تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812874639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به حضور زنان در بازي هاي المپيك


واضح آرشیو وب فارسی:ایران اسپورت: نگاهي به حضور زنان در بازي هاي المپيك


تهران IranSport.Net - از زماني كه يك مادر با حس افتخار به خاطر حضور پسرش در بازيهاي المپيك، در لباس مبدل مردانه در ميان تماشاچيان حاضر شد و مردان او را از صخره «تيپايون» به پائين افكندند، حضور مخفيانه زنان در ميان تماشاچيان با خطر مرگ همراه بود.
در دوران باستان ، زنان حتي به عنوان تماشاچي هم اجازه حضور در محل برگزاري رقابت ها را نداشتند.
در دور جديد بازي هاي المپيك هم كه به همت «بارون پي ير دو كوبرتن» آغاز شد، زنان اجازه حضور در اين رقابت ها را نداشتند اما تنها چهار سال بعد با راهيابي 19 ورزشكار زن به رقابت هاي المپيك، باب ورود زنان ورزشكار به اين بازي ها گشوده شد.
اكنون 2788 سال پس از برگزاري اولين مسابقات المپيك در آتن، تقريبا نيمي از ورزشكاران حاضر در اين رقابت ها را زنان تشكيل مي دهند.
سال 1988 از 160 كشور جهان 42 كشور به دلائل مذهبي از اعزام زنان به المپيك خودداري كردند. در سال 2000، 15 كشور از 199 كشور جهان بر اين امر پافشاري كردند و در دوره بعد در آتن هنوز با مسامحه با اين امر برخورد مي شد.
هنگامي كه «خوان آنتونيو سامارانش» رييس كميته اجرايي المپيك بود، تصميم بر اين شد كه تا سال 2005 ، حداقل 20 درصد از اعضاي كميسيون هاي تصميم گيرنده در عرصه ملي و بين المللي را زنان تشكيل دهند اما اين تصميم تا به امروز هم به اجرا در نيامده است.
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران اسپورت]
[مشاهده در: www.iransport.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 314]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن