عرضه و افزايش قيمت را صدمه سنگين سرماي زمستان سال گذشته مي‌داند و تاكيد مي‌كند: به‌عنوان مثال انگور سفيد ملاير و تاكستان همه ساله پس از تبديل به كشمش روانه بازار مي‌شد، انگور قرمز اين مناطق هم بخش بزرگي از نياز مصرف‌كنندگان را تامين مي‌كرد اما امسال اكثر تاكستان‌ها گرفتار سرما شدند و از بين رفتند.

مهاجران ادامه مي‌دهد: به جز اين 50 درصد، محصول انار كاشمر، فردوس مشهد، ساوه، قم و يزد به‌علت سرماي شديد نابود شده بنابراين احتمال كمبود اين ميوه هم وجود دارد.او تاكيد مي‌كند: به‌طور كلي سرماي غافلگير‌كننده زمستان سال گذشته عرضه گروه بزرگي از ميوه‌ها را با مشكل مواجه كرده و به اين ترتيب فعلا حتي در عرضه كشمش و مغز گردو و بادام هم كمبود داريم.

مهاجران پيش‌بيني مي‌كند تبعات سرماي زمستان 86 دست‌كم تا 10 سال آينده توليد ميوه را تحت‌تأثير قرار دهد. او اميدوار است صيفي‌جاتي نظير خربزه بتوانند كمبود ميوه‌هايي مثل انگور را جبران كنند چون قرار است محصول تربت حيدريه و تربت‌جام به‌زودي به بازار برسد.مهاجران مي‌گويد: بايد منتظر ماند و دعا كرد كه با آمدن كافي محصول جايگزين كمبود فعلي جبران شود.

تاريخ درج: 16 مرداد 1387 ساعت 11:53 تاريخ تاييد: 16 مرداد 1387 ساعت 12:21 تاريخ به روز رساني: 16 مرداد 1387 ساعت 12:12
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن