تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819229413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توزیع شربت تریاک تا پایان سال 88


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: جانشين دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر از اتمام آزمايشي طرح توزيع شربت جايگزين ترياك در مراكز ترك و درمان اعتياد توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خبر داد.

طه طاهري در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: طرح توزيع شربت ترياك امسال قطعا اجرايي مي‌شود و توزيع اين دارو در مراكز درمان اعتياد با نظارت و كنترل كافي انجام خواهد شد تا بخش قابل توجهي از معتادان نيازمند تحت پوشش اين درمان قرار گيرند.

جانشين دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر از در حال تدوين بودن آيين‌نامه اجرايي توزيع شربت ترياك در كميته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز خبر داد و با تاكيد مجدد بر اين كه امسال حتما بخشي از جامعه آسيب‌ديده معتادان ما تحت پوشش درمان با شربت ترياك قرار مي‌گيرند، گفت: آيين‌نامه اجرايي درمان معتادان با شربت ترياك بزودي ابلاغ مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: با توزيع شربت جايگزين ترياك در مراكز درماني، ضمن كوتاه شدن دست قاچاقچيان از بازار توزيع مواد مخدر، روند صعودي درمان معتادان در كشور سرعت بيشتري به خود خواهد گرفت.


معاون آموزشي مركز مطالعات اعتياد كشور با اظهار اينكه درقالب يك طرح پژوهشي،‌ انواع دوزهاي ثابت و كاهش ياينده شربت ترياك بررسي شد.گفت: هم اكنون ده مركز درماني معتادين با استفاده ازشربت ترياك در شش استان كشورراه اندازي شده است.

وي اظهارداشت: شربت ترياك،‌ترياك خالص ندارد بلكه بخش عمده اي از مواد آن توسط فرايند پالايشي دركارخانه هاي داروسازي استخراج شده و مابقي به صورت محلول در مخلوط آب و الكل در آمده است.

مكري با اشاره به اينكه نتيجه دوز كاهش يابنده بسيار بهتر از دوز ثابت بوده است عنوان كرد:‌ بسياري از بيماران دوازده ماه پس از دوز تدريجي مصرف شربت ترياك موفق به ترك و مصرف نكردن اين شربت شدند.

وي با بيان اينكه درحال حاضر شربت هاي موجود درايران داراي يك درصد مرفين است گفت: درصورت حمايت ستاد مبارزه با مواد مخدر مي توان پاسخگوي سي هزار تا پنجاه هزار مراجعه كننده ديگر هم باشيم.
مشاور وزیر رفاه نیز از افزایش استفاده از شربت تریاک در اغلب مراکز ترک اعتیاد در سال 88 خبر داد.

به اجرای آزمایشی استفاده از شربت تریاک در10 مرکز ترک اعتیاد اشاره کرد و گفت : در سال گذشته در 10 مرکز ترک اعتیاد برای درمان معتادان استفاده شد که باید اذعان داشت نتایج آن تا حد بسیاری قابل قبول بوده است.

به گفته دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در سال گذشته شربت تریاک بر روی 2 هزار نفر معتاد آزمایش شده و جواب آن نیز مثبت بوده است.

به هر روی باید ببینیم که این شربت نیز همچون مواد دیگر مورد طعمه دلالان و سودجویان قرار می گیرد یا خیر!؟





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن