تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821158744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لحظه به لحظه تا سرانجام یك جنایت!


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: آخرین برگهای حكایت حادثه سعادت آباد در حضور جمع كثیری از مردم و در مدت كمتر از ۲ ساعت ورق خورد تا یكی از مهمترین پرونده های جنایی تهران در سال جاری به سرانجام برسد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حكم قصاص «یعقوب.ج» معروف به مهدی متهم به قتل «محمدرضا.ح» معروف به یزدان، ساعات ابتدایی امروز ـ چهارشنبه ـ داخل محوطه یك بازار میوه و تره بار واقع در تقاطع بلوار دریا، روبه روی مسجد قدس محله سعادت آباد به مرحله اجرا درآمد.

این حكم پس از صدور از سوی قضات شعبه ۷۱ دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی و تایید از سوی دیوان عالی كشور، لحظاتی قبل پس از طی تشریفات قانونی توسط واحد اجرای احكام دادسرای امور جنایی پایتخت با اصرار اولیای دم مبنی بر قصاص، اجرا شد.



گزارش لحظه به لحظه مراسم اجرای مجازات یعقوب

* به گزارش ایسنا، ازساعات ابتدایی بامداد امروز ـ چهارشنبه ـ جمع كثیری از مردم محله سعادت آباد در محل اجرای حكم واقع در تقاطع بلوار دریا، روبه روی مسجد قدس حضور داشتند و تعداد زیادی از ماموران نیروی انتظامی نیز در قالب های گوناگون نظم منطقه را حفظ می كردند.

* تعدادی از خبرنگاران نیز در محل اجرا حضور داشتند اما از عكسبرداری توسط عكاسان خودداری می شد. چندین بار نیز از بلندگوی خودرو های نیروی انتظامی اعلام شد كه گرفتن عكس و فیلم با تلفن همراه یا دوربین، ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

* اولین آمبولانس ساعت ۴:۵۸ به محل اجرای حكم وارد شد.

* ساعت ۵:۴۰ جرثقیلی كه برای اجرای حكم در محل مستقر شده بود مورد بررسی قرار گرفت اما مشخص شد كه این جرثقیل مناسب نیست و به این ترتیب تلاشها برای جایگزینی جرثقیلی دیگر آغاز شد.

* ساعت ۵:۵۹ جرثقیل دوم به محل آورده شد و عوامل اجرای حكم، اقدامات ابتدایی را برای آماده سازی جرثقیل صورت دادند.

* ساعت ۶:۱۰ جمعی از مردم كه در پشت نرده های حفاظ محل اجرا حضور داشتند فریاد "رضایت، رضایت" سردادند و به این طریق از اولیای دم خواستند كه از قصاص قاتل فرزندشان گذشت كنند.

* ساعت ۶:۱۲ یعقوب تحت تدابیر شدید انتظامی و حفاظتی سوار بر خودروی مخصوص حمل متهم در حالی كه توسط چند موتور سوار پلیس اسكورت می شد، وارد محوطه اجرای حكم شد و در این زمان آیاتی از قرآن كریم از طریق بلندگو پخش شد.

* ساعت ۶:۱۳ و در حالی كه متهم حین پیاده شدن از خودرو فریاد می زد "خدایا به خودت سپردم"، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای امور جنایی پایتخت مراحل صدور حكم قصاص را قرائت كرد.

* سرانجام ساعت ۶:۱۶ در حالی كه طناب آبی رنگ دار دور گردن یعقوب افتاده بود و او همچنان بی تابی می كرد، اهرم جرثقیل به سمت بالا حركت كرد و به این ترتیب پرونده زندگی این متهم برای همیشه بسته شد.

* ساعت ۶:۵۱ پس از تایید مرگ یعقوب توسط پزشك قانونی، جسد این متهم داخل كاوری مخصوص قرار داده شد و جهت انجام تشریفات لازم به پزشكی قانونی انتقال یافت.

* حین اجرای حكم، بستگان یعقوب شیون و زاری می كردند اما برخی از حضار از مجازات وی خوشحال بودند؛ چنانكه پس ازاجرا، فریاد "نیروی انتظامی، تشكر، تشكر" سردادند.

* در حالی كه از ساعات ابتدایی بامداد امروز، عبور و مرور در مسیرهای منتهی به محل اجرای حكم ممنوع شده بود، پس ازاجرا و متفرق شدن مردم، رفت و آمد خودروها صورت عادی به خود گرفت.

* برخی از مردم حاضر در محل اجرای حكم معتقد بودند كه مقصر اصلی این جنایت، كیمیا (متهم زن پرونده) است.

* پدر متهم پیش از اجرای مجازات فرزندش در جمع خبرنگاران گفت: نمی دانم چرا پسرم به این سرنوشت دچار شد. تنها چیزی كه می دانم این است كه آن زن مقصر بوده و او یعقوب را به این مسیر كشانده است. پسر من آزارش به یك مورچه هم نمی رسید و نمی دانم چرا مرتكب این جنایت شد. در حال حاضر فقط از خانواده مقتول می خواهم كه از قصاص گذشت كنند.

* پدر مقتول نیز به خبرنگاران گفت: سزای كسی كه با نامردی مرتكب جنایت می شود، مرگ است و ما بر اجرای حكم اصرار داریم. خوشحالم از این كه قاتل فرزندم قصاص می شود و در این زمینه از دستگاه قضایی سپاسگزارم كه این پرونده را به سرعت رسیدگی كرد و به نتیجه رساند.

* جمعی از مقامات ارشد نیروی انتظامی از ساعات ابتدایی برگزاری مراسم اجرای مجازات متهم جنایت سعادت آباد در محل حضور داشتند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن