تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804294943




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سقوط قيمت نفت به زير 120 دلار


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: سقوط قيمت نفت به زير 120 دلار
قيمت جهاني طلا 32 دلار افتاددنياي اقتصاد - افزايش نگراني‌ها در مورد كاهش تقاضاي نفت در بازارهاي جهاني، قيمت نفت با كاهش شش دلاري طي يك روز به كمتر از 120 دلار در هر بشكه رسيد. در حالي كه هر بشكه نفت برنت درياي شمال در ساعات ابتدايي روز گذشته در برابر بيش از 126 دلار در هر بشكه معامله مي شد در روز سه شنبه اين رقم به 44/119 دلار كاهش پيدا كرد.
قيمت نفت شش دلار در يك روز كاهش يافت
سقوط قيمت نفت به زير 120 دلار
گروه بين‌الملل- به دنبال افزايش نگراني‌ها در مورد كاهش تقاضاي نفت در بازارهاي جهاني قيمت نفت با كاهش شش دلاري طي يك روز به كمتر از 120 دلار در هر بشكه رسيد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، در حالي كه هر بشكه نفت برنت درياي شمال در ساعات ابتدايي روز گذشته در برابر بيش از 126 دلار در هر بشكه معامله مي شد در روز سه شنبه اين رقم به 44/119 دلار كاهش پيدا كرد. هر بشكه نفت سبك آمريكا در روز سه شنبه نيز به 28/120 دلار كاهش پيدا كرد.
بر اساس اين گزارش، به رغم پرداخت 100ميليارد دلار از سوي دولت آمريكا به مردم اين كشور بابت بازپرداخت ماليات‌هاي دريافتي هزينه‌هاي مصرفي در آمريكا طي ماه ژوئن 2/0درصد نسبت به ماه قبل از آن كاهش داشته است.
افزايش توليد اوپك و افزايش ارزش دلار از ديگر دلايل سقوط آزاد قيمت نفت عنوان شده است. به عقيده كارشناسان، عربستان سعودي توليد خود را به بالاترين حد طي 25سال اخير رسانده است.
بانك مركزي آمريكا اعلام كرد شاخص هزينه‌هاي مصرفي در اين كشور در 12 ماه منتهي به ژوئن 2008 به 3/2درصد رسيد. از سوي ديگر باراك اوباما، كانديداي اميدوار انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا برنامه خود را براي مبارزه با افزايش قيمت انرژي و تاثير آن بر اقتصاد آمريكا عنوان كرد. اين موضوعي است كه انتظار مي‌رود نقش مهمي ‌در انتخابات رياست‌جمهوري ماه نوامبر آمريكا و قيمت‌هاي جهاني نفت بازي كند.
اوباما در يك تغيير سياست اظهار داشت كه آمريكا براي كاهش سريع قيمت بنزين بايد 70‌ميليون بشكه نفت از ذخاير استراتژيك خود استخراج كند. وي همچنين خواستار افزايش ميزان استخراج از منابع ملي نفت خام در آلاسكا شد.جان مك كين رقيب‌جمهوري خواه اوباما نيز با تغيير مشابهي حمايت خود از استخراج منابع ساحلي جديد به عنوان بخشي از برنامه‌هاي انرژي، را اعلام كرد.اوباما در يك برنامه تلويزيوني مك كين را متهم كرد كه تحت سلطه شركت‌هاي نفتي است و اظهار داشت كه سياستمداران آمريكا سه دهه است كه در مقابله با بحران انرژي با شكست مواجه شده‌اند و مك كين نيز در اين شكست سهيم بوده است.
اين سخنان اوباما دو روز پس از تاكيد حمايت وي از طرح استقلال انرژي كه استخراج محدود از ذخاير خليج مكزيك را شامل مي‌شود، عنوان شد.ذخاير راهبردي نفت آمريكا حدود 700 ميليون بشكه براورد مي‌شود كه در منابع زير زميني تگزاس و لوئيزيانا انبار شده است. آمريكا آخرين بار در سال 2005 پس از وقوع توفان كاترينا كه موجب قطع توليد نفت در خليج مكزيك شد، از ذخاير راهبردي خود استفاده كرد.در اتحاديه اروپا نيز قيمت كالاها در اين مدت 8درصد افزايش پيدا كرد.
سقوط شاخص سهام
وال استريت روز دوشنبه در پي نگراني از تورم كه باعث سقوط قيمت نفت به پايين‌ترين حد خود ظرف سه ماه گذشته رسيده، شاهد سقوط شاخص‌هاي خود بود. ميانگين شاخص صنعتي داوجونز با 17/42 واحد يا 37/0 درصد به 15/11284واحد رسيد و اين روند در پي سقوط سهام مواد و انرژي كه خود ناشي از كاهش قيمت كالاها بود به وقوع پيوست. در معاملات ابتدايي روز گذشته شاخص داو شاهد بيش از 100 واحد سقوط بود.
ساير نمادهاي سهام كاهش‌هاي بيشتري را نيز نشان داد. شاخص استاندارد اندپورز 30500/11 واحد يا 90/0درصد سقوط كرد و به 01/1249 رسيد و شاخص نزدك با 40/25واحد افت يا 10/1درصد به 56/2285 واحد رسيد. بسياري از سرمايه‌گذاران بسيار محتاطانه با جلسه روز سه‌شنبه فدرال رزرو برخورد كردند، چون انتظار مي‌رفت اين بانك نرخ بهره را در حد دو درصد حفظ كند.
قيمت اوراق قرضه نيز در آمريكا شاهد افت بود، اما در چنين شرايطي درآمد شركت‌هاي آمريكايي براي فصل دوم هنوز در راه است. شركت سيسكو سيستم نيوز كورپوريشنز و پراكتر اند گمبل اعلام كردند گزارش‌هاي خود را از درآمدهايشان منتشر مي‌كنند. ارزش سهام سيسكو بدون تغيير در حد 99/21دلار باقي ماند، نيوزكورپوريشنز با 17 سنت افزايش به 57/14 دلار رسيد و پراكتر اند گمبل 87 سنت افزايش يافت و به 82/65دلار رسيد.
سهام اكسون موبيل 12/3دلار يا 91/3درصد سقوط كرد و به 60/76دلار رسيد و سهام شركت شورون با كاهش 51/1 دلار يا 79/1 درصد به 80/82دلار رسيد. در خارج از آمريكا شاخص بورس نيكي ژاپن سقوط 23/1درصدي را تجربه كرد. او تي‌اس‌ايي انگلستان 64/0درصد سقوط كرد و شاخص داكس آلمان 73/0درصد سقوط و سي‌اي‌سي 40 فرانسه 78/0درصد سقوط را تجربه كردند.
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن