تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816364970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرمقاله


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: سرمقاله
يادگاران حماسه جاويد

هشت سال دفاع مقدس، يادگاران بي شماري از خود برجاي نهاده است. يكي از آنها هزاران جانبازي است كه در ميدان نبرد، غيرتشان از همه چيز افزون تر بود، سرداراني كه در دوره صلح دردشان افزون تر شد.
دوران جنگ تحميلي، روزگار فراموش ناشدني دفاع از ارزشها و آرمانهاي اسلامي و ايراني است. دوران مقاومت دلاورمرداني از اين آب و خاك كه با تمام وجود در برابر حملات و يورش هاي ناجوانمردانه دشمن تا به دندان مسلح ايستادگي كردند تا خصم متجاوز را در حسرت تسخير يك وجب از خاك مقدس ايران اسلامي بگذارند و خيال هاي خام او را نقش برآب كنند.
آنان كه در روزگاري كه حيثيت و شرف و ناموس اين سرزمين بازيچه خود خواهي دشمن گرديده بود، خود را سپر بلا كردند و تن به توفان حادثه سپردند و در معركه خون و آتش حاضر شدند تا واژه هاي شرف و غيرت را زير چرخ هاي تانك و در عمق ميادين مين معنا كنند.
در دوره اي كه گروهي مرگ را به تمسخر مي گرفتند، ترس را مچاله كرده بودند، مرداني كه اهل هيچ كجاي زمين نبودند و تمام زمين خاطرخواه يك لحظه همنشيني با آنها بود.
آن مردان خدا، عاشقاني بودند كه دنياي ديگري داشتند دنياي غريب، دنيايي كه هرچه مي كني بايد عاشقانه باشد و اين سخت ترين صورت ممكن مسئله است.
وجود آنها در ميان ما هرچند بر روي صندلي هاي چرخدار حجت را بر همگان تمام مي كند تا در مقابل جماعتي كه اهل ريا هستند بايستيم.. در نوشته هاي عارفان صاحبدل آمده است كه: خداوند را دوستاني است كه همواره در اجتماع و در بين مردم، بي هيچ ادعايي به زندگي و عبادت مشغولند، بي آنكه نامشان برجسته تر از نام هاي ديگران، بر سر زبان ها باشد آنان ناشناخته براي اهل زمين، و نام آورند براي آسمان.
روزگاراني جانبازان با شجاعت خود اين مرز و بوم را از هجمه دشمن نجات دادندوامروز نيز حضور پيكر پر از تركششان نيز اين همه خير و بركت براي جامعه كنوني دارد. لذا ما با آنها، با پاها، با دستها، با قلبهاي آنها، با صندلي هاي چرخدار و با عصاي دستان آنان پيمان مي بينديم كه حضور آنها را پاس داريم.چرا كه ملت ايران هميشه و در همه جا و در تاريخ بلندش قهرمانان نام آوري دارد كه همواره به وجود آنان مي بالد. اينان نام آوران عرصه خونين جنگ و حماسه و نبرد.
به شهادت تاريخ هيچ قومي و ملتي به اندازه ملت رشيد ايران، در دامن خودش، دلاوران حماسي، اسطوره اي و عرفاني پرورش نداده است. قهرمانان حماسه ساز ما در جبهه هاي جنگ تحميلي روحشان آكنده از فضايل نوراني و انساني بود و ملت هاي ديگر همواره اين نام آوران دنياي حماسه اسطوره و عرفان ما را ستوده اند و همواره آرزوي داشتن چنين كساني را در خيال خود پرورانده اند.
مرداني كه هشت سال در برابر يورش گسترده و همه جانبه دشمنان نور و روشنايي، ايستادگي كرده اند و مقاومتشان را نشان فرشتگان دادند، آنها فقط قهرمانان جسم نيستند، بلكه پهلوانان روح نيز مي باشند. جانبازان دلاور ما در هر جبهه اي از جبهه هاي مقدس ردپايي از خود گذاشته اند كه آثار آنها را در تمامي جبهه هاي غرب و جنوب مي توان ديد. آنها گاه در لابلاي كوه هاي سر به فلك كشيده كردستان به جست وجو و دفاع مشغول مي شدند و گاه در ميان امواج خروشان كارون و اروند، تن به طوفان دريا سپرده اند، كه حكايت شان يك تاريخ حادثه را در برابر ما آشكار مي كند.
جانبازان از مجموعه ي فداكار تشكيل شده اند; كساني كه با روحيه از محيطهاي شغلي، درسي و كاري و خانوادگي خودشان بيرون آمدند و از ابتدا به ميدان خطر رفتند و تا مرز شهادت قدم گذاشتند; منتها شهادت نصيبشان نشد و به زندگي برگشتند; ليكن با نقص جسماني، سلامت خودشان را فداي اين راه كردند.
آن چنانچه كه مقام معظم رهبري مي فرمايند" وقتي جانباز صبر مي كند، وقتي پاي خدا حساب مي كند، وقتي يك جوان نيرومند زيباي برخوردار از محسنات طبيعي، با از دست دادن پا، دست، كبد، سلامتي و محروم از بسياري از خيراتي كه انسان بر اثر سلامت جسماني از آنها برخوردار مي شود، در ميان ساير مردم راه مي رود، اما شاكر است، اما احساس سرافرازي و سربلندي مي كند كه در راه خدا كاري كرده; اين قيمت و ارزشش از شهداي ما كمتر نيست; گاهي هم بيشتر است ... جانبازان در حقيقت شهيدان زنده اي هستند كه خداي متعال اين فرصت را به آنها داده كه سالهايي از عمر خودشان را همراه با مجاهدت و آزمايش دشوار بگذرانند. اين برادر جانباز، همان برادر شهيد ماست...اينها در واقع يك حكم دارند; هر دو با همين انگيزه و با همين نيت رفتند تا در راه خدا جهاد كنند. هر دو تا مرز خطر جاني پيش رفتند، هر دو هم در معرض يك آزمايش قرار گرفتند; حالا يكي شهيد شد و از دنيا رفت و پرونده تلاش و كارش بسته شد - البته پرونده اجر و ثواب بسته نمي شود; پرونده تلاش و فعاليت و مجاهدت بسته مي شود - يكي هم زنده مانده و پرونده مجاهدت او باز است".
حال كه آنها زنده اند بايد شان و منزلت آنها را بيشتر از هر زمان ديگري پاس داشت تا به نام از خود گذشتگي براي هميشه افتخار آفرين ايران اسلامي باشند.
 سه شنبه 15 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن