تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820284810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره هنرهاي تجسمي جوانان كشورهاي اسلامي در گلستان برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جشنواره هنرهاي تجسمي جوانان كشورهاي اسلامي در گلستان برگزار مي‌شود
فرهنگي. جشنواره . هنرهاي تجسمي
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان در دومين نشست خبري خود در سال ‪ ۸۷‬از برگزاري پانزدهمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي جوانان كشورهاي اسلامي براي اولين بار در گلستان خبر داد.

دكتر غلامرضا منتظري روز سه شنبه در نشست خبري با خبرنگاران گفت: تاكنون چهارده دوره باعنوان جشنواره تجسمي جوانان دركشور برگزار شده است، اما هنگامي كه طرح اين جشنواره به استان ما ارايه شد تلاش كرديم تا در آن تغييراتي را به وجود آوريم و پانزدهمين دوره را با شيوه‌اي جديد برگزار كنيم.

به گزارش ايرنا وي مهمترين تغيير را بين‌المللي كردن جشنواره دانست و افزود: برگزاري جشنواره به صورت بين‌المللي براي اولين بار است كه در كشور انجام مي‌شود.

وي با بيان اينكه جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي جهان اسلام اولين جشنواره از نوع خود در كشور به شمار مي‌رود ،تصريح كرد: اين جشنواره ويژه جوانان ‪ ۱۶‬تا پايان ‪ ۲۵‬سال است كه از چهارم تا هشتم شهريورماه جاري در گلستان برگزار مي‌شود.

به گفته وي، از هر استان هفت هنرمند برجسته و در مجموع بيش از ‪ ۲۰۰‬هنرمند از سراسر كشور در اين جشنواره حضور مي‌يابند و همچنين حدود ‪ ۴۰‬هنرمند در رشته هنرهاي تجسمي از كشورهاي ديگر به ويژه كشورهاي عضو اكو، كشورهاي عربي و نيز شماري از ايرانيان مقيم خارج از كشور در اين جشنواره شركت مي كنند.

مدير كل ارشاد اسلامي گلستان در ادامه با اشاره به موضوعات و محورهاي جشنواره يادآور شد: فراخوان محورهاي اين جشنواره با عناوين قرآن كريم به عنوان محور جهان اسلام، جلوه‌هاي نماز و نيايش (به مناسبت نزديكي ماه مبارك رمضان )، بحث انتظار (به علت نزديكي ماه شعبان و ولادت حضرت صاحب الزمان )، و نيز جلوه‌هاي حج است.

به گفته وي، انتفاضه، همدلي و همراهي، پيامبر اعظم (ص )، شكوفايي و خلاقيت ، جلوه‌هاي زيباي طبيعت استان ديگر محورها بوده كه در بخش بين‌الملل موضوعات به زبان‌هاي مختلف از سوي امور بين‌الملل وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي ارائه شده و در بخش داخلي نيز آيين نامه و دستورالعمل جشنواره براي تمامي استان‌ها فرستاده شده است.

وي مهلت شركت در جشنواره را تا بيست و پنجم مردادماه دانست و با اشاره به چگونگي اجراي آن افزود: اين جشنواره به طور متمركز در تالار فخرالدين اسعد گرگاني و محوطه‌هاي دروني و بيروني آن انجام مي‌شود.

وي اضافه كرد: براي بهتر برگزار شدن جشنواره برنامه‌هايي چون برگزاري نمايشگاه و كارگاههاي آموزشي در خود تالار و همچنين كارگاههايي در تالاب آلماگل در نزديكي مرز اينچه برون، ساحل بندرگز و روستاي زيارت براي هنرمندان گذاشته مي‌شود تا جاذبه‌هاي ديدني و فرهنگي استان نيز در معرض ديد و استفاده هنرمندان علاقه مند قرار گيرد.

دكتر منتظري همچنين از رايزني و احتمال حضور شخصيت‌هايي چون دكتر صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد، متكي وزير امورخارجه، نمايندگي فرهنگي سازمان اكو و نيز اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس در مراسم افتتاحيه و اختتاميه خبر داد و گفت: در اين مراسم موسيقي سنتي استان و نيز سرودهايي با نام ايران هستاي كاري از گروه كر گنبد و سرود انتظار از شهرستان گرگان براي علاقه مندان اجرا مي‌شود.

به گفته وي برپايي چادر ويژه اقوام و نمايشگاه هنرهاي تجسمي درآن همراه با موسيقي سنتي و مقامي استان كه در جلوي تالار فخرالدين اسعد گرگاني برگزار مي‌شود و تجليل از پيشكسوتان هنرهاي تجسمي كشور از ديگر برنامه هاي درنظر گرفته شده درپانزدهمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي جوانان كشورهاي اسلامي مي‌باشد.

وي افزود: طراحي، نقاشي، رنگ روغن روي بوم، ارتباط تصويري پوستر، مجسمه سازي گچ و گل، كاريكاتور، نگارگري و مينياتور، خوشنويسي برخي از بخش‌هاي اين جشنواره است.‪۵۷۹/۶۰۱/۷۴۶۳/۵۰۶‬
 سه شنبه 15 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن