تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819940847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزارت بهداشت: بیشتر سرطان ها در مراحل ابتدایی قابل تشخیص و درمان ه


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: ترس مردم از داشتن بیماری سرطان موجب شده تا اغلب سرطان ها در کشور در مراحل پیشرفته تشخیص داده شود. رشید رمضانیروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تشخیص دیرهنگام سرطان در کشور به معضلی تبدیل شده است در حالیکه تقریبا تمام سرطان ها در مراحل اولیه تشخیص، قابل درمان و بهبودی هستند.
رییس اداره سرطان وزارت بهداشت، ادامه داد: مردم به خاطر ترس از سرطان، به مراکز تشخیص بیماری مراجعه نمی کنند و این بیماری را جدی نمی گیرند در حالیکه مردم باید باور کنند که سرطان قابل تشخیص و پیشگیری است.
رمضانی با تاکید بر ضرورت اصلاح بینش و رفتار مردم در زمینه مراجعه به مراکز تشخیص سرطان در کشور ، گفت: سرطان چهار مرحله دارد با این وجود بیشتر سرطان ها در مرحله پیشرفته تشخیص داده می شوند که برای جلوگیری از این امر، افراد باید مراجعه فعالی به مراکز تشخیصی و درمانی داشته باشند وی به وجود فراوان مراکز تشخیصی سرطان در سراسر کشور اشاره کرد و افزود:
ساختار تعریف شده ای باید برای کار تشخیص سرطان در کشور وجود داشته باشد تا مردم با پرونده و شناسنامه پزشکی به مراکز شناخته شده مراجعه کنند.
رییس اداره سرطان وزارت بهداشت، تصریح کرد: مردم به عنوان گیرنده های خدمت و شبکه های درمانی به عنوان دهندگان خدمت باید بصورت منسجم و با تعامل با هم برای تشخیص بموقع بیماری سرطان، مشارکت کنند.
رمضانی یادآورشد: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، یک سوم سرطان ها قابل درمان است بنابراین مراجعه به موقع مردم و داشتن یک ساختار پیشگیری و درمانی مناسب، ضمن نجات بخش عمده ای از بیماران و حفظ ساختار خانواده، بخش عمده ای از منابع اقتصادی را حفظ می کند.
رییس اداره سرطان وزارت بهداشت تاکید کرد: اگر سرطان به موقع تشخیص داده شود، اغلب آنها قابل درمان هستند، مردم باید باور کنند سرطان قابل پیشگیری است اگر با مراجعه به آزمایشگاه، تشخیص به موقع و بهنگام داشته باشند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن