تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815383529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز ساخت تونل نيايش - صدر از شهريور


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آغاز ساخت تونل نيايش - صدر از شهريور


مسير- گروه شهري:
شوراي شهر تهران در جلسه گذشته خود ميزبان معاون فني و عمراني شهردار تهران بود

به گزارش همشهري، احمد دنيا مالي، معاون فني و عمراني شهردار تهران سه‌شنبه گذشته در يكصد و چهاردهمين جلسه علني شوراي شهر تهران ضمن ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي عمراني پايتخت، از شروع به كار طرح‌ تونل نيايش - صدر، از شهريور ماه امسال خبر داد.

وي در مورد طرح‌ تونل نيايش به صدر توضيح داد: براي اجراي اين طرح يك مشاور ايراني و يك مشاور خارجي انتخاب شده است و با انتخاب پيمانكار تا پايان تير ماه سال‌جاري كار احداث تونل نيايش به صدر به طول 4كيلومتر تا شهريور ماه آغاز مي‌شود.

وي ادامه داد: حركت شرق به غرب اين طرح به شكل تونل از بزرگراه مدرس آغاز و از زير خيابان آفريقا، وليعصر و پارك ملت گذشته و به بزرگراه نيايش وصل مي‌شود.

به گفته‌ دنيا مالي در اين طرح سه لاين براي خودروها پيش‌بيني شده و در مسير غرب به شرق، بخشي از طرح، از روي زمين به بزرگراه صدر منتقل مي‌شود.

دنيامالي همچنين در ادامه صحبت‌هاي خود در مورد طرح تونل‌هاي جمع‌آوري آب‌هاي سطحي گفت: سال گذشته 26 ميليارد تومان براي احداث اين تونل‌ها در نظر گرفته شد كه اين رقم با توجه به اهميت مسئله در سال‌جاري به 100 ميليارد تومان افزايش پيدا كرد.

هم اكنون 350 كيلومتر از اين تونل‌ها ساخته شده و پيش‌بيني مي‌شود نياز به 700 كيلومتر تونل در سطح شهر تهران براي جمع‌آوري آب‌هاي سطحي داشته باشيم.

دنيا مالي همچنين در مورد آخرين وضعيت اقدامات صورت گرفته در مورد سازه‌ برج ميلاد افزود: در مورد مصالح اين بخش از طرح، مانند شيشه، به‌دليل تغييراتي در همكاري با پيمانكار با مشكل مواجه شديم و شهرداري مجبور شد پيمانكار شيشه‌هاي راس سازه را 3مرتبه عوض كند.

وي يكي از طرح‌هاي بسيار مهم عمراني شهر تهران را بزرگراه سرخه‌ حصار در محور ميدان كلاهدوز تا سه راه آزمايش عنوان كرد وادامه داد: احداث اين طرح در زمان مديريت شهري قبلي آغاز شده بود و اگر مشكلات خاصي به وجود نيايد تا مهر ماه طبق قول پيمانكار اين طرح پايان مي‌يابد.

پيگيري ساخت كانال مشترك تاسيسات

در ادامه اين جلسه، برخي از اعضاي شورا در مورد توضيحات معاون فني عمراني شهردار تهران موضوعاتي را مطرح كردند.

از جمله حمزه شكيب، رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران خاطرنشان كرد: ايمني، هزينه و سرعت انجام كار در مديريت يك طرح به‌خصوص در تونل توحيد بايد مد نظر قرار گيرد و توجه شود كه انباشت مصالح سبب كند شدن كار و افزايش هزينه‌ها مي‌شود.

وي در مورد طرح‌ تونل نيايش به صدر گفت: قبل از اينكه كلنگ اجراي اين طرح بر زمين بخورد، بايد مصوبه‌ احداث را از شورا اخذ كند تا نظرات كميسيون عمران و كارشناسان آن نيز در احداث اين تونل لحاظ شود.

شكيب در ادامه به لزوم احداث كانال مشترك تاسيسات اشاره كرد و افزود: طرح جامع براي ايجاد كانال‌هاي مشترك تهيه شده و قرار بود در سال85 احداث كانال مشترك در منطقه 22 به‌صورت پايلوت اجرا شود.

وي تصريح كرد: بايد در احداث طرح‌هاي جديد شهر تهران، احداث كانال مشترك تاسيسات نيز مد نظر قرار گيرد تا مشكلات مربوط به كانال‌هاي تاسيساتي برطرف شود.

در اين جلسه همچنين معصومه ابتكار، رئيس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران گفت: بايد ملاحظاتي در كنار طرح‌هاي عمراني داشته باشيم و مشخص شود كه در اين حوزه انسان‌گرا هستيم يا خودروگرا؛ چرا كه در حال حاضر حتي يك سي‌ام اعتبارات بخش راه به پياده‌روسازي اختصاص نيافته است.

حفظ و گسترش فضاي سبز

در جلسه گذشته شورا همچنين بررسي دو فوريت اصلاح بند الف تبصره ذيل ماده هفتم ضوابط اجرايي قانون حفظ و گسترش فضاي سبز كه در جلسات قبلي مورد بررسي قرارگرفته بود، به تصويب رسيد.

اعضاي شوراي شهر تهران همچنين يك فوريت طرح اصلاحيه مصوبه دستورالعمل مشاركت شهرداري تهران در توسعه فضاهاي ورزشي را تصويب كردند.

انتقاد از همشهري

برخي از اعضاي شوراي شهر در جلسه گذشته انتقاداتي نسبت عملكرد روزنامه همشهري داشتند. به گزارش خبرنگار ايسنا، حمزه شكيب در پايان جلسه شوراي شهر تهران، در تذكري به روزنامه همشهري، گفت: چند ماه قبل در مورد عملكرد اين روزنامه، به شهردار تهران تذكر داديم تا در اين روزنامه، به مسائل پيچيده و مهم شهري بپردازند، اما نه تنها اتفاقي نيفتاد، به عكس، وضعيت حادتر شد.

وي روزنامه همشهري را متهم كرد كه در حال حاضر، اخبار كذبي را از قول اعضاي شوراي شهر مي‌نويسد.

شكيب افزود: مسائل زيست محيطي، اجتماعي و فرهنگي زيادي در شهر تهران وجود دارد كه بايد به آنها بپردازيم؛ تا كي مي‌خواهيم به موضوعات ديگري بپردازيم و آنها را بزرگ كنيم.

وي تصريح كرد: برداشت من اين است كه شهردار تهران اصلا از اين موضوع خبر ندارد؛ اما به هرحال مسئوليت بزرگي بر دوش ايشان است و شهرداري به تنهايي نمي‌تواند همه‌ كارها را انجام دهد.

به گزارش ايسنا، مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران نيز در ادامه صحبت‌هاي شكيب گفت: من هم تعجب مي‌كنم؛ چرا كه اصل موضوع به نامه‌اي كه من نوشته بودم، برمي‌گردد.

در اين نامه، اجازه ساخت‌ساختمان بانك توسعه صادرات در اراضي عباس‌آباد گرفته شده، اما در مورد ساختمان استانداري تهران، به‌دليل اينكه زمين ساختمان مشخص شده بود، اما بودجه براي ساخت نداشت، هنوز اقدامي صورت نگرفته بود.

چمران تاكيد كرد: احداث اين دو مركز با منشور اراضي عباس‌آباد، سازگار نيست و اين موضوع به هيچ وجه به اين معني نيست كه شهرداري و شوراي شهر با فرمانداري، استانداري يا هر نهاد ديگري كشمكش دارد.

وي با يادآوري اينكه علت مخالفت شورا با اين موضوع، اين است كه اراضي عباس‌آباد، جزء فضاي تنفسي تهران است، در عين حال، ساخت و ساز در اين محدوده به‌دليل آنكه اقدامي فرهنگي نبوده، مورد مخالفت قرار گرفته است.

حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر نيزضمن انتقاد از همشهري با اشاره به جلسه هفته قبل شوراي شهر كه با حضور شهردار برگزار شد گفت: متاسفانه خبرنگار اين رسانه تنها به انعكاس نظرات شهردار تهران بسنده كرد، اما نظر اعضاي شورا ي شهر را منتقل نكرد.

شورا به تعطيلات تابستاني مي رود

اعضاي شوراي شهر تهران در جلسه روز سه شنبه دو فوريت طرح تعيين زمان تعطيلات تابستاني شوراي اسلامي شهر تهران را نيز به تصويب رساندند و به اين ترتيب شوراي شهر از 6 تا 13 مرداد به تعطيلات تابستاني مي‌رود.

در اين جلسه، موضوع تصويب يك فوريت طرح الزام شهرداري تهران به ارائه لايحه مديريت كاهش آوار و نخاله‌هاي ساختماني نيز به تصويب رسيد

تاريخ درج: 26 تير 1387 ساعت 22:16 تاريخ تاييد: 27 تير 1387 ساعت 00:49 تاريخ به روز رساني: 27 تير 1387 ساعت 00:44
 سه شنبه 15 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 267]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن