تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815382018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
دكتر مظاهري در سومين همايش مشروطه پژوهي "ادبيات مشروطه" :
انقلاب مشروطه يكي از پديده هاي تاثير گذار تاريخ معاصر ماست

سومين همايش مشروطه پژوهي "ادبيات مشروطه" در دانشگاه آزاد اسلامي واحد تبريز برگزار شد .
در اين همايش دكتر مظاهري ، معاون فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به تاثير گذاري انقلاب مشروطه در تاريخ معاصر گفت : تحت تاثير انقلاب مشروطيت ، انقلاب عظيمي در ساخت فكري و ذهني ملت ايران روي داد و نگرش ايرانيان نسبت به خود و محيط و جامعه اي كه در آن مي زيستند دچار تغيير گشت و دريچه هاي ذهن ايشان به روي افق هاي تازه اي گشوده شد . افق هايي كه بسياري از باور ها و ساختار هاي گذشته ايراني را دچار چالش ساخت و مفاهيم جديدي چون آزادي ، دموكراسي ، قانون ، حقوق فردي و عدات را وارد گفتمان سياسي مردم ايران كرد . همچنين دكتر مظاهري در پيامي به سومين همايش مشروطه پژوهي "ادبيات مشروطه" گفت : انقلاب مشروطه يكي از پديده هاي تاثير گذار تاريخ معاصر ماست كه حاصل تحرك ملت ايران در آستانه قرن بيستم و سر آغاز فصل جديد از تحولات سياسي اجتماعي ، فرهنگي ، ادبي در ايران است . در ادامه اين پيام آمده است : ادبيات عصر مشروطيت ايران ، ادبيات مقاومت و بيداري است ، تحت تاثير انقلاب مشروطه ادبيات ايران دچار تحول گفتماني شد . به عبارت ديگر ادبيات از حوزه حمد و ثناي شاهان به انتقاد عقل گرايانه متحول گرديد .

دبير شوراي فرهنگي منطقه ي 9 :
توسعه ي فرهنگ اسلامي در
واحد سبزوار، ستودني است

طي نامه اي از سوي سيدحسين محتشمي; دبير شوراي فرهنگي منطقه ي 9 دانشگاه آزاد اسلامي، از همت و تلاش دانشگاه آزاد اسلامي واحد سبزوار و دكتر سعيدياصل; رئيس اين واحد در توسعه ي فرهنگ اسلامي، تقدير شد.
به گزارش ايسكانيوزدر فرازهايي از اين نامه كه خطاب به رئيس واحد سبزوار نگاشته شده، آمده است:
اينك كه جنابعالي با همت والا و اعتقاد راسخ به اهميت اين جايگاه عبوديت و بندگي، اهتمام لازم را براي ساخت مسجد در آن واحد انجام داده ايد، بر خود فرض مي دانم از جناب عالي و همه ي دستاندركاران محترم آن واحد كه در اين امر مقدس مشاركت دارند، قدرداني نموده و از خداوند متعال در جوار بارگاه ملكوتي حضرت امام رضا (ع)، موفقيت هميشگي عزيزان را در خدمت به توسعه ي فرهنگ اسلامي مسئلت كنم.
اميد است با پيگيري هاي جدي كه مبذول مي فرماييد، در آينده ي نزديك شاهد افتتاح مسجد دانشگاه آزاد اسلامي واحد سبزوار در جمع استادان، دانشجويان و مسئولين باشيم.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري:
خبرنگاران مناديان و پرچمداران
آگاهي و دانايي هستند

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري ،نقش خبرنگاران را در آگاهي بخشي و رشد و توسعه ستود و افزود : خبرنگاران و صاحبان انديشه و قلم در حقيقت مناديان و پرچمداران آگاهي و دانايي و مروج حقيقت جويي و حقيقت گويي هستند.
نياز آذري فلسفه وجودي دانشگاه آزاد اسلامي را ساختن و آبادكردن جامعه و تربيت نيروي انساني متخصص ذكر كرد
دكتر كيومرث نياز آذري در آستانه روز خبرنگار در گفت و گو با ايسكانيوز رسالت خبرنگاران را بسيار سنگين و خطير دانست و تصريح كرد: خبرنگاران متعهد با بيان حقايق و ترسيم واقعيات مي توانند نقش مهمي در تصميم گيريها و تصميم سازي ها داشته باشند و از يك خبرنگار حرفه اي انتظار مي رود سرعت ، دقت و امانت را به عنوان سه عنصر اساسي در عرصه اطلاع رساني مورد توجه قرار دهد و با انعكاس درست و شفاف مشكلات و مسائل جامعه به عنوان امين مردم پيام آنان را به مسئولين منتقل كند.
وي دلبستگي هاي جناحي و سياسي را آفت مهم مسئوليت خبرنگاري دانست و تاكيد كرد: يك خبرنگار فعال و پويا مي تواند بدور از جناح بازي و سياسي بازي ها و با ارائه گزارش هاي مستند و كاربردي زمينه رشد ، توسعه و پيشرفت جامعه را فراهم كند.
دكتر نياز آذري تصريح كرد: دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري تلاش خود را براي كسب مجوز رشته هاي مرتبط با شغل خبرنگاري آغاز كرده و با پيگيريهاي لازم بزودي مجوز رشته كارشناسي مديريت فرهنگي صادر خواهد شد و انتظار هم مي رود افرادي كه علاقه مند به عرصه اطلاع رساني هستند با نگاه حرفه اي در اين حوزه قلم بزنند و مراكز دانشگاهي و آموزش عالي هم سعي كنند زمينه و بستر آموزشهاي حرفه اي را براي خبرنگاران فراهم كنند.
وي به ربع قرن تلاش دانشگاه آزاد اسلامي براي گسترش علم و دانش در سراسر كشور اشاره كرد و به ايسكانيوز گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان نماد دانايي و توانايي در كشور توانسته زمينه تحصيلات عالي را براي آحاد جامعه فراهم كند و انتظار ما از خبرنگاران عزيز اين است كه واقعيات و حقايق اين حركت عظيم و فرهنگي را به جامعه منتقل كنند و آثار فرهنگي و علمي و پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي را مورد واكاوي و تحقيق قرار دهند.
وي تصريح كرد: دانشگاه آزاد اسلامي ماندگارترين يادگار انقلاب شكوهمند اسلامي در عرصه آموزش عالي است و هم اكنون دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان منبع جوشان علم و دانش و بزرگ ترين دانشگاه حضوري جهان، افتخاري درخشان براي نظام جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شود.
نياز آذري فلسفه وجودي دانشگاه آزاد اسلامي را ساختن و آبادكردن جامعه و تربيت نيروي انساني متخصص ذكر كرد و گفت : دانشگاه آزاد اسلامي يكي از اركان اصلي آموزش و پژوهش در كشور محسوب شده و به عنوان يكي از پايه هاي مهم توسعه فرهنگي توانسته در پرتو توجه روزافزون به مقوله مهندسي فرهنگ و تدوين استراتژي، چارچوب هاي برنامه ريزي، مكانيسم هاي اجرايي و سامانه هاي نظارت و ارزيابي اقدامات شايان و ارزشمندي را در عرصه فرهنگي و آموزشي ارائه كند.نياز آذري در پايان گفت و گو با ايسكانيوز ،فرا رسيدن 17 مرداد روز خبرنگار را به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه تبريك گفت و ابراز اميدواري كرد تا خبرنگاران نيز با حركت به سوي حرفه اي شدن و رعايت اخلاق خبرنگاري ضمن افزايش سطح اعتماد جامعه و مسئولين به رسالت خطير و مهم خود به طور دقيق عمل كنند.

ثبت يك اختراع و چاپ 8 كتاب در دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرمانشاه

دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرمانشاه موفق به ثبت 1 اختراع و چاپ 8 كتاب در سال 1387 شده است .
به گزارش دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرمانشاه در سال 1387 موفق به اختراع دستگاه شمارنده و تعيين كننده تعداد بذر زنده به روش آب گرم با قابليت تنظيم دوره روشنايي و تاريكي شد . همچنين كتاب هايي با عناوين خود آموزنقشه برداري ، 10 گياه صنعتي ، واژه نامه جغرافيا و برنامه ريزي شهري ، جانوران آبزي ، جادوي حيوانات و پيش بيني ها در شاهنامه فردوسي ، سير تطور حديث شيعه در بغداد ، آمار و احتمال 1 و مرغ باغ ملكوت را به چاپ رسانده است .

آذرماه 87 در واحد دشتستان
همايش منطقه اي برق و كامپيوتر برگزار مي شود

اولين همايش منطقه اي برق و كامپيوتر به همت اداره پژوهش و ياري واحدها و قسمت هاي مختلف واحد آذرماه 87 در واحد دشتستان برگزار مي شود.
به گزارش ايسكانيوزاز كليه اساتيد صاحبنظران، دانشجويان و صنعتگران دعوت مي شود مقاله هاي خود را با محوريت الكترونيك، قدرت، مخابرات، كنترل، مهندسي پزشكي، كامپيوتر را تا تاريخ 87/6/28 به آدرس برازجان، خيابان بيمارستان مهر، دانشگاه آزاد اسلامي واحد دشتستان، اداره امور پژوهشي واحد ارسال كنند.علاقه مندان مي توانند جهت اطلاعات بيشتر به آدرس اينترنتي ir.sec2008.www مراجعه كنند.

ظرفيت خوابگاهي دانشگاه اصفهان در سال تحصيلي جديد افزايش نمي يابد

معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه اصفهان از عدم افزايش ظرفيت خوابگاهي اين دانشگاه در سال تحصيلي جديد خبر داد و گفت: بودجه اي براي احداث خوابگاه دانشجويي به دانشگاه اصفهان اختصاص نيافته است.
دكتر محمد بيدهندي در گفتگو با مهر با بيان اين مطلب افزود: 4 هزار و 800 دانشجوي دانشگاه اصفهان در خوابگاههاي دانشجويي اين دانشگاه اسكان داده مي شوند و نزديك 70 درصد ظرفيت خوابگاهي دانشگاه اصفهان به دختران اختصاص پيدا كرده است.
وي اضافه كرد: كليه دانشجويان دختر دانشگاه اصفهان كه متقاضي خوابگاه هستند و درابتدا دانشجويان روزانه در خوابگاهها اسكان داده مي شوند و در صورتي كه ظرفيت وجود داشته باشد به دانشجويان شبانه و بعد دانشجويان ميهمان خوابگاه اختصاص مي يابد اما به لحاظ رعايت مسائل اخلاقي و امنيتي و رضايت خاطر خانواده ها سعي مي شود كليه دانشجويان دختر متقاضي در خوابگاههاي دانشگاه اسكان داده شوند.
معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه اصفهان از قرارگيري خوابگاه هاي اين دانشگاه در پرديس دانشگاه اصفهان خبر داد و گفت: براي ساخت خوابگاه هاي دانشجويي جديد و افزايش ظرفيت خوابگاهي دانشگاه اصفهان در صدد جلب حمايت خيرين هستيم.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرمان :
خبرنگاران صاحبان انديشه و قلم اند

رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرمان گفت: خبرنگاران صاحبان انديشه و قلم اند و درهمه عرصه هاي مختلف عليه ظلم مبارزه و در دفاع مقدس براي اطلاع رساني از صحنه هاي جنگ به شهادت رسيدند.
دكتر منظري توكلي به ايسكانيوز ، گفت: با توجه به انفجار اطلاعات در قرن 21، اطلاع رساني يكي از راه هاي رشد و تكامل بشري است و با اين مطلب نقش خبرنگار در اطلاع رساني هويدا مي شود.
وي در خصوص تبليغات مسموم رسانه هاي غربي گفت: در شبيخون فرهنگي تنها راه مقابله دفاع فرهنگي است ولي انتظار ما از رسانه هاي داخلي با توجه به زحمات و خدماتي كه ارايه مي دهند بيشتر است.
منظري توكلي گفت: دانشگاه آزاد اسلامي در زمينه اطلاع رساني پيرامون خدمات گسترده كه داشته چندان خوب عمل نكرده و بهتر است با فعال كردن روابط عمومي در دانشگاه ها براي انعكاس خدمات در طي اين 25 سال تلاش كند.

بختياري نژاد به مهر خبر داد:
ايجاد قطبهاي علمي مشترك با حوزه هاي علميه در زمينه علوم انساني

دبير قطب هاي علمي كشور از ايجاد قطب هاي مشترك علوم انساني با حوزه هاي علمي و قطبهاي مشترك علوم دفاعي با ساير دستگاه هاي اجرايي خبر داد.
دكتر فيروز بختياري نژاد در گفتگو با مهر افزود: به دنبال اين هستيم كه بندي را در قانون مبني بر اينكه قطبها از وابستگي به برنامه ها خارج شوند و فعاليت مداومي داشته باشند ايجاد كنيم. اين بند يا به صورت اصلاح قانون وزارت علوم و يا به صورت مصوبه واحدي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي تثبيت و استمرار فعاليت قطبها به تصويب مي رسد.
وي اظهار داشت: همچنين برنامه اي براي ايجاد قطب هاي مشترك با حوزه هاي علميه قم در زمينه هاي معارف اسلامي و علوم انساني و قطب هايي با ساير سازمانها و دستگاه هاي اجرايي در زمينه هاي علوم دفاعي و انتظامي تدوين مي شود.
مدير كل پژوهشي وزارت علوم گفت: در حال حاضر 95 درصد قطب هاي علمي مورد بررسي قرار گرفته اند و از حالت اصولي به قطعي تبديل شده اند. سه قطب جديد نيز متقاضي هستند كه بررسي هاي لازم درباره آنها صورت مي گيرد.
 سه شنبه 15 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 483]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن