تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815391586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كراك و شیشه اولینهای مصرفي جوانان تهران است


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: كراك بيشترين ماده اعتياد آور مصرفي در بين جوانان تهراني است و بعد از آن شيشه رتبه دوم را دارد و اين موضوع بايد علت‌يابي شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس مصطفي محمدنجار در مراسم هشتمين جشنواره معرفي آثار برتر مكتوب در زمينه مبارزه با مواد مخدر و سوء مصرف آن كه صبح امروز در مجموعه فرهنگي شقايق برگزار شد، اظهار داشت: پرداختن به موضوع مواد مخدر كه پديده‌اي پيچيده و چند وجهي است استراتژي متوازن مي‌خواهد و تدوين اين استراتژي كار پژوهشي عميقي را مي‌طلبد.

وي با بيان اينكه بايد به دنبال نقشه راه جامعي باشيم افزود: نگاه به مواد مخدر بايد كاملاً علمي باشد. راهبردهاي ستاد مبارزه با مواد مخدر، نوع نگاه، مبتني بر علم است چرا كه بايد منابع كشور به طور بهينه مصرف شود.

محمدنجار ادامه داد: در اين راه مي‌توان از تجربيات ساير كشورها استفاده كرد همچنين مي‌توان تجربيات ايران را به ساير كشورها انتقال داد. اين در حالي است كه در گذشته فعاليت مبارزه‌اي با مواد مخدر بيشتر مقابله محور بوده است اما در روند كنوني رويكرد، علمي و دانش محور است.

دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان كرد: گردش مالي مواد مخدر و پولشويي و زيان‌هاي اقتصادي حاصل از آن و همچنين راهكارهاي مافياي مواد مخدر براي ترانزيت عرضه مواد از جمله مواردي است كه پشت صحنه اعتياد را تشكيل مي‌دهد و البته برخي نقاط آن حلقه مفقوده مانده است.

وي اضافه كرد: در حال حاضر اردوگاه‌هاي جديدي در زمينه مواد مخدر در حال راه‌اندازي است كه معتاد طي دوره‌اي در آنجا سم‌زدايي، كار روانشناسي و بازتواني و بازپروري دريافت مي‌كند.

محمدنجار تصريح كرد: زماني بايد به معتادان خياباني توجه مي‌شد كه شد اما اينكه چرا به نتيجه نرسيد جاي سؤال است و بايد بررسي‌هاي علمي در اين زمينه انجام شود.

وي ادامه داد: تدوين خط سير و نقشه راه تحقيقات در زمينه سوء مصرف مواد مخدر، ترغيب و ترويج پژوهش در اين زمينه و پيگيري براي ايجاد مقاطع تحصيلي اعتياد مانند دكتراي تخصصي اعتياد از مهمترين برنامه‌هاي بخش پژوهش ستاد است.

محمدنجار اضافه كرد: متأسفانه بودجه تحقيقات در زمينه مواد مخدر ناچيز است كه بايد افزايش يابد. در همين زمينه 12 پروژه تحقيقاتي در دستور كار است.

دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر يادآور شد: وزير مبارزه با مواد مخدر افغانستان كه چندي پيش در تهران با من ملاقات داشت اعلام كرد كه گردش مالي مواد مخدر در افغانستان حدود 65 ميليارد دلار است كه از اين ميزان فقط 500 ميليون دلار نصيب كشاورزان و ساير افرادي كه در اين زمينه در افغانستان فعاليت مي‌كنند مي‌شود و به نوعي دهقان افغاني عاملي است كه به فقر و فلاكت افتاده است.

محمدنجار گفت: در بخش درمان بايد دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي تقويت شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن