تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820974050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دادستان كل كشور: راه حيات طيبه و جهاد در راه قرآن به بركت انقلاب اسلامي براي مسلمانان باز است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: دادستان كل كشور: راه حيات طيبه و جهاد در راه قرآن به بركت انقلاب اسلامي براي مسلمانان باز است
گروه سياسي: به بركت امام و انقلاب اسلامي راه حيات طيبه قرآني و جهاد در راه قرآن براي مردم ما و تمام مسلمانان جهان باز است.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، آيت‌الله دري‌ نجف‌آبادي، دادستان كل كشور امروز سه‌شنبه 15 مردادماه از خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) بازديد به عمل آورد و در پايان بازديد از اين خبرگزاري در جمع كاركنان سازمان فعاليت‌هاي قرآني و خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) حضور يافت و با تبريك فرارسيدن اعياد شعبانيه اين ماه را گرامي داشت.

وي در اين جمع اظهار كرد: قرآن كريم، يادگار هميشه جاويدان پيامبر اكرم(ص) بوده و وجود رسول مكرم اسلام به بركت قرآن، رسول‌الله شده است، پيامبر بسيار باعظمت و اولين شخصيت عالم وجود است اما آنچه پيغمبر را پيامبر كرده، قرآن است، قرآن بر قلب پيامبر نازل شد؛ «وَإِنَّكَ لَتُلَقَّى الْقُرْآنَ مِن لَّدُنْ حَكِيمٍ عَلِيمٍ » اين القاي سبوحي، قدوسي، جبروتي ملكوتي مافوق همه است و تا وقتي به قلب پيامبر نازل نشده بود پيامبر مدعي نبود و گرچه منزه‌ترين، شريف‌ترين، امين‌ترين و عارف‌ترين انسان زمان بود ولي تا زماني كه قرآن نازل نشد پيامبر ادعايي نداشت و پس از چهل سالگي با نزول «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ » مدعي نبوت شد و هر جا در دوره‌اي ايشان نگراني زياد داشت به هر كيفيتي وحي بر قلب پيامبر نازل نمي‌شد.

آيت‌الله دري‌ نجف‌آبادي با اشاره به اينكه خداوند با حساس‌ترين برخورد به پيامبر مي‌گويد «اگر پيامبر كوچكترين تخطي بكند شاهرگ حياتيش را قطع مي‌كنيم» تصريح كرد: اگر كسي مي‌خواهد قرآن را بشناسد بايد آن را از خود قرآن و سخنان پيامبر بشناسد.

وي يادآور شد: خوشبختانه به بركت امام راحل(ره) و انقلاب اسلامي زمينه براي گسترش فرهنگ اسلامي در جامعه ما و ديگر جوامع اسلامي و بشريت فراهم شده و روزبه‌روز شاهد رشد و توسعه و بركات اين كتاب نوراني و مقدس هستيم.

دادستان كل كشور در اين بازديد شرايط فلسطين را مورد رصد قرار داد و گفت: طي ارزيابي نيم‌قرن اخير فلسطين درمي‌يابيم كه تا وقتي فرهنگ قرآني در لبنان و فلسطين احيا نشد، فلسطينيان همواره در هر درگيري جاي يك قدم صدها قدم عقب‌نشيني مي‌كردند، ولي از زماني كه رويكرد فلسطين و لبنان به قرآن، انقلاب اسلامي و آرمان‌هاي شهدا و كربلا قرار گرفت، سرنوشت برگشت و روز شكست و افول اسرائيلي‌ها فرا رسيد و خوشبختانه گام به گام عقب‌نشيني و ذلت اسرائيل را انسان مشاهده مي‌كنيم.

وي در ادامه افزود: از زماني كه جريانات اسلامي و اعتقادي پيش آمده و شهادت و مرگ براي آنان حل شده اين وضعيت پديد آمده كه البته آنان اين روحيه را از انقلاب اسلامي و قرآن الهام گرفته‌اند، اگر اسلام و قرآن نبود اين حركات به صورت فردي بود نه يك مكتب و جريان.

دادستان كل كشور بيان كرد: قرآن كريم مي‌فرمايد «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏اند مرده مپندار بلكه زنده‏اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‏شوند.

آيت‌الله دري نجف‌آبادي اضافه كرد: مرگ در راه خدا اينقدر افتخارآفرين است؛ خدا به بركت امام و انقلاب اسلامي راه حيات طيبه قرآني و جهاد در راه قرآن را براي ما باز كرده است.

وي در ادامه با تأكيد بر اين رسالت مهم متذكر شد: بايد در درجه اول، حوزه‌ها و دانشگاه‌هاي ما اين مسئوليت را بپذيرند و خوشبختانه ايسنا و ايكنا اين مسئوليت را در دانشگاه‌ها عملي ساخته‌اند و بايد با جديت آن را دنبال كنند كه هر چه با جديت بيشتر اين راه دنبال شود و ارتباط بيشتري با دانشگاه‌هاي ملي و جهان اسلام برقرار كنيم موفق‌تر خواهيم بود و اين كار بسيار ارزشمندي است.

آيت‌الله دري‌ نجف‌آبادي خطاب به بخش‌هايي از اين سازمان كه كارهاي پژوهشي، علمي و تحقيقاتي انجام مي‌دهند تأكيد كرد: با يك كانون صد در صد قابل اطمينان ارتباط داشته باشيد و حتماً يك كانون نوراني و كارآمد قرآني از شما پشتيباني كند تا خلأيي در كار شما نباشد و ايكنا بتواند به هر كيفيت در آينده گام بلندي بردارد.

وي در ادامه به اين مخاطبان توصيه كرد: از اساتيد شايسته در مواردي كه لازم است استفاده كنيد و بهره‌برداري لازم را از فرصت ماه رمضان داشته باشيد و در دانشگاه‌ها نيز دفاتري را ايجاد كنيد.

آيت‌الله دري ‌نجف‌آبادي در بخش ديگر سخنان خود به قصص قرآني از جمله قصه حضرت يوسف اشاره كرد و گفت: اين سوره سراسر درس زندگي در ابعاد مديريتي، صنعتي و ديگر زمينه‌هاست؛ چقدر قرآن عفيفانه و كريمانه از كنار موضوع اين داستان مي‌گذرد، هر چه حيا و عفاف، عصمت و تقواست در اين سوره بروز مي‌يابد «لَوْلا أَن رَّأَى بُرْهَانَ رَبِّهِ».

دادستان كل كشور با اشاره به ساخت سريال حضرت يوسف خاطرنشان كرد: آقاي سلحشور سال‌ها پيش براي ساخت اين سريال با من ملاقاتي داشت و بيان كرد كه برخي آقايان آماده همكاري با ما در اين فيلم هستند ولي تنها بودن چند شخصيت كافي نيست؛ آيا قابل تأييد است كه در اين سريال نشان دهيم حضرت يعقوب دو خواهر را با هم و همزمان به عقد خود درآورده است. واقعا كدام فيلم‌ساز هنرمندي هست كه بتواند يوسف‌گونه اين پرده قرآني را با اين عظمت نشان ‌دهد.

وي در ادامه تصريح كرد: در جامعه امروزي ما دو فرهنگ متفاوت وجود دارد يك فرهنگ، فرهنگ يوسفي و عفاف و حضرت فاطمه و سيدالشهدا و در سوي ديگر فرهنگ غرب، آمريكا، اسرائيل و هاليوود است كه دلشان نمي‌خواهد جوانان ما غيرتي داشته باشند و دانشگاه‌هاي ما عفيف باشند، آنان مي‌خواهند ما هم تحت‌تأثير انديشه‌ها و فرهنگ غلط آنها به جاي يك دنياي آكنده از ارزش‌هاي اسلامي، محبت، معرفت و عواطف انساني به روابط نامشروع دچار شويم.

آيت‌الله دري‌نجف‌آبادي در پايان ابراز اميدواري كرد كه اعضاي اين سازمان با هوشياري و اعتقادي كه دارند بتوانند با آمادگي بيشتر و با كمال صلابت امنيت صحت و عفت راه را ادامه دهند و براي ديگر جوانان نيز الگوسازي نمايند.
 سه شنبه 15 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن