تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815699152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاشيه‌هاي راي اعتماد به 3 وزير پيشنهادي بهره نمايندگان از شب‌نامه‌هاي گزينشي و گلايل‌هاي سفيد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حاشيه‌هاي راي اعتماد به 3 وزير پيشنهادي بهره نمايندگان از شب‌نامه‌هاي گزينشي و گلايل‌هاي سفيد
خبرگزاري فارس: با اينكه هيچ كدام از نمايندگان مجلس رويت شب‌نامه‌هاي توزيع شده را تائيد نمي كردند اما از محتواي آن خبر داشتند. به قول نماينده اردبيل اين شب‌نامه‌ها توسط جنبش‌ها ! توزيع شده است.


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي براي بررسي صلاحيت سه وزير پيشنهادي احمدي‌نژاد در دو نوبت صبح و عصر حاشيه‌هاي خواندني داشت كه از جمله آنها درخواست احمد توكلي و الياس نادران نمايندگان تهران از علي لاريجاني رئيس مجلس هشتم براي غيرعلني شدن جلسه جهت بررسي صلاحيت علي كردان گزينه پيشنهادي رئيس جمهور براي تصدي وزارت كشور بود كه با مخالفت مواجه و جلسه در فضايي عادي برگزار شد.
* رئيس جمهور به همراه معاون اول و معاون حقوقي پارلماني خود ساعت 25/8 صبح براي دفاع از وزراي پيشنهادي اقتصاد، راه و كشور وارد مجلس شد و مورد استقبال محمدرضا باهنر و محمدحسن ابوترابي فرد نواب رئيس مجلس قرار گرفت و دقايقي بعد جمعي از وزرا و مسئولان دولتي نيز به آنها پيوستند.
* هنگام ورود محمود احمدي‌نژاد به همراهان او به صحن علني خانه ملت، لاريجاني در حال قرائت تذكرات مطلوب نمايندگان ملت به مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي بود و از اين رو ورود رئيس جمهور و همراهان او را با تاخير خير مقدم گفت و از سوي ديگر نيز فرصت در اختيار نمايندگان قرار گرفت تا ضمن خوش و بش با دولتي‌ها دور آنها حلقه زده و دقايقي با يكديگر گفت‌وگو كنند.
* روي ميز كار نمايندگان ملت به مناسبت ميلاد با سعادت امام‌حسين (ع) امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) شاخه‌هاي گل گلايل سفيد قرار گرفته بود و لاريجاني در آغاز جلسه علني امروز با اشاره به اين گلها، ميلاد اين سه بزرگوار را به ملت و نمايندگان آنها در نهاد قانونگذاري، تبريك گفت.
* مصطفي كواكبيان نماينده سمنان نخستين نماينده اي بود كه پس از قرائت تذكرات مكتوب توسط رئيس جلسه خواستار ارائه تذكر به منوچهر متكي وزير امور خارجه كه در جلسه امروز نيز حضور نداشت، شد و از وي درباره علت عدم وجود نامبرده در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس جهت پاسخگويي به سوال خودش سوال كرد و لاريجاني پس از استماع تذكر نماينده مذكور كه فضا را براي تذكر ديگر نمايندگان فراهم كرده بود از آنها خواست از ارائه تذكر تذكر صرفه‌نظر كنند تا جلسه راي اعتماد به وزرا آغاز شود.
* امروز خبرنگاران زيادي از رسانه‌هاي مختلف، داخلي و خارجي براي پوشش جلسه مربوط به راي اعتماد به وزاري پيشنهاد اقتصاد، راه و كشور در مجلس حضور داشتند كه نشانگر اهميت و حساسيت اين جلسه بود.
* رئيس جمهور در آغاز مراسم راي اعتماد به وزراي اقتصاد، راه و كشور ده دقيقه سخن گفت و پس از او موافقات و مخالفان پشت تريبون قرار گرفتند تا به ارائه ديدگاههاي خود درباره علي كردان وزير پيشنهادي كشور، شمس‌الدين حسيني وزير پيشنهادي اقتصاد و حميد بهبهاني وزير پيشنهادي راه بپردازند.
* جلسه راي اعتماد به وزراي پيشنهادي احمدي ‌نژاد با بررسي صلاحيت حسيني گزينه پيشنهادي براي تصدي وزارت امور اقتصاد و دارايي آغاز شد اما اين وزير هيچگونه مخالفي نداشت و كساني كه براي سخنراني ثبت‌نام كرده بودند موافقان وزارت او بودند و هيات رئيسه مجبور شد براي ساماندهي وقت نطق نمايندگان مذكور، اقدام به قرعه كشي كند كه براساس قرعه كاظم دلخوش نماينده صومعه سرا و مخبر كميسيون بررسي طرح دولت در زمينه تحولات اقتصادي در موافقت با وزارت حسيني به عنوان اولين ناطق پشت تريبون قرار گرفت.
* شلوغي جلسه علني امروز مجلس به دليل بررسي صلاحيت سه وزير پيشنهادي رئيس جمهور بصورت همزمان كه سبب شده بود جمعي از معاونين وزرا و تعداد زيادي از مسئولين دولتي حضور داشتند سبب شد نمايندگان بصورت مكرر درباره رعايت نظم از رئيس جلسه تذكر بگيرند و كار به جايي رسيد كه وزير پيشنهادي اقتصاد مجبور شد براي آغاز سخنان خود ده دقيقه پشت تريبون منتظر بماند.
* علاوه بر تعداد زيادي از معاونين وزارت اقتصاد، راه و كشور، تعداد زيادي از دوستان وزراي پيشنهادي رئيس‌جمهور در جلسه امروز حضور داشتند و در محل جايگاه مخصوص تماشاگران استقرار يافته‌ بودند.
* برخي وزرا اندكي پس از ورود براي گفت‌وگو با نمايندگان به ميان آنها رفتند و حتي تعدادي از آنها بالاجبار بر روي زمين نشسته بودند و در حال رايزني با مجلسي‌ها بودند كه با تذكر رئيس جلسه بر روي صندلي‌هاي خود قرار گرفتند.
* هنگاميكه مخالفان كردان به طرح مسائل گوناگون درباره عملكرد گذشته وي پرداختند تلويزيون‌هاي بزرگ داخل صحن علني مجلس، تصاوير وزير پيشنهادي كشور را كه در كنار محمدرضا رحيمي معاون حقوقي و امور مجلس رئيس‌جمهور نشسته و با او در حال گفتگو بود نشان مي‌دادند.
* احمدي‌نژاد پس از دفاع از كردان، حسيني و بهبهاني؛ گزينه‌هاي پيشنهادي خود براي تصدي وزارتخانه‌هاي كشور، اقتصاد و راه، مجلس را ترك كرد تا به برخي كارهاي دولتي برسد و بار ديگر براي نوبت عصر خود را به مجلس برساند تا دفاع آخر را نيز از منتخبان خود داشته باشد. لاريجاني نيز پس از رئيس جمهور در هنگام سخنراني وزير پيشنهادي اقتصاد، جلسه را ترك كرد و بار ديگر در جلسه راي اعتماد وزرا حضور يافت كه در اين فاصله ابوترابي سكان‌ هدايت مجلس را در دست گرفت.
* از جمله مخالفين كردان، علي مطهري نماينده تهران بود كه در سخنان خود تاكيد كرد: گرچه قصد ندارم بگويم وزير پيشنهادي كشور فاسد اخلاق است اما شايد در گذشته كارهايي كرده كه اكنون از آنها توبه نموده و از مقربان درگاه شده است.... كه اين جمله وي با اعتراض نمايندگان اردبيل و قائم‌شهر و كوچك‌زاده نماينده تهران مواجه شد و براي لحظاتي فضاي مجلس ناآرام شد.
* هنگاميكه روح‌الله حسينيان نماينده تهران در مخالفت با وزارت كردان اظهار داشت: مي‌ترسم شرايطي فراهم شود كه مذهبي‌ها حكومت را دو دستي به كساني تحويل دهند كه 8 سال به ارزشها حمله كردند و باعث خون‌دل خوردن اصولگرايان شدند، كواكبيان در تذكري اعتراض‌آميز، او را خطاب قرار داد و گفت معلوم نيست كه تو مخالف وزيري يا مخالف گذشته و حسينيان نيز در پاسخ به او گفت: شما كه 8 سال شعار آزادي سر داديد 2 دقيقه‌ام هم اينجا تحمل كنيد.
كواكبيان عضو فراكسيون اقليت مجلس در اعتراض به بخشي از سخنان حسينيان از رئيس مجلس خواست كه اجازه ندهد نمايندگان موافق و مخالف وزراي پيشنهادي رئيس جمهور، خارج از دستور صحبت كنند كه لاريجاني پاسخ داد هر وقت لازم باشد بنده به دوستان تذكر مي‌دهم اما ظاهراً شما حالت ولايت بر من داريد كه اين جمله خنده حضار را در پي داشت.
*در خلال جلسه علني امروز، احمد توكلي و الياس نادران نمايندگان تهران با استناد به ماده 69 آيين‌نامه داخلي مجلس خواستار اضطراري تشخيص دادن جلسه رأي اعتماد به وزرا به منظور برگزاري آن به صورت غيرعلني شدند كه اين مسئله با مخالفت لاريجاني و البته برخي نمايندگان از جمله رضا عبداللهي نماينده ماهنشان و سيدرمضان شجاعي كياسري نماينده ساري مواجه شد.
لاريجاني در مخالفت با پيشنهاد نمايندگان تهران گفت: از ماده 69 برمي‌آيد كه در موارد اضطراري و بحراني بايد جلسه را غيرعلني كرد اما بررسي صلاحيت وزرا امنيت ملي را مخدوش نمي‌كند و اگر منظور اين است كه مطالبي درباره سوابق وزراي پيشنهادي قرار است مطرح شود كه شايد به‌گونه‌اي ديگر باشند بايد بگوييم كه جمهوري اسلامي بيدي نيست كه بر اثر اين بادها بلرزد.
توكلي در پاسخ به اظهارات لاريجاني و البته تذكر كواكبيان به او كه نيازي به برگزاري جلسه مجلس به صورت غيرعلني نمي‌ديد قصد سخن گفتن داشت و حتي فرياد زد اجازه دهيد براي كواكبيان كه فارسي بلد است بار ديگر آيين‌نامه را بخوانم اما لاريجاني از او خواست جلسه را برهم نزند و تأكيد كرد بنده خودم به اين مسائل پاسخگو هستم.
هنگاميكه دو تن از نمايندگان در موافقت با نظر لاريجاني مبني بر عدم نياز به برگزاري غيرعلني براي بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي اقتصاد، راه و كشور سخن گفتند رئيس مجلس پاسخ داد شما حرف بنده را زديد كه سپاسگزارم اما اين تذكر نيست و كسانيكه به نحوه اداره جلسه معترضند مي‌توانند تذكر دهند.
رئيس مجلس ادامه داد: من بار ديگر براساس ماده 69 آيين‌نامه داخلي تأكيد مي‌كنم كه نيازي به برگزاري جلسه غيرعلني نيست و هنگامي كه باهنر در اين زمينه تذكري ارائه كرد لاريجاني به مزاح او را مخاطب قرار داد و گفت چون جنابعالي نايب رئيس مجلس هستيد، نظر شما را مي‌پذيرم.
*از جمله مسائل مورد توجه نمايندگان و خبرنگاران در جلسه علني امروز براي بررسي صلاحيت سه وزير پيشنهادي رئيس جمهور توزيع شب‌نامه‌اي عليه يكي از اين گزينه‌ها بود كه به گفته نماينده اردبيل توسط جنبش‌ها! و ظاهرا با همكاري پرسنل يكي از بخش‌هاي مجلس در فايل‌هاي كاري نمايندگان قرار گرفته بود اما هيچكس از نمايندگان رؤيت آن را تأييد نكردند چرا كه ظاهراً مسئولان مربوطه به محض اطلاع از مسئله اين اطلاعيه‌ها را جمع‌آوري كرده بودند.
رئيس جمهور و رئيس مجلس و برخي نمايندگان در اعتراض به توزيع شب‌نامه عليه يكي از گزينه‌هاي پيشنهادي براي تصدي يكي از وزارتخانه‌ها خواستار پيگيري موضوع و برخورد با متخلفان شدند كه لاريجاني قول داد هيئت رئيسه موضوع را بررسي و تا حصول نتيجه پيگيري كند.
* در طول مدت برگزاري جلسه رأي اعتماد به وزراي اقتصاد، راه و كشور درب ورودي به راهروهاي مجلس بر روي خبرنگاران بسته بود و آنها تنها از جايگاه مخصوص مي‌توانستند جلسه را پوشش دهند و البته در هنگام نماز و نهار نيز فرصتي شد تا با برخي نمايندگان كه بيرون از جلسه آمده بودند درباره مسائل مربوط به رأي‌اعتماد رايزني و كسب اطلاع كنند.
*رئيس جمهور در نوبت عصر جلسه علني كه براي آخرين دفاع از كردان، بهبهاني و حسيني پشت تريبون قرار گرفت براي رفع خستگي نمايندگان ملت و حضار در جلسه به مزاح گفت: فكر مي‌كردم فقط دولت صحراي كربلاست اما نمايندگان هم كار دشواري دارند كه بايد ساعتها به صورت پيوسته انديشه كنند و سخن بگويند و تصميم بگيرند كه اميدواريم خدا به آنها عزت و توفيق روزافزون دهد.
* هنگام شمارش آراي مأخوذه از نمايندگان براي وزراي پيشنهادي احمدي‌نژاد، نمايندگاني كه در جايگاه هيئت رئيسه قرار گرفته بودند تا بر اين كار نظارت كنند به صورت غير رسمي اخباري را در خصوص وزارت اين افراد مطرح مي‌كردند و حتي يكبار هم به صورت دسته جمعي صلوات فرستادند كه تعجب هيئت رئيسه و البته تماشاگران را در پي داشت.
* سيدشمس‌‌الدين حسيني وزير اقتصاد با كسب بيشترين آرا به اين مقام رسيد و پس از او حميد بهبهاني با كسب جايگاه دوم بر كرسي وزارت كشور قرار گرفت و علي كردان كه كمترين آراي مأخوذه را به خود اختصاص داده سومين گزينه رئيس جمهور بود كه با جلب رأي اعتماد نمايندگان ملت مجلس را ترك گفتند و البته پس از اعلام رسمي اسامي آنها نمايندگان حاضر در صحن علني و دولتي‌هايي كه در جايگاه تماشاگران در كنار دوستان وزراي منتخب قرار گرفته بودند به صورت هماهنگ با ذكر صلواتي رضايت خود را از اين موضوع اعلام كردند.
* جلسه رأي اعتماد به وزراي پيشنهادي احمدي‌نژاد كه به قول لاريجاني پرمشغله بود با حضور نمايندگان در جمع خبرنگاران پايان يافت.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 15 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن