تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814220352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرانجام 3 وزير پيشنهادي به كابينه رفتند؛ رأي اعتماد جنجالي


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: سرانجام 3 وزير پيشنهادي به كابينه رفتند؛ رأي اعتماد جنجالي
گروه سياسي - مسعود بصيري: هر سه وزير پيشنهادي محمود احمدي نژاد به مجلس شوراي اسلامي ديروز موفق به كسب رأي

اعتماد از مجلس شده و به كابينه دولت نهم راه يافتند.به گزارش خبرنگار پارلماني قدس، ديروز نمايندگان مجلس با 217، 181 و 169 رأي از مجموع 271 رأي خود، به ترتيب حسيني، بهبهاني و كردان را به دولت فرستادند. اما اين رأي گيري چندان بي حاشيه نيز نبود، تا آنجا كه برخي نمايندگان در هنگام مخالفت با كردان كه مي توان گفت با جديدترين و جدي ترين مخالفتها در طول معرفي وزرا در دولت نهم روبرو شد، درخواست جلسه غيرعلني كردند تا مسايل ديگري را نيز افشا كنند.
مخالفان كردان، وي را شايسته وزارت نمي دانستند و حتي عليرضا زاكاني نماينده مردم تهران، انتخاب وي را يك خسران دانست. زاكاني و روح ا... حسينيان جدي ترين مخالفتها را ابراز كردند تا آنجا كه حسينيان مدرك دكتراي كردان و زاكاني مدرك فوق ليسانس كردان را زير سؤال بردند. به دليل طوفاني شدن، نشست ديروز در شيفت عصر نيز ادامه يافت.
در زير برخي حاشيه هاي نشست رأي اعتماد اشاره مي شود.
* شمس الدين حسيني، وزير پيشنهادي اقتصاد هيچ مخالفي نداشت و تنها موافقان درباره او صحبت كردند.
موافقان حسيني سوابق مديريتي و اجرايي او را دليل رأي مجلس به وي مي دانستند.
* موافقان و مخالفان بهبهاني، جدالي برابر داشتند؛ اما مخالفان وي بسيار سرسخت بودند تا آنجا كه علي مطهري گفت: اگر بهبهاني در دولت موقت مهدي بازرگان معرفي مي شد، بهتر بود.
وي تصريح كرد: اين افراد نبايد در پستهاي كليدي قرار گيرند؛ البته ما نمي گوييم در ديانت ايشان خدشه اي وارد است، اما متأسفانه نقاط ضعفي در ايشان وجود دارد.
محمد دهقان نيز به انجام پروژه منوريل در شهرداري تهران در زمان شهرداري احمدي نژاد اشاره كرد و گفت: اين كار توسط آقاي بهبهاني انجام شد و كارنامه موفقي از ايشان در شهرداري وجود ندارد.
دهقان بحث تعقيب كيفري بهبهاني را نيز مطرح كرد.
* موافقان وزير راه پيشنهادي دولت اما بهبهاني را گزينه مناسبي دانستند.
از جمله آقايي، نماينده مردم سلماس با اشاره به سوابق علمي گسترده بهبهاني گفت: بهبهاني داراي ديانت و تجربه است و بهترين نيرويي است كه مي تواند به عنوان وزير راه معرفي شود. مطهرزاده نيز در دفاع از بهبهاني گفت: نقطه قوت بهبهاني اين است كه مورد اعتماد رئيس جمهور، هيأت دولت، كارشناسان و مديران بخشهاي وزارت راه است.
* ديروز 6 نماينده براي مخالفت با كردان ثبت نام كردند.
* شنيده شد عليه وزراي پيشنهادي دولت شب نامه هايي بين نمايندگان توزيع شده است.
* فلاحت پيشه خواستار روشن شدن نقش بهبهاني در پروژه شكست خورده منوريل تهران شد، در عين حال از انتشار شب نامه عليه وزراي معرفي شده به شدت انتقاد كرد.
* روح ا... حسينيان در هنگام مخالفت با كردان گفت: آقاي احمدي نژاد در انتخاب و معرفي دو وزير يك بدعتي گذاشت كه اگر به همين سمت و سو برود، بايد منتظر باشيم يك روزي از وزيران رژيم گذشته بياورند و به عنوان متخصص منصوب كنند. وي افزود: اگر نشست علني نبود و شرعاً مجاز بود، وارد برخي از مسايل مي شديم.
وي گفت: كسي كه مي خواهد وزير شود، بايد فردي امين باشد.
حسينيان با ايراد به مدرك دكتراي كردان گفت: چگونه دانشگاه آكسفورد به خاطر يك رساله در باب تعليم و تربيت به شما مدرك دكتراي حقوق داده است.وي ادامه داد: ما از آقاي كردان سؤال كرديم آيا شما از رساله خود دفاع كرديد، گفتند: بله! گفتيم: شما كه انگليسي بلد نيستيد، چگونه دفاع كرديد؟ گفتند: مترجم گرفتم. البته بعد هم گفتند اشتباه كردم و خلاف گفتم. من هم سؤال كردم، شما تاكنون چطور بر مبناي دكترا حقوق گرفتيد، در حالي كه مدرك خلاف داشتيد، فرمودند من از جناب آقاي لاريجاني اجازه گرفتم.حسينيان گفت: يك شخص چگونه به خودش اجازه مي دهد با چنين مدرك تحصيلي خود را معرفي كرده و حقوق بگيرد.
* در هنگامه سخنان موافقان و مخالفان كردان، احمد توكلي خواستار برگزاري نشست غيرعلني شد، اما لاريجاني با اين درخواست مخالفت كرد. وي گفت: دوستان آزاد هستند از تريبون مطالب خود را بگويند، مردم هم محرم هستند.لاريجاني افزود: اگر كسي وزير شده است، حتماً صلاحيت دارد و اگر هم دوستان اشكالي مي بينند، بگويند.پاسخ لاريجاني با فرياد «احسنت» نمايندگان همراه شد.لاريجاني همچنين گفت: هيأت رئيسه پخش شب نامه را پيگيري مي كند.
* مطهري در مخالفت با كردان گفت: كردان نسبت به گروه خاص تعصب دارد و اين به مصلحت كشور نيست، در حالي كه وزير كشور بايد روحيه پدرانه نسبت به گروه هاي سياسي داشته باشد.وي افزود: اين جانب نمي گويم كردان به لحاظ اخلاقي فاسد است، اما امكان دارد خطايي كرده باشد كه امروز از آنها توبه كرده و از مقربان درگاه شده باشد.زاكاني هم در مخالفت با كردان، مدرك فوق ليسانس وي را زير سؤال برد و گفت: ايشان بدون داشتن مدرك معتبر، عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد نيز شده است.
* محمد جواد ابطحي كه قصد داشت در مخالفت با كردان سخن بگويد، نيز گفت: من در حال حاضر «مخافق» (!)كردان هستم.
* دفاع بروجردي و كوهكن از كردان بي ترديد در افزايش آراي وي تأثير بسزايي داشت. بروجردي با قاطعيت ، كردان را از مديران موفق نظام دانست و گفت: آيا 30 سال خدمت آقاي كردان براي امين بودن او كافي نيست؟
وي كردان را از تهمتها مبرا دانست و گفت: آقاي كردان در معرفي نامه خود به مجلس بيان كرده است كه مدرك دكتراي خود را به صورت افتخاري دريافت كرده، پس نبايد به ايشان ايراد گرفت.
وي به تدين خانواده كردان و همسايگي خود با اين خانواده اشاره كرد و گفت: فرزند ايشان حتي نماز صبح را هم در مسجد مي خواند.
* كوهكن نيز با دفاع از كردان گفت: ايشان حتي در ساري كه شهر خودش است، خانه ندارد.
* ديروز خبرنگاران اجازه ورود به راهروهاي مجلس را نيافتند.
* احمدي نژاد نيز ديروز در پايان نشست علني از وزيران پيشنهادي خود دفاع كرد و در جمله اي گفت: درباره آقاي كردان با مقام معظم رهبري صحبت كردم و ايشان گفتند، چقدر وي را مي شناسي؟ من هم توضيح دادم و گفتم از اين اشخاص هم (درباره وي) سؤال كرده ام. ايشان نيز فرمودند پس تلاش كنيد رأي بياورد.

حجة الاسلام رسايي: نشست رأي اعتماد نقطه عطفي در جريان اصولگرايي بود
نماينده طيف اصولگراي مجلس ديروز سخنان رئيس جمهور به نقل از مقام معظم رهبري در نشست رأي اعتماد به وزيران پيشنهادي دولت را در نوع نگاه نمايندگان مؤثر دانست و گفت: سخنان موافقان و مخالفان در جلسه علني، معناي واقعي اصولگرايي را نشان داد و مشخص كرد آنها با يكديگر مماشات ندارند و اگر احساس كنند اشتباهي رخ داده است صداي خود را بلند مي كنند.
به گزارش خبرنگار قدس در مجلس، حجة الاسلام رسايي نوع برخورد در نشست علني ديروز را از ويژگيهاي اصولگرايي دانست و گفت: اين گونه رفتارها براي كساني كه در مدار واقعي اصولگرايي و اصلاح طلبي حقيقي حركت نمي كنند، قابل درك نيست.
نماينده تهران افزود: نوع برخورد موافقان و مخالفان نقطه عطفي در جريان اصولگرايي بود و نشان داد آنها با لاپوشاني از مسايل رد نمي شوند.
وي ادامه داد: برخي از مخالفان از جمله آقايان مطهري و حسينيان به عنوان نمايندگان همسو و دوست دولت شناخته مي شوند و ديديم كه در صحبتهاي خود نيز تأكيد داشتند كه احمدي نژاد بهترين رئيس جمهوري است.وي در عين حال گفت: البته من با بخشي از صحبتهاي آقاي حسينيان مخالف و معتقد بودم قدري از انصاف خارج شدند كه به خودشان هم منتقل كردم.
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن