تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814800298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازتاب اظهارات سرلشكر جعفري درباره ساخت سلاح دريايي فوق مدرن


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: بازتاب اظهارات سرلشكر جعفري درباره ساخت سلاح دريايي فوق مدرن
اظهارات فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران كه طي آن از ساخت يك سلاح فوق مدرن دريايي خبر داد، بازتاب وسيعي در رسانه هاي دنيا داشت به طوري كه تيتر اول رسانه ها را به خود اختصاص داد.
به گزارش فارس، پايگاه خبري الجزيره به بازتاب خبر ساخت سلاح فوق مدرن پرداخت و در ادامه اعلام اين خبر را با آنچه كه پايان مهلت پاسخ ايران به پيشنهادات گروه 1+5 خواند، مرتبط دانست.
اين پايگاه خبري نوشت: در كمتر از دو روز از پايان مهلت شش كشور بزرگ به ايران براي توقف برنامه هاي غني سازي اورانيوم در مقابل تعليق اعمال مجازات هاي جديد عليه اين كشور، رسانه هاي رسمي ايران ديروز اعلام كردند كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران سلاح دريايي جديدي را آزمايش كرده كه برد آن به 300 كيلومتر مي رسد.
خبرگزاري فرانسه هم با انعكاس اين خبر تلاش كرد كه توانمندي هاي ايران در زمينه نظامي را كم اهميت جلوه بدهد.
خبرگزاري «رويترز» نيز ديروز به نقل از رسانه هاي ايران گزارش داد كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران از يك سلاح دريايي خبر داده كه ممكن است هر ناوي را در شعاع 300 كيلومتر نابود كند.
اين خبرگزاري غربي كه تلاش داشت آزمايش اين سلاح جديد را به پرونده هسته اي ايران ربط دهد، نوشت انتظار مي رود كه اين خبر تنش در برنامه هسته اي ايران با غرب را بيشتر كند.
ساخت سلاح فوق مدرن دريايي در خبرگزاري «وام» امارات نيز بازتاب داشت و نوشت: ايران سلاح دريايي جديدي را با برد 300 كيلومتر با تكنولوژي بومي آزمايش كرد كه مي تواند شناورها و كشتي هاي جنگي دشمن را در صورت ورود به آب هاي منطقه اي هدف قرار دهد.
پايگاه خبري «القنات» نيز با انعكاس اين خبر، اين سلاح را يك اژدر دريايي با برد 300 كيلومتر نام برد كه مي تواند هر كشتي را در شعاع 300 كيلومتر هدف قرار دهد.
پايگاه خبري «ايلاف» نيز با اشاره به اعلام ايران كه سلاح جديد دريايي آزمايش كرده، پيش بيني كرد كه اعلام اين خبر تنش بين ايران با غرب را بر سر برنامه هاي هسته اي ايران تشديد كند.
پايگاه خبري «المحيط» نيز نوشت: نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران نوعي سلاح ضد دريايي را آزمايش كردند كه برد آن به 300 كيلومتر مي رسد و اين توانايي را دارد كه شناور و ناوهاي دشمن در صورت ورود به آب هاي منطقه اي را مورد هدف قرار دهد.
پايگاه خبري «البشار» نيز با انعكاس اين خبر تلاش كرد كه پيشرفت و توانمندي نظامي ايران را چالشي براي جهان جلوه دهد.
خبرگزاري روسي نووستي نيز با نقل اظهارات سرلشگر جعفري نوشت كه ايران باتوجه به شرايط طبيعي منطقه و توان نظامي خود تا زمان نامحدود مي تواند تنگه هرمز را بسته نگه دارد.
پايگاه شبكه تلويزيوني الجزيره نيز اين خبر را مورد توجه قرار داد و نوشت كه با توجه به سلاح جديدي كه امروز آزمايش شد و بيش از 300 كيلومتر برد دارد ايران مي تواند به راحتي تنگه هرمز را ببندد، اين پايگاه خبري سعي كرد آن را به پايان يافتن مهلت دو هفته اي كشورهاي 1+5 مرتبط كند.
الجزيره همچنين به آزمايش موشكي ايران كه چندي پيش صورت گرفت نيز اشاره كرد.
شبكه خبري العربيه نيز با اشاره به اظهارات جعفري اعلام كرد اين اظهارات بعد از آزمايش يك موشك صورت گرفت كه مي تواند هر كشتي را در فاصله 300 كيلومتري منهدم كند.
اين پايگاه خبري در ادامه به حضور نيروهاي آمريكايي در منطقه اشاره كرد و نوشت كه نيروهاي آمريكايي در حال حاضر در برد سلاحهاي ايراني قرار گرفته اند و در صورت نياز مي توانند محدوديت هايي را در روند كشتيراني در خليج ]فارس[ ايجاد كنند.
پايگاه هاي خبري اسلام اليوم، خبرگزاري اخبار الاسلام، سيريانيوز ، راديو و تلويزيون مصر و العراق الجميع به بازتاب گسترده اين خبر پرداختند.
تنگه هرمز شريان نفتي دنيا محسوب مي شود و روزانه 20 درصد از نياز جهان و 40 درصد از نفتي كه از طريق آبي منتقل مي شود از اين طريق به كشورهاي غربي ترانزيت مي شود.
اين در حالي است كه بر اساس آمار اقتصادي، عبور نفت مورد نياز جهان از تنگه هرمز به مرور زمان افزايش مي يابد و در سال 2030 به 30.5 درصد از نفت مورد نياز جهان خواهد رسيد.
عرض اين تنگه در تنگ ترين بخش خود تنها 54 كيلومتر است و بر اساس گزارش وزارت انرژي آمريكا روزانه بيش از 16.5 تا 17 ميليون بشكه نفت از اين تنگه عبور مي كند.
 سه شنبه 15 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن