تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815634794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسوولان رسانه‌ها در خراسان جنوبي بر رفع مشكلات خبرنگاران تاكيد كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مسوولان رسانه‌ها در خراسان جنوبي بر رفع مشكلات خبرنگاران تاكيد كردند
داخلي. اجتماعي. فرهنگي. خبرنگار.

جمعي از مسوولان خبرگزاريها و مطبوعات در استان خراسان جنوبي بر لزوم توجه بيشتر به رفع مشكلات خبرنگاران تاكيد كردند.

آنان در گفتگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي از خبرنگاران به عنوان زبان گوياي مردم ياد و با اشاره به رسالت مهم خبرنگاران در بازگو كردن مسايل و معضلات جامعه تاكيد كردند مسوولان اجرايي نيز بايد خبرنگاران را در انجام وظيفه و رسالت خود، ياري دهند.

مديرمسوول روزنامه "آواي خراسان جنوبي" ضمن گراميداشت ياد شهيد صارمي و روز خبرنگار و تبريك به همه تلاشگران عرصه‌اطلاع رساني و اصحاب قلم گفت: روز خبرنگار فرصتي براي بررسي جايگاه خبرنگاران در جامعه است.

غلامرضا جعفرپور مقدم خواستار تعامل و همكاري بيشتر مسوولان با خبرنگاران در انجام وظيفه اطلاع‌رساني و رفع مشكلات صنفي و معيشتي اين قشر پرتلاش شد.

وي افزود: باتوجه به شرايط و استعدادهاي اين استان اميدواريم شاهد حضور پررنگتر صاحبان قلم و انديشه در مطبوعات استان و فراهم شدن بستر رقابت و رشد و توسعه بيشتر اين مطبوعات باشيم.

او شجاعت و پشتكار در حل مشكلات مردم را از ويژگيهاي لازم براي خبرنگار موفق دانست و از جوانان علاقه‌مند به حرفه روزنامه‌نگاري و خبرنگاري خواست مطالعه تخصصي خود را در اين زمينه افرايش دهند.

وي همچنين اظهاراميدواري كرد مشكل مسكن خبرنگاران استان درآينده نزديك حل شود.

سرپرست نمايندگي خبرگزاري فارس در خراسان‌جنوبي هم گفت: يكي از مولفه‌هاي اساسي توسعه فرهنگي گسترش آگاهيهاي عمومي در جامعه است كه خبرنگاران در بوجود آوردن آن نقش اساسي و مهمي ايفا مي‌كنند.

احسان مداح افزود: اگر مردم و مسوولان از واقعيتهاي موجود و چشم اندازهاي آينده آگاه نباشند قطعا توسعه پايدار در جهت مصالح ملت و كشور اتفاق نخواهد افتاد.

وي گفت: خبرنگار مي‌تواند با بيان واقعيتها، تحليل روشن بينانه، نقد منصفانه و عمل صادقانه، جامعه را به سوي تعالي پيش ببرد.

او افزود: اگر مي‌خواهيم نظام جمهوري اسلامي را به عنوان الگوي حكومت اسلامي در زمينه‌هاي مختلف به دنيا معرفي كنيم و پيشينه غني خود را بشناسيم بايد به مقوله خبر و خبرنگاري توجه كنيم.

وي نبود خبرنگاران حرفه‌اي و فضاي نقد و عدم ارايه سرمقاله‌هاي جهتدار و تاثيرگذار را از مهمترين آسيبهاي رسانه‌اي و مطبوعات اين استان دانست.

او همچنين نبود امنيت شغلي و ديد رسانه‌اي مسوولان را از ديگر مشكلات جامعه خبري در خراسان جنوبي ذكر و بيان كرد: بيشتر خبرنگاران و جامعه خبري استان به صورت حق‌التحرير و برخي نيز بصورت افتخاري فعاليت مي‌كنند كه اين شيوه نمي‌تواند آنان را علاقه‌مند به كار نگهدارد.

وي گفت: علاوه برآن برخي مسوولان اجرايي استان خبرنگاران را افرادي مزاحم مي‌دانند و گاهي برخوردهاي ناشايست با آنان دارند.

مديرمسوول روزنامه "بيرجند امروز" هم در گفتگو با ايرنا كاهش انتقادپذيري را از مشكلات خبرنگاران ذكر و بيان كرد: برخوردهاي غيرمنطقي برخي مسوولان موجب شده روزنامه‌ها و خبرنگاران دچار نوعي خودسانسوري شده و نتوانند رسالت خود را در بيان واقعيات به درستي انجام دهند.

محمود حيدي افزود: جايگاه خبرنگاران هنوز به درستي شناخته نشده و برخي مسوولان به نقش اطلاع رساني و رسالت خبرنگار و رسانه پي‌نبرده‌اند لذا همكاري لازم را با خبرنگاران ندارند.

او گفت: اين استان هم‌اكنون باداشتن چندين روزنامه، هفته‌نامه و ماهنامه وضعيت خوبي نسبت به گذشته پيدا كرده اما به علت كمبود نيروي متخصص و امكانات، مطبوعات استان از نظر كيفي دچار مشكلاتي هستند.

وي اظهار اميدواري كرد با حمايت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و خانه مطبوعات، برگزاري دوره‌هاي تخصصي روزنامه‌نگاري و جذب نيروهاي متخصص روز به روز شاهد ارتقا كيفيت كار مطبوعات در خراسان جنوبي باشيم.

سرپرست دفترسرپرستي روزنامه خراسان در اين استان هم گفت: توقع خبرنگاران از مسوولان خراسان جنوبي، همكاري و سعه‌صدر است.

عبدالله هادي‌نيا افزود: البته برخي مسوولان همكاري خوبي با خبرنگاران در ارايه مطالب لازم براي اطلاع‌رساني دارند كه اين امر موجب دلگرمي است.

وي خودداري از ارايه مطالب و اخبار و دعوت نكردن ازبرخي خبرنگاران براي حضور در نشستها و مصاحبه‌هاي مطبوعاتي را نمونه‌اي از موضوع‌گيري برخي از مسوولان ذكر كرد.

او بر همكاري روابط عمومي ادارات با مطبوعات و خبرگزاريهاي استان تاكيد كرد.

وي همچنين داشتن صداقت، احساس مسووليت، اطلاع رساني صحيح و به موقع را از انتظارات مردم از خبرنگاران دانست و گفت: خبرنگار بايد با درنظر گرفتن خواسته‌هاي به حق مردم در جهت مصالح آنان، كشور و فرهنگ عمومي ايفا نقش كند.

او توجه به مشكلات حقوقي خبرنگاران را ضروري دانست و افزود: اگر خبرنگار دغدغه حق‌الزحمه و مشكلات معيشتي را داشته باشد نمي‌تواند به درستي رسالت خود را به انجام برساند.

وي نداشتن مسكن را از مهمترين مشكلات خبرنگاران در خراسان جنوبي ذكر و بيان كرد: مسوولان تعاوني مسكن خبرنگاران و خانه مطبوعات بايد پيگيريهاي جديتر در اين زمينه داشته باشند.

مديرمسوول خبرگزاري ايسنا در خراسان جنوبي نيز گفت: در دنياي امروز كه عصر ارتباطات و رسانه‌ها نام گرفته و رسانه‌ها با سرعت غيرقابل تصوري در حال توسعه و گسترش هستند نقش خبرنگاران و توليدكنندگان خبر و پيام بطور قطع نقش اساسي و تعيين‌كننده و تاثيرگذار است.

سيد روح‌الله هاشمي با بيان اينكه برخي هنوز خبرنگاري را به عنوان يك حرفه نمي‌شناسند افزود: اين در حالي است كه خبرنگاران با از خودگذشتگي آرامش و آسايش خود را براي انجام وظيفه و تامين اخبار و اطلاعات مورد نياز مردم فدا مي‌كنند و بعضا در راه بيان واقعياتي كه گاهي براي برخي تلخ تلقي مي‌شود، سختيها و مرارتهاي بسيار را تحمل مي‌كنند.

وي گفت: آزادي اختيار، عدم وابستگي جناحي، استقلال حرفه‌اي، امنيت شغلي، تعهد و تخصص از شرايط لازم براي خبرنگاران است.

او دغدغه معاش را يكي از مهمترين دلمشغولي‌هاي اصحاب رسانه ذكر كرد و افزود: اغلب بديهي‌ترين اصول قانون كار در برخي روزنامه‌ها رعايت نمي‌شود.

وي همچنين گفت: خبرنگاران نقش تاثيرگذار در جامعه دارند لذا بايد با واقع‌بيني وقايع اجتماعي را همراه با صداقت منعكس كنند.

رييس سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي در خراسان جنوبي نيز گفت: خبرنگار به عنوان زبان گوياي مردم و بازوي توانمند مسوولان اجرايي، نقش مهمي در افزايش آگاهي مردم و مسوولان، روشنگري، رفع مشكلات و توسعه فرهنگي جامعه دارد.

حسين مقدم افزود: به همين سبب رفع مشكلات خبرنگاران در راستاي افزايش توان خدمت رساني آنان ضروري است.

وي گفت: خبرنگاران مي‌توانند امين و ياور مسوولان باشند لذا رعايت حرمت خبرنگاران، داشتن سعه‌صدر بيشتر، انتقادپذيري آنان و تعامل بيشتر با خبرنگاران، اين سربازان جبهه فرهنگي را در انجام رسالت خويش، مقابله با شبيخون فرهنگي دشمن و دفاع از ارزشهاي ديني و فرهنگي نظام جمهوري اسلامي ياري خواهد داد. ك/‪۴‬
 سه شنبه 15 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 228]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن