تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799425257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي قوه قضائيه : بزودي شاهد صدور كيفرخواست پرونده پاليزدار خواهيم بود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: سخنگوي قوه قضائيه : بزودي شاهد صدور كيفرخواست پرونده پاليزدار خواهيم بود
عليرضا جمشيدي با اشاره به پرونده ريزش ساختمان در سعادت آباد گفت : علت و مقصران اين حادثه در هيئت كارشناسي مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفته و تعدادي نيز در بازداشت به سر مي برند اما 4 نفر فرار كرده اند .
عليرضا جمشيدي سخنگوي قوه قضاييه صبح ديروز در نشست خبري خود با حضور خبرنگاران رسانه گفت : ظرف دو ماه آينده 1500 عنوان مجرمانه و 300 تا 400 عنوان دعاوي حقوقي زمان بندي مي شود و در اختيار مردم قرار مي گيرد .
جمشيدي افزود : هدف از اين زمان بندي اين است كه مردم بتوانند به صورت تقريبي پايان پرونده هاي خود را بدانند و قوه قضاييه هم بتواند بر زمان رسيدگي پرونده ها نظارت كند.
سخنگوي قوه قضاييه سوق داده شدن قضات به سمت رسيدگي سريع به پرونده ها را از ديگر اهداف زمان بندي عناوين مجرمانه و دعاوي حقوقي خواند.
جمشيدي با اشاره به بخشنامه مورخه 87 4 19 رييس قوه قضاييه گفت : در اين بخشنامه تاكيد شده كه براي همه اين پرونده ها بايد ظرف مدت سه ماه يا راي صادر شود و يا دليل توقف در رسيدگي به آن ها و عدم صدور راي به صورت واضح و مشخص تبيين شود.
وي با اشاره به نشست اعضاي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس با رييس قوه قضاييه گفت : در اين جلسه تعامل موثر قوه قضاييه با مجلس شوراي اسلامي در سرعت بخشي به لوايح و راهكارهاي تحقق اين هدف مورد بحث و بررسي قرار گرفت .
نحوه رسيدگي به پرونده هاي اقتصادي خبر ديگري بود كه سخنگوي قوه قضاييه اعلام كرد.
وي گفت : آيين نامه نحوه رسيدگي به پرونده هاي اقتصادي در كميسيوني كه عمدتا به رياست معاون اول قوه قضاييه و جمعي ديگر از معاونان تشكيل مي شود تدوين شده و به اطلاع رييس قوه قضاييه رسيده است .
سخنگوي قوه قضاييه ادامه داد : از اين پس جرايم اقتصادي نظير ممانعت از ركود سرمايه گذاري توقف و كاهش توليد در دادسراهاي ويژه و تخصصي رسيدگي مي شود.
جمشيدي گفت : دعواي مربوط به اعتبارات و اسناد خارجي سرمايه گذاري خارجي و مشاركت هاي تجاري در دادگاه هاي تخصصي و ويژه و با حضور افراد متخصص در اين دادگاه ها رسيدگي مي شود.
وي اضافه كرد : همچنين جرايم مربوط به اخلال در نظام بورس تباني در معاملات دولتي در دادگاه هاي ويژه در سراسر كشور مورد رسيدگي قرار مي گيرد.
سخنگوي قوه قضاييه همچنين خبر داد كه هزار نفر از 4000 نفري كه از زمان انقلاب تاكنون ممنوع المعامله و ممنوع الخروج بوده اند در تعامل با دادستاني كشور و بانك مركزي رفع ممنوعيت شده اند.
جمشيدي همچنين به اجراي حكم اعدام يعقوب ميرنهاد اشاره كرد و گفت : اتهام وي محاربه و فساد في الارض و تشكيل يك باند و همكاري با گروه عبدالمالك ريگي بوده است كه مجازات اعدام در مورد آن صادر و اجرا شد.
وي همچنين به پرونده ريزش ساختمان در سعادت آباد اشاره كرد و گفت : علت و مقصران اين حادثه در هيئت كارشناسي مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفته و تعدادي نيز در بازداشت به سر مي برند اما 4 نفر فرار كرده اند .
سخنگوي قوه قضائيه تصريح كرد : چنانچه اعتراضي به نظر كارشناسي نشود پرونده جهت صدور حكم نهايي طي دو هفته آينده به دادگاه ارسال خواهد شد.
جمشيدي همچنين از تعيين سه نفر از وزرا از سوي رئيس جمهور در ارتباط با اين پرونده خبر داد و گفت : رئيس جمهور سه نفر از وزرا را در ارتباط با بررسي اين حادثه تعيين كرده كه در حيطه اداري و زواياي پنهان اين موضوع اقدام كنند.
سخنگوي قوه قضائيه در خصوص لايحه حمايت از خانواده نيز گفت : لايحه خوبي در قوه قضائيه تنظيم شد و بايد گفت حمايت از كيان خانواده و حمايت از كودكان از نكات برجسته اين لايحه محسوب مي شود و در كل اصل لايحه بسيار جامع است اما دولت دو ماده به اين لايحه اضافه كرده كه اميدواريم با تشخيص مجلس شوراي اسلامي اگر ضرورت دارد اين دو ماده حذف شود.
وي در خصوص شايعه آزادي « علي ميكروب » و چند تن از همراهان او گفت : بر اساس گفته دادستاني اين فرد آزاد نشده و در بازداشت به سر مي برد.
جمشيدي در پاسخ به سئوالي در خصوص همكاري شيرين عبادي با فرقه بهاييت و اين كه آيا قوه قضاييه اين مسئله را مورد پيگيري قرار مي دهد يا نه گفت : درباره آينده نمي توان اظهار نظري كرد.
سخنگوي قوه قضائيه سپس از آزادي 8 نفر در پرونده پاليزدار خبر داد و گفت : از 17 نفر متهم پرونده پاليزدار در حال حاضر 9 نفر در بازداشت به سر مي برند و بقيه با صدور قرار آزاد شدند.
عليرضا جميشدي به پرونده پاليزدار اشاره كرد و گفت : خوشبختانه مجلس تاكنون همكاري خوبي در ارتباط با اين پرونده داشته و دو تن از نمايندگان نيز اطلاعات خود را در اختيار بازپرس پرونده قرار داده اند.
وي از اين نمايندگان كه تاكنون در اين پرونده همكاري لازم را داشته قدرداني كرده و ابراز اميدواري كرد كه به زودي شاهد صدور كيفر خواست اين پرونده باشيم .
خبرنگاري با اشاره به بازداشت مدير كل روابط عمومي و حوزه رياست بازرسي كل كشور از سخنگوي قوه قضاييه پرسيد كه اگر اين فرد پرونده را در اختيار پاليزدار قرار داده يا با دستور مافوق بوده و يا با توجه به برگه اي كه پاليزدار از سوي نمايندگان مجلس نشان داده است در اين رابطه توضيح دهيد كه جمشيدي پاسخ داد : بنده دليل قاضي را نمي دانم كه چرا بازداشت شده اين براساس تشخيص قاضي بوده است اگر ايشان اعتراضي دارند اعتراضش را حتما منعكس مي كند البته وي با قرار متناسب اكنون آزاد شده است .
عليرضا جمشيدي در ادامه نشست خبري خود با خبرنگاران ضمن ابراز تعجب از مفاهيم دوگانه حقوق بشر در جهان گفت : زماني كه يك مفسد محارب تروريست و محكوم به جرم سازمان يافته كه مورد وفاق جامعه جهاني است و بارها مورد رافت اسلامي قرار گرفته است به اعدام محكوم مي شود موج جو سازي و فضاسازي از سوي رسانه هاي خارجي آغاز مي شود.
سخنگوي قوه قضاييه با بيان اين كه سال گذشته حدود 19 هزار و دويست مورد عفو رهبري داشته ايم اظهار داشت : تعداد اندكي كه به آنها فرصت داده شده اما از رافت اسلامي سو استفاده كردند به مجازات اعدام محكوم شده اند.
جمشيدي تصريح كرد : وقتي حادثه دلخراش انفجار حسينيه شيراز روي مي دهد هيچ مرجع حقوق بشري آن را محكوم نمي كند اما زماني محكوم كردن صورت مي گيرد كه چند گروگانگير كه عمل آنها منتهي به شهادت چند فرد بي گناه شده است دستگير و مجازات مي شود.
سخنگوي قوه قضاييه با اشاره به اينكه مجازات اعدام مربوط به جرايم سازمان يافته و مواد مخدر بوده است خاطرنشان كرد : موارد متعددي در جرايم باندي شامل عفو رهبري شده قاضي تخفيف مجازات داده و با وجود آن كه بار اول مي شد متهم را به مجازات اعدام محكوم كرد اما اين عمل صورت نگرفت ولي فرد مورد نظر دوباره به توزيع مواد مخدر اقدام كرده است .
وي افزود : كشورهاي اروپايي بارها از اقدامات ايران در مبارزه با مواد مخدر و جرايم سازمان يافته تجليل و تكريم كرده اند و پرواضح است اگر ايران ترانزيت مواد مخدر را آزاد كند با توجه به حجم توليدات مواد مخدر در افغانستان مواد مخدر اروپا را فرا مي گيرد.
سخنگوي قوه قضاييه در ادامه سخنانش تاكيد كرد دستگاه قضايي جمهوري اسلامي ايران در سال هاي متمادي از مجامع بي طرف جهاني بارها درخواست كرده است كه وضعيت زندان ها و زندانيان و حقوق شهروندي در آن ها را با برخي كشورها مقايسه كنند.
جمشيدي اظهار داشت : اخيرا برخي قضات ايراني گزارشي از برخي از زندان هاي كشورها تهيه كرده اند كه به هيچ وجهه قابل مقايسه با زندان هاي ايران نيست .
سخنگوي قوه قضاييه با تاكيد بر رعايت حقوق شهروندي در زندان هاي ايران برچيدن سلولهاي انفرادي را نمونه اي از رعايت اين موضوع دانست .
وي همچنين گفت : اگر چه در كشور ما براي جرايم خاص مجازات اعدام در نظر گرفته شده است اما قصاص براي قتل عمد يك حكم اسلامي است و از حقوق اساسي افراد محسوب مي شود.
جمشيدي در پاسخ با سئوالي قصاص را حق خصوصي افراد دانست و گفت : دولت و حاكميت حق ندارد از اين حق گذشت كند با اين وجود دستگاه قضايي تلاش كرده است تا از طريق برخي شوراها مجازات قصاص را تبديل به ديه و حبس كند.
وي در خصوص پرونده زهرا بني يعقوب گفت : براساس نظر ديوان عالي كشور پرونده زهرا بني يعقوب به دادگستري تهران احاله شده و در حال رسيدگي است . جمشيدي در ارتباط با پرونده كودك آزاري در يكي از آسايشگاه هاي بهزيستي زنجان اظهار داشت : فردي كه اين دو كودك مورد آزار قرار داده بود بازداشت شده و ما از مسئولان بهزيستي مي خواهيم نظارت خود را بر اين مراكز جدي تر كند.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري در ارتباط با اجراي حكم سنگسار گفت : در مورد صدور حكم سنگسار براي تعدادي از افراد قابل ذكر است كه دو نفر از اينها مشمول عفو رهبري شده اما مجازات بر آن به 10 سال حبس تغيير كرده و دو مورد ديگر به شلاق تبديل شده است .
سخنگوي قوه قضائيه تصريح كرد : احكامي كه در مورد سنگسار صادر شده موقوف الاجراست .
 سه شنبه 15 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن