تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804810853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مروري بر عجيب ترين ويروس هاي رايانه يي در نيمه نخست سال 2008 اين خلافكاران نابغه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مروري بر عجيب ترين ويروس هاي رايانه يي در نيمه نخست سال 2008 اين خلافكاران نابغه
اسماعيل ذبيحي
به تازگي PandaLabs لابراتوار تشخيص و كشف كدهاي مخرب رايانه يي فهرستي از ويروس هاي عجيب و نامتعارف كشف شده در نيمه نخست سال 2008 ميلادي را منتشر كرده است. گفتني است اين ويروس ها كه محصول خلاقيت و گاه نبوغ خرابكاران اينترنتي هستند با انگيزه هاي مختلف مانند استهزاء و مضحكه كاربران، محدود كردن دامنه عملكرد نرم افزارهاي امنيتي، تغيير شيوه هاي نفوذ، سوء استفاده از اصل روانشناسي اجتماعي براي فريب كاربران، افزايش خسارت و حتي نمايش اعتقادات و باورهاي خرابكاران، طراحي و در شبكه جهاني وب پراكنده مي شوند. بنابر گزارش پاندا، شركت هاي امنيتي امسال در مقايسه با سال هاي گذشته شاهد كاهش بهره گيري از روش هاي جديد و خلاقانه خرابكاران بوده اند كه اين مساله بيانگر كفايت روش هاي فعلي نفوذ و دسترسي غيرقانوني به اطلاعات بوده است. به هر حال ويروس هاي عجيب و غريب سهم قابل توجهي از مجموع كدهاي مخرب كشف شده در نيمه نخست سال 2008 را به خود اختصاص داده اند؛

راستگويي و درستكاري
با AdvancedXPFixer
و MalwareProtector 2008

اگر هنگام جست وجو در اينترنت، ناگهان با حمله سوسكي سياه و البته كمي بزرگ مواجه شديد و صفحه نمايش رايانه تان ذره ذره توسط آنها جويده شد، سيستم شما حتماً به اين دو ويروس شايع آلوده شده است. دليل اعطاي لقب راستگو به اين دو بدافزار نيز در اين است كه آنها هنگام حمله به شما هشدار مي دهند كه در معرض آلودگي هستيد و البته به شما پيشنهاد مي كنند كه بايد براي پاكسازي آن نرم افزار امنيتي خاصي را خريداري كنيد. طولاني شدن زمان آلودگي به اين دو كد مخرب مي تواند كمي نگران كننده باشد زيرا پس از مدتي آسيب پذيري هاي فراواني در رايانه شما ايجاد خواهد شد كه ويروس هاي ديگري را نيز به مهماني شما مي آورند.

ويروس نظافتچي به نام Tixcet.A

اين كرم اينترنتي ادعا مي كند با تمام وجود به پاكيزگي عشق مي ورزد و قصد آلوده كردن هيچ رايانه يي را ندارد. البته مي توان به حرف هاي او اعتماد كرد زيرا بلافاصله و در نهايت علاقه به تميز كردن قسمت داخلي ديسك سخت رايانه شما پرداخته و آن را مانند روز اول به شما تحويل خواهد داد. البته رضايت يا عدم رضايت شما در اين ميانه نقشي ندارد زيرا Tixcet.A داراي بالا ترين نرخ وجدان كاري است و همان كاري را انجام مي دهد كه بايد انجام دهد.

گروگانگير انتحاري با PGPCoder.E

اين كد مخرب يك گروگانگير حرفه يي است و برايش فرقي ندارد كه برنامه هاي امنيتي بتوانند آن را رديابي كنند يا برعكس قادر به كشف و پاكسازي آن نباشند. اين تروژان بخش زيادي از فايل ها، پوشه ها و اطلاعات ذخيره شده در سيستم شما را به اسارت گرفته و براي آزادي آنها دستمزد قابل توجهي طلب مي كند. اين گروگانگيري از طريق رمزگذاري روي اين داده ها و در نهايت آزادي آنها نيز توسط ارائه كليد رمزگشايي به شما البته در ازاي دريافت پول انجام مي شود.

عشق را با Valentin.E، Nuwar.OL
و Nuwar.QL تجربه كنيد

اگر تا به حال عشق بلاي جان شما نبوده با آلوده شدن به هركدام از اين ويروس ها آن را تجربه خواهيد كرد. اين كدهاي مخرب در نهايت زيركي و از طريق طرح موضوعات رمانتيك احساسات شما را به نحوي برمي انگيزند كه انگشتان شما به شكل ناخودآگاه و براي يافتن نيمه گمشده تان تنها روي لينك هاي مخرب كليك كنند. متاسفانه شيوع اين ويروس ها و به ويژه كدهاي مخرب Nuwar كه به كرم هاي Storm نيز معروف هستند، بسيار بالا است.

خبرنگار بي بديل به نام Romeo.C

شايد بتوان گفت كه اخبار و به ويژه خبرهاي داغ مهم ترين عامل جلب توجه كاربران اينترنت و در نتيجه افزايش احتمال مراجعه به وب سايت هاي آلوده باشد. Romeo.C به خوبي از اين نكته براي فريب كاربران و نفوذ نامحسوس در رايانه آنها بهره مي گيرد. نمايش عنوان هاي خبري جذاب و تحريك كننده و نيز درج لينك هاي غيرواقعي و مخرب در كنار آنها براي مشاهده مشروح خبر، روش موثري است كه توسط اين كد مخرب براي آلوده كردن رايانه ها به كار مي رود. براي مثال اخيراً هرزنامه هاي آلوده يي با عنوان خبر حمله نظامي امريكا به ايران كاربران بسياري را با مشكلات امنيتي مواجه كرد.

ديدار به قيامت
با RenameLoi.A

اين ويروس سمج با نفوذ و فعال شدن در رايانه ها بيشتر به فعاليت هاي آزاردهنده مي پردازد و كاربران نگون بخت را آماج پيغام ها، تصاوير و نيز صداهاي عجيب و غريب قرار مي دهد. نكته قابل توجه در اينجا است كه تمام اين افكت هاي ناخوشايند فقط يك هدف را دنبال مي كنند؛ اعلام هشدار و جلب توجه كاربران به نزديك شدن آخرالزمان و روز قيامت. بي گمان ويروس هاي رايانه يي با توجه به ذات مخرب خود، واعظان و مبلغان قابل اعتمادي نخواهند بود.

يك ويروس پرسر و صدا
به نام BeepBeep.A

همان طور كه از نام اين كد مخرب پيداست، با يك ويروس پر سر و صدا مواجه هستيم. بسياري از ويروس هاي رايانه يي ترجيح مي دهند فعاليت هاي تخريبي و مخفيانه خود را در سكوت كامل، بدون مزاحمت و در تمركز محض انجام دهند، اما اين، در مورد يك بدافزار بي تدبير و بي سياست مانند BeepBeep صدق نمي كند زيرا ترجيح مي دهد كه حضور خود را با صداهاي عجيب و غريب و ممتد اعلام كند. پس لطفاً صداي بلندگوهاي خود را هميشه پايين نگه داريد تا علاوه بر اختلال عملكرد در رايانه خود با احتمال اختلالات شنوايي مواجه نشويد.

در پايان پاندا ضمن معرفي اين ويروس هاي عجيب به كليه كاربران رايانه و به ويژه كاربران تازه كار و غيرحرفه يي اينترنت توصيه كرده است تا همواره به نسخه رسمي يك نرم افزار حفاظتي به روز مجهز باشند و تا حد امكان از اصلاحيه هاي امنيتي منتشر شده براي ترميم نقص هاي امنيتي جديد استفاده كنند. به هرحال بد نيست براي اطمينان از عدم آلودگي رايانه هاي خود به كدهاي مخرب فوق به آدرس www.infectedornot.com مراجعه كنيد.
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن