تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805733855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«طلا» وجود سرب را در لوازم آرايش فاش مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: «طلا» وجود سرب را در لوازم آرايش فاش مي كند
* محبوبه علي پور

* زن قوطي سفيدي را از كيفش بيرون مي آورد.

اين كرم رو خانم دكتر... درست ميكنه. خودش اصلاً خارجيه. اما چند ساله به ايران اومده و در بيمارستان... كار مي كند. اين كرمها رو از جفت نوزاد مي سازه... باور كن آب روي آتيشه... سريع لكه ها رو از بين مي بره... قيمت يه قوطي اش ده هزار تومنه. بيشتر از يك سال هم مي مونه...
* حرف دوستش مدام توي گوشش مي پيچيد: «روزگار عوض شده، حالا آدمها خواسته هاي عجيب تري دارن. پسرم ميگه دوست ندارم مادرزنم پير باشه.» زن دستي به صورتش كشيد. چند خط كوچك زير انگشتش آمد. چند سال ديگر نوبت او بود كه صاحب عروس و داماد شود. بلند شد و به سراغ مجله خانوادگي رفت كه دخترش خريده بود. صفحه آگهي هاي آن پر از تبليغ هاي رنگارنگ بود، زير يك آگهي خط كشيد... كرم سفيد كننده سير... كرم ضد چروك خاويار...
* دختر با حرارت و هيجان حرف مي زد.
مامان! دوستم ميگه مامانش يه كرم حلزون گرفته كه خيلي عالي بوده. منم توي اينترنت يك تبليغ ديدم باور نمي كني، يك كرم معجزه گر رو معرفي كرده بود كه در مدت 10 ثانيه آدمو 15 سال جوونتر ميكنه... عاليه، مگه نه؟!
***
تعجب نكنيد وقتي تب «زيبا شدن» جامعه اي را زير هجوم خودش مي گيرد ديدن و شنيدن اين نمونه ها، دور از انتظار نيست. اما زماني اين تبليغ ها اهميت مي يابد كه عوارض سوء آن، سلامتي افراد را به خطر مي اندازد.
براي مثال، اخيراً در اخبار آمده بود، زن جواني در پي استفاده از رنگ مو، دچار ريزش شديد موي سر شده و با مراجعه به دادسراي جرايم پزشكي از شركت سازنده رنگ مو شكايت كرد. در ادامه همين خبر گفته شده بود، كارشناسان پس از آزمايشهايي اعلام كردند كه 85 درصد محتويات اين رنگ مو، كرم موبر بوده است!

تورم و لوازم آرايش
پيش از اين، آمارها خبر از آن داشت كه كشور ما سومين مصرف كننده لوازم آرايش در خاورميانه است، ولي با گذشت زمان اين روند نه تنها كاهش نيافت كه پيش از گذشته تشديد شد. چنانكه براساس آمارهاي ارائه شده از سوي معاون غذا و داروي وزير بهداشت، مصرف لوازم آرايشي در كشور ما طي سالهاي اخير 10 درصد افزايش يافته است حال آنكه در كشورهاي پيشرفته اين رشد، در حدود 5 تا 6 درصد مي باشد.
گرچه مطابق پژوهشهاي علمي، استفاده بيش از حد و زود هنگام لوازم آرايشي منجر به پيري زود رس پوست مي شود، اما فراواني استفاده از اين كالاها براي گروهي سودآور است. به اين ترتيب، بنابر آمار ارائه شده از سوي بانك مركزي اعلام شده كه قيمتهاي لوازم آرايشي و بهداشتي در زمستان سال گذشته 12/45 درصد افزايش داشته است. از همين رو، كشور ما با وجود بيش از 300 شركت توليدي و وارداتي ثبت شده و مصرف حدود يك ميليارد دلار از اين فرآورده، بازار پررونقي در اين حوزه دارد. اما آنچه كه نمي توان در اين زمينه انكار كرد، وجود كالاهاي تقلبي است، چنانكه دست اندركاران اين تجارت پرسود معتقدند، تا80 درصد لوازم آرايش موجود در بازار را مي توان تقلبي دانست.
به نام يكي به كام ديگري
الهه- م 26 ساله است، وي مي گويد: براساس تبليغات ماهواره اي و اينترنتي يك كرم خريدم و فروشنده تأكيد داشت كه اين كرم اصل است. من هم كه ديدم نوشته هاي آن خارجي است، متقاعد شدم. اما بعد از چند نوبت مصرف، دچار اگزما شدم.
به راستي چگونه مي توان كالاهاي تقلبي را شناخت؟
يك فروشنده لوازم آرايشي و بهداشتي در اين زمينه مي گويد: از سال 83 قرار شده تمام لوازم وارداتي بهداشتي داراي برچسب مخصوص وزارت بهداشت و درمان باشند كه روي آن تاريخ توليد، انقضا و كشور توليد كننده قيد مي شود.
وي مي افزايد: ديگر شيوه تشخيص محصولات تقلبي، توجه به بسته بندي آن است؛ چون اغلب كارگاه هاي اينگونه كالاها به دليل كاهش هزينه ترجيح مي دهند از بسته بندي نامناسب بهره مند شوند.
همچنين، قيمت ارزان را مي توان دليل ديگري دانست براي نامطلوب بودن كالا، البته در حال حاضر، قيمت بالا نيز نشان دهنده كيفيت مطلوب و مناسب محصول نيست؛ زيرا تجربه نشان داده برخي كالاهاي تقلبي با قيمتهاي كاذب عرضه شده است. بنابراين، خريدار بايد خود با دقت و باآگاهي از محل فروش معتبر خريد كند، چون بازار لوازم آرايشي آشفته تر از آن است كه فرد مغلوب نام و عنوان يك كارخانه شود.
در همين باره نيز ياسمن - ك يكي از خريداران كالاهاي آرايشي اظهار مي دارد: «استفاده از نامهاي مشابه از شگردهاي عرضه كالاهاست. براي نمونه در بازار، خريدار به دنبال محصولي خاص است كه از محصولات شناخته شده مي باشد ولي لوازم آرايشي با نام مشابه به او مي دهند و خريدار هم كه توجهي به آن ندارد، كالاي ديگري با نام نزديك به آن مي خرد كه شايد سازگاري هم با پوست فرد نداشته باشد.»

يك نكته آموزشي!
وجود سرب در لوازم آرايشي از مسايلي است كه در سلامت مصرف كننده آثار سوء دارد. از محصولاتي كه امكان وجود سرب در آن هست، رژ لبهاست. اما شما مي توانيد با يك آزمايش ساده سرب را در اين محلول تشخيص دهيد. به اين ترتيب كه مقداري از رژ را روي دست بماليد و سپس با يك قطعه طلا روي رنگ آن خراش دهيد. اگر رنگ آن به مشكي تغيير كرد مي توانيد پي ببريد كه رژ لب داراي سرب مي باشد.
همچنين تجربه نشان داده اغلب كارخانه هاي توليد كننده لوازم آرايشي براي ماندگاري بيشتر محصولات خود، از سرب استفاده مي كنند. بنابراين امكان وجود سرب در لوازم آرايشي تأكيد مي شود روزها و ماهها باقي مي ماند، بيشتر است.

مژه هاي زيبا با روغن بادام و زيتون
انواع ريمل هاي حجيم كننده، ويتامينه ضد آب و... در رنگهاي متنوع.
شما هم حتماً آگهي هاي مشابه اين را ديده ايد. آيا باور كرديد و دست به جيب شديد يا بي تفاوت گذشتيد؟
به هر حال، اين روزها «ريمل» از پرمصرف ترين مواد آرايشي كشور ماست. اين ماده از لحاظ ساختاري، از دو نوع پودري و مايع تشكيل شده است. البته، پايه اصلي ريمل هاي مايع شامل آب و روغن مي شود. بنابراين اگر ريملي پايه آن روغن باشد در برابر رطوبت و آب مقاوم بوده است و به تعبير ديگر «واترپروف» مي باشد. البته اين گونه ريمل ها به دليل دشواري در پاك شدن و نيز استفاده مستمر از آنها، سبب ريزش مژه ها مي شود. بنابراين، به هنگام پاك كردن اين ريمل بايد از آب و صابون استفاده كرد.
گرچه نوع ديگر ريمل كه پايه آن آب است نيز كاملاً بي نقص نيست و عوارضي در پي دارد؛ چون اين نوع ريمل محيط مناسبي براي رشد ميكروبها و قارچها به شمار مي آيد كه باعث عفونت در چشم مي شود. پس هر قدر ميزان مصرف بيشتر باشد، عوارض آن تشديد مي شود.
ديگر نكته اي كه در مصرف ريمل بايد به آن توجه داشت، تبليغات دروغين آن است؛ زيرا ريمل ها نمي توانند در ويتامينه كردن يا استحكام مژه ها تأثيري داشته باشد و فقط آنها مي توانند مژه ها را بلندتر و حالت دار نشان بدهند .
از همين روست كه متخصصان پوست و مو معتقدند، كساني كه مژه هاي كوتاهي دارند، مي توانند به جاي مصرف ريمل از محلول روغن بادام و زيتون استفاده كنند و به اين ترتيب با ماساژ مژه ها با اين محلول باعث بلندي و استحكام مژه شوند.

زيبايي با دوام
در سال 1998، محققان طبق پژوهشي كه بر روي 96 زن انجام دادند؛ 12 نوع كرم مرطوب كننده معمولي و 12 نوع كرم ضدچروك را بر روي پوست در گروه 48 نفره به مدت چهار هفته به كار بردند. در پايان اين دوره آزمايشي از زنان خواسته شد كه نوع كرم استفاده شده را تشخيص بدهند. جالب اينجاست كه اكثريت آنان متوجه هيچ گونه تفاوتي بين اين دو كرم نشده بودند و حتي هيچ تغييري را در پوست خود احساس نكرده بودند. در حال حاضر نيز بسياري از بانوان هزينه هاي زيادي را صرف مي كنند تا وضعيت پوستشان بهتر از قبل شود و البته نااميدانه به سراغ محصول ديگري مي روند. اين در حالي است كه بنابر پژوهشهاي علمي، مشخص شده كه بهترين دارو براي پرهيز از پيري پوست و حفظ طراوت و زيبايي آن مصرف مناسب ميوه و انواع سبزيهاست. راه ديگر نيز استفاده از كرمهاي ضد آفتاب معتبر و مشاوره با پزشك متخصص پوست است كه مي توان متناسب با نوع پوست از آن استفاده كرد.
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 415]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن